Οι ταινίες της εβδομάδας (27/09 – 03/10)


Πέντε νέες ταινίες κυκλοφορούν από σήμερα στις Αίθουσες, σε μία από τις καλύτερες Κινηματογραφικές εβδομάδες, εδώ και πολύ καιρό…

Looper του Ριάν Τζόνσον (Η.Π.Α., Κίνα 2012)

Σε μια εγκληματική κοινωνία του μέλλοντος, ο Τζο (Γκόρντον-Λέβιτ) είναι ένας Looper, δηλαδή, ένας επαγγελματίας δολοφόνος που δουλεύει για τη Μαφία. Τα θύματά του είναι πράκτορες από το μέλλον, που στέλνονται στο παρελθόν μέσω μιας χρονομηχανής και ο Τζο φροντίζει να μη γλιτώσει κανείς. Είναι ο καλύτερος στο είδος του, η μαφία τον πληρώνει καλά και σχετικά, ζει μια ωραία, για τον ίδιο, ζωή. Όταν όμως ανακαλύπτει ότι ο επόμενος στόχος είναι ο ίδιος του ο εαυτός, ο Τζο δεν καταφέρνει να πατήσει τη σκανδάλη…

Ο σκηνοθέτης Ράιαν Τζόνσον (“Brick”, ”The Brothers Bloom”) συνεργάζεται με τους Μπρους Γουίλις (“The Expendables” “Die Hard”), Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ (“The Dark Knight Rises”), Έμιλι Μπλαντ (“Salmon Fishing in the Yemen”) και Πολ Ντέινο (“There will be blood”) σ’ ένα αγωνιώδες sci-fi θρίλερ.

Περισσότερο περιπέτεια και λιγότερο ένα καλό Sci-Fi, είναι δυστυχώς, η νέα ταινία του Rian Johnson, ο οποίος υπογράφει τη σκηνοθεσία, αλλά και το σενάριο. Κι ενώ στο πρώτο τα πάει αρκετά καλά, με όμορφα και σε σημεία, εντυπωσιακά πλάνα, στο σενάριο είναι που το φιλμ, υπολείπεται φανερά και αυτό είναι εν τέλει το βασικό του μειονέκτημα. Παρόλα αυτά, η χημεία των τριών πρωταγωνιστών (Μπρους Γουίλις – Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ – Έμιλι Μπλαντ), είναι καλή, με αποτέλεσμα, η ταινία να κυλάει άνετα…

Αίθουσες: VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – STER ΙΛΙΟΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS

Ο Καίσαρας πρέπει να πεθάνει (Caesar Must Die)
των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι (Ιταλία 2012)

Η απόδοση του Ιούλιου Καίσαρα του Σέξπιρ έρχεται στο τέλος της και οι καλλιτέχνες ανταμείβονται με ενθουσιώδη χειροκροτήματα. Τα φώτα σβήνουν, οι ηθοποιοί αποχωρούν από τη σκηνή και επιστρέφουν στα κελιά τους. Είναι όλοι τους τρόφιμοι της φυλακής, ύψιστης ασφαλείας, Rebibbia στα προάστια της Ρώμης. Ένας από αυτούς σχολιάζει: «Από τότε που ανακάλυψα την Τέχνη, αυτό το κελί έχει γίνει πραγματικά μια φυλακή».

Η κάμερα των Ιταλών δημιουργών καταγράφει την κουβέντα και τη διανομή των ρόλων, την οντισιόν, τις προετοιμασίες και εντέλει το ανέβασμα της παράστασης “Ιούλιος Καίσαρας”, με πρωταγωνιστές πραγματικούς κρατούμενους των φυλακών. Η ταινία διαρκεί 76 λεπτά, κι αποτελεί μια μεταφορά όλο συμβολισμούς, ένα πείραμα, ένα παιχνίδι αναμόρφωσης, ή καλύτερα, ο άκρως ιδιαίτερος τρόπος προσέγγισης της ελευθερίας, με φόντο το περιβάλλον των φυλακών. Πως δηλαδή κλείνεται ο ρεαλισμός σε πλαίσια, και μεταγράφεται διαμέσου της τέχνης ενός κλασικού έργου του Σαίξπηρ;

Αν και διανύουν την όγδοη δεκαετία της ζωής τους, οι Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι εντυπωσίασαν στο φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου, ενθουσιάζοντας κοινό, δημοσιογράφους και κριτική επιτροπή, και κερδίζοντας την Χρυσή Αρκούδα αλλά και το Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής με την ταινία τους “Ο Καίσαρας Πρέπει να Πεθάνει”. Ένα συγκλονιστικό φιλμ, από τις σημαντικότερες δημιουργίες του 2012, που αξίζει αδιαμφισβήτητα της προσοχής σας.

Αίθουσες: ΑΣΤΥ – ΔΑΝΑΟΣ (από Δευτέρα 1η Οκτωβρίου)

Cosmopolis του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ (Γαλλία, Καναδάς 2012)

Βρισκόμαστε στη Νέα Υόρκη, στο άμεσο μέλλον. Ήρωας μας, είναι ο Έρικ Πάρκερ, ένας 28χρονος οικονομολόγος που ονειρεύεται να ζήσει σε έναν διαφορετικό πολιτισμό του μέλλοντος. Βλέπει όμως μια σκιά να ρίχνει το πέπλο της πάνω από τον γαλαξία της Γουόλ Στριτ, του οποίου είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος. Καθώς διασχίζει με το αμάξι του το Μανχάταν για να πάει να κουρευτεί στο παλιό κουρείο του πατέρα του, τα μάτια του παραμένουν κολλημένα στην ισοτιμία του Γεν, το οποίο ανεβαίνει επικίνδυνα, παρά τις προσδοκίες όλων, καταστρέφοντας παράλληλα, τις επενδύσεις του Έρικ.

Κάθε λεπτό που περνά, ο Έρικ βλέπει την αυτοκρατορία του να ξεγλιστρά μέσα από τα χέρια του. Στο μεταξύ, άγριες διαμάχες ξεσπούν στους δρόμους της πόλης. Έντρομος καθώς βλέπει την απειλή του πραγματικού κόσμου να διαλύει το πλασματικό σύννεφο στο οποίο ζούσε, κατά τη διάρκεια της 24ωρης οδύσσειάς του, θα νιώσει την παράνοια να κλιμακώνεται. Ο Πάρκερ αρχίζει να ενώνει μεταξύ τους τα κομμάτια του παζλ που τον οδηγούν στην αποκάλυψη ενός τρομακτικού μυστικού και της επικείμενης δολοφονίας του….

Εντυπωσιακό το νέο φιλμ του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, με μεγάλου του ατού το σενάριο, το οποίο βέβαια, είναι βασισμένο στο αριστουργηματικό και άκρως επίκαιρο μυθιστόρημα του Ντον Ντε Λίλο. Και μπορεί η ερμηνεία του πρωταγωνιστή Ρόμπερτ Πάτινσον, κάθε άλλο παρά να δρέπει δάφνες ποιότητας, αν ωστόσο έχετε υπομονή μέχρι το τέλος του έργου, τότε είναι σίγουρο ότι θα αποζημιωθείτε από την ερμηνεία, ενός πραγματικού ηθοποιού, του υπέροχου Πολ Τζιαμάτι.

Αίθουσες: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE MALL – VILLAGE PΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΛΑΪΣ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE COSMOS – ΟΛΥΜΠΙΟΝ

Η Αξέχαστη Πόλη (Do Not Forget Me Instanbul) των Χάνι Αμπού Ασάντ, Στεφάν Αρσενιέβιτς, Άιντα Μπέγκιτς, Τζοζεφίνα Μαρκαριάν, Ερίκ Ναζαριάν, Στέργιου Νιζίρη, Ομάρ Σαργκαουί (Τουρκία, Ελλάδα 2011)

«Μπορεί κανείς να φτιάξει μια ιστορία για πολλές πόλεις, αλλά η Κωνσταντινούπολη είναι μια πόλη που φτιάχνει ιστορίες» Πέτρος Μάρκαρης.

Ένας επιφυλακτικός έμπορος από τη Θεσσαλονίκη, ένα δυστυχισμένο παντρεμένο ζευγάρι, ένα ερωτευμένο ζευγάρι με πολλές διαφορές, μια Βόσνια νεαρή ηθοποιός, μια ξεριζωμένη ηλικιωμένη γυναίκα από την Παλαιστίνη, ένας μουσικός με υπαρξιακές αναζητήσεις κι ο διάσημος Έλληνας συγγραφέας Πέτρος Μάρκαρης. Είναι οι πρωταγωνιστές αυτού του πληθωρικού πορτρέτου της Κωνσταντινούπολης που καταφέρνει να αποτυπώσει την πολυπολιτισμικότητα και την οικουμενική διάσταση της Αξέχαστης Πόλης.

7 ιστορίες, 7 γλώσσες, η Πόλη 7 χιλιάδων χρόνων
Επτά σκηνοθέτες από διαφορετικά μέρη του κόσμου (Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σερβία, Ελλάδα, Παλαιστίνη, Αρμενία) αντλούν έμπνευση από την κοσμοπολίτικη κουλτούρα της Κωνσταντινούπολης και συνθέτουν ένα μωσαϊκό που αποτυπώνει το στίγμα της μοναδικής Πόλης στο συλλογικό ασυνείδητο.

«Η Αξέχαστη Πόλη» όμως δεν παύει ούτε στιγμή να είναι μια ανθρωποκεντρική ταινία, ακόμα κι αν διαδραματίζεται αποκλειστικά στο ακαταμάχητο σκηνικό της Πόλης των Πόλεων. Οι σκηνοθέτες καταγράφουν με οξυδέρκεια, προσωπικές ιστορίες στον καμβά της οικουμενικότητας, της μνήμης και της ταυτότητας, ενώ οι ανεπιτήδευτες ερμηνείες των ηθοποιών, η ευαισθησία και η γοητεία που διακρίνει όλες τις επιμέρους ιστορίες δένουν ιδανικά με το σύγχρονο πρόσωπο μιας ιστορικής πόλης που σφύζει από ζωή, δράμα και γλυκόπικρες περιπέτειες.

Η ανάγλυφη απεικόνιση της Πόλης, με το εκθαμβωτικό μοτίβο του Βοσπόρου να συνδέει τις ιστορίες, σε συνδυασμό με τους απτούς χαρακτήρες της ταινίας προσφέρουν ένα πυκνό και καλοδουλεμένο πορτρέτο της πραγματικά Αξέχαστης Πόλης.

Αίθουσες: ΕΛΛΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΙΡΒΑΝΑ

Η Αδελφή μου (L’enfant d’en haut – Sister) της Ούρσουλα Μέγιερ (Ελβετία, Γαλλία 2012)

Βρισκόμαστε, σε ένα πολυτελές χιονοδρομικό θέρετρο στην Ελβετία. Ο 12χρονος Σάιμον ζει στη βιομηχανική περιοχή λίγο πιο κάτω, μαζί με την άνεργη αδερφή του. Κάθε μέρα ανεβαίνει με το λιφτ, και κλέβει πράγματα από τους πλούσιους τουρίστες για να τα πουλήσει στα παιδιά στην πόλη του. Όταν θα συνεργαστεί με έναν μικροαπατεώνα εποχιακό υπάλληλο, ο Σάιμον θα ξεφύγει από τα όρια του, και θα επηρεάσει βαθιά τη σχέση του με την αδερφή του. Οι δύο τους, θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια αλήθεια που προσπαθούσαν να αποφύγουν και ο Σάιμον θα αναζητήσει καταφύγιο ψηλά.

Η σκηνοθέτης Ούρσουλα Μέγιερ, που μας είχε εντυπωσιάσει πριν από τέσσερα χρόνια με το «Home», έχοντας τότε για πρωταγωνίστρια την υπέροχη Isabelle Huppert, επιστρέφει με μία συγκινητική ιστορία για μια ταινία που μεταξύ άλλων, έλαβε Ειδική Μνεία στο Επίσημο Διαγωνιστικό του 62ου Φεστιβάλ Βερολίνου, ενώ παράλληλα, αποτελεί την Επίσημη επιλογή της Ελβετίας για τα επερχόμενα Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Αίθουσες: ΑΒΑΝΑ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s