Like Someone in Love – Abbas Kiarostami (2012) [Κριτική]

Like Someone in Love (2012) 01
Η Akiko είναι μια νεαρή φοιτήτρια από την επαρχία που ζει στο Τόκιο κι εξασφαλίζει τα δίδακτρα της κάνοντας το call-girl. Με αυτή την ιδιότητα θα συναντηθεί με τον ευγενικό και μοναχικό ηλικιωμένο καθηγητή Takashi, ο οποίος την υποδέχεται σπίτι του, της μαγειρεύει, της βάζει ρομαντική μουσική και της φέρεται ευγενικά. Η γνωριμία τους αυτή, θα εξελιχθεί σε μια ιδιαίτερη σχέση…

Μετά την Ιταλία και το πραγματικό υπέροχο “Πιστό Αντίγραφο”, ο Abbas Kiarostami συνεχίζει την περιπλάνηση του μακριά από την πατρίδα του, το Ιράν, όντας εξόριστος από το καθεστώς Αχμεντινετζάντ. Αυτή τη φορά, προορισμός του είναι η Ιαπωνία και το «Κάτι σαν έρωτας», μία ταινία βαθιά ανθρώπινη, που δε διστάζει να εντρυφήσει στην ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση της Ιαπωνικής κουλτούρας.

Ο διακεκριμένος Ιρανός σκηνοθέτης, Αμπάς Κιαροστάμι, που το 1997 είχε αποσπάσει τον Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του «Γεύση του Κερασιού», μένει πιστός στις αινιγματικές ιστορίες και καταγράφει το μυστηριώδες εικοσιτετράωρο μιας παράδοξης σχέσης μέσα από ένα γοητευτικό παιχνίδι ρόλων.

Το «Κάτι σαν Έρωτας» είναι μία ακόμα σαγηνευτικά κινηματογραφημένη σπουδή για τις επιθυμίες, τις προσδοκίες και την αλήθεια των ανθρώπων. Σαν ιαπωνικό ιδεόγραμμα, που κρύβει μια εικόνα και όχι φθόγγους, έτσι και η ταινία μιλάει με γρίφους και αποκαλύπτει μεθοδικά τα θραύσματα των χαρακτήρων της. Βασικοί πρωταγωνιστές στην ιστορία μας, είναι ένας ηλικιωμένος άντρας, μία νεαρή, όμορφη κοπέλα και ο περίεργος και μάλλον, προδομένος εραστής της.

Όπως αρέσκεται ο Αμπάς Κιαροστάμι, ένα μεγάλο μέρος της δράσης συμβαίνει μέσα σε κινούμενα οχήματα, με τις αντανακλάσεις του Τόκιο να κυριαρχούν μέσα σε έναν περίκλειστο χώρο, όπου τα βλέμματα ποτέ δεν διασταυρώνονται. Έτσι, ο Κιαροστάμι αξιοποιεί πλήρως τα στυλιζαρισμένα κάδρα και το υπόγειο χιούμορ για να μιλήσει, ενδελεχώς, για την πολυπλοκότητα των σχέσεων και τη σαγήνη της απόκρυψης…

Ας δούμε όμως τι λέει ο παραγωγός της ταινίας «Κάτι σαν έρωτας» (Like Someone in Love), Marin Karimtz, για τη συνεργασία του με τον Abbas Kiarostami:
«Ο Abbas έχει μια πολλή ενδιαφέρουσα τεχνική: οι ιστορίες του εξελίσσονται όπως η δουλειά ορισμένων συγγραφέων και ζωγράφων. Ψαλιδίζοντας και απομακρύνοντας το περιττό, φτάνει στην καρδιά της ιστορίας, την παγκόσμια αλήθεια. Αυτή είναι μια ζωτική ικανότητα, κι όμως σπάνια. Ο Abbas Kiarostami αφήνει τις ιδέες του να μπουμπουκιάσουν σαν λουλούδια, κι ενώ μερικές μαραίνονται, άλλες ανθίζουν. Όταν τον ρώτησα κάποτε γιατί θέλει να κάνει μια ταινία στην Ιαπωνία μου απάντησε: «Γιατί αν κάνω μια ταινία στην Ιαπωνία δεν θα κατηγορηθώ ότι κάνω μια ταινία για τη Δύση. Κάνοντας ένα φιλμ στην Ιαπωνία είναι σαν να κάνω ένα φιλμ στο Ιράν. Όποια γλώσσα κι αν μιλάνε οι ηθοποιοί, είτε περσικά είτε ιαπωνικά, θα υπάρχουν υπότιτλοι. Αυτή η συζήτηση σχετίζεται με μια σημαντική πλευρά της σχέσης μας: με το θέμα της γλώσσας. Εγώ δεν μιλάω αγγλικά κι εκείνος δεν μιλάει γαλλικά. Εγώ δεν μιλάω περσικά. Οπότε πώς επικοινωνούμε; Αυτό είναι κάτι αρκετά παράξενο και ενδιαφέρον. Είναι επίσης ένα από τα θέματα στο «Κάτι σαν Έρωτας». Καμιά φορά ταξιδεύουμε οι δυο μας χωρίς διερμηνέα και καταφέρνουμε να γίνουμε κατανοητοί ο ένας στον άλλο…»

Έτος: 2012 | Xώρα: Ιαπωνία, Γαλλία | Διάρκεια: 109 λεπτά | Σκηνοθεσία: Abbas Kiarostami | Σενάριο: Abbas Kiarostami | Παίζουν: Ryo Kase, Rin Takanashi, Tadashi Okuno

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s