Οι ταινίες της εβδομάδας 06/12 – 12/12

Tainiothiki_01
6 νέες ταινίες, κάνουν την εμφανίση τους στις Κινηματογραφικές Αίθουσες, με τις νέες δημιουργίες των Αμπάς Κιαροστάμι και Πολ Τόμας Άντερσον, να ξεχωρίζουν

Ξενοδοχείο για Τέρατα (Hotel Transylvania) του Τζέντι Ταρτακόφσκι (Η.Π.Α. – 2012)

Καλώς ήλθατε στο “Ξενοδοχείο για Τέρατα”, το πολυτελές θέρετρο του Δράκουλα, όπου τα τέρατα και οι οικογένειές τους μπορούν να ξεδώσουν ελεύθερα, μακριά από την ανεπιθύμητη ανθρώπινη παρουσία. Ο Δράκουλας έχει καλέσει για ένα Σαββατοκύριακο μερικά από τα πιο διάσημα τέρατα του κόσμου, τον Φράνκεσταϊν και τη Νύφη του, τη Μούμια, τον Αόρατο Άνθρωπο, μια οικογένεια λυκανθρώπων και πολλούς άλλους για να γιορτάσουν όλοι μαζί τα 118α γενέθλια της κόρης του Μέιβις. Για τον Δράκουλα, η φιλοξενία όλων αυτών των θρυλικών τεράτων κάθε άλλο παρά πρόβλημα είναι. Όμως, το ιδανικό αυτό σκηνικό κινδυνεύει να καταρρεύσει εξαιτίας της παρουσίας ενός κοινού θνητού, ο οποίος ανακαλύπτει εντελώς τυχαία το θέρετρο και ξετρελαίνεται με την Μέιβις.

Η Sony Pictures Animation μας ανοίγει τις πόρτες του πιο καλά κρυμμένου ξενοδοχείου, εκεί όπου οι όροι φιλοξενίας και τουρισμού έχουν αντιστραφεί και ένας κοινός θνητός είναι κάθε άλλο παρά ευπρόσδεκτος. «Το Ξενοδοχείο για Τέρατα» διευθύνει ο Δράκουλας, ο οποίος προσπαθεί με νύχια και δόντια (είναι άλλωστε προικισμένος και στις δύο κατηγορίες) να εξασφαλίσει για τον Φρανκεστάιν, την Μούμια, τον Αόρατο Άνθρωπο, τον Λυκάνθρωπο και άλλα μυθικά τέρατα του σινεμά πολύτιμες στιγμές ηρεμίας, μακριά από το αφόρητο και επικίνδυνο ανθρώπινο είδος.

Την αστεία και πρωτότυπη αυτή ιστορία animation, σκηνοθετεί, o Genndy Tartakovksy. Όμορφη η αξιοποίηση των χαρακτήρων μέσα από το 3D, με καλοδουλεμένες κωμικές λεπτομέρειες, που ως μόνο αρνητικό, έχουμε να του προσάψουμε, τη μέτρια μεταγλώτισση…

Ο σκηνοθέτης Tartakovsky, έχει υπάρξει 13 φορές υποψήφιος για Βραβείο Emmy και είναι γνωστός στον χώρο του animation. Ο George Lucas τον έχει επιλέξει προσωπικά για να σκηνοθετήσει την τηλεοπτική σειρά «Star Wars: Clone Wars», που ακολούθησαν το ύφος των δύο προηγούμενων σειρών που είχε αναλάβει ο Tartakovsky, των «Samurai Jack» και «Dexter’s Laboratory».

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛION – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ATHENS METRO MALL, ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΑΝΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΦΟΙΒΟΣ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ

Ημερολόγια Αμνησίας (Amnesia Diaries) της Στέλλας Θεοδωράκη (Ελλάδα – 2012)

Ακολουθώντας την παράδοση του “diary film” η Στέλλα Θεοδωράκη συνθέτει ένα είδος προσωπικού ντοκιμαντέρ. Πρόκειται για μια καταγραφή των συναισθημάτων μιας γενιάς που ονειρεύτηκε και ταξίδεψε τη δεκαετία του 80 και τώρα ζει στην Αθήνα της κρίσης, προσπαθώντας να κατανοήσει όσα συμβαίνουν γύρω της. Ποιες αναμνήσεις και ποιοι άνθρωποι καθορίζουν την ταυτότητα μας; Ποια είναι η θέση μας μέσα στον δημόσιο διάλογο σήμερα; Η ταινία εστιάζοντας στο προσωπικό κατορθώνει να μιλήσει για το συλλογικό, μετουσιώνοντας σε εικόνες και ήχους τις σκέψεις μας για την Ελλάδα του σήμερα.

Η Στέλλα Θεοδωράκη ανακαλύπτει κάποιες ξεχασμένες ταινίες super 8 που αναφέρονται στις χρονιές 1985-86, από την Ελλάδα, την Αυστραλία και το Παρίσι, όταν ήταν φοιτήτρια. Βρισκόμαστε στο 2010, σε μια περίοδο προσωπικών απωλειών αγαπημένων προσώπων για την σκηνοθέτρια σε μια εποχή που συμπίπτει με τη δραματική όξυνση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Βλέποντας αυτά τα ξεχασμένα ημερολόγια οξειδωμένα από το χρόνο προβάλει η ανάγκη να κινηματογραφήσει στιγμές από δύο καινούργιες χρονιές της ζωής της το 2010 και το 2011, προσωπικές μεν, αλλά σε ένα περιβάλλον κοινωνικών αναταραχών.

Η μουσική της ταινίας γράφτηκε ειδικά για τα Ημερολόγια Αμνησίας από τον Χρήστο Δεληγιάννη, σύνθετη που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και έχει επίσης γράψει τη μουσική για την ταινία J.A.C.E. του Μενέλαου Καραμαγγιώλη. Ο συνθέτης εμπνεύστηκε βλέποντας το υλικό της ταινίας, και το πλαισίωσε με ηλεκτρονική μουσική, ενώνοντας τις αναλογικές εικόνες των super 8 φιλμ με τις ψηφιακές του σήμερα.

Αίθουσα: ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Άμλετ (Ηamlet) του Γκριγκόρι Κόζιντσεφ (Ρωσσία 1964)

Ο «Άμλετ» (1964) του Γκριγκόρι Κόζιντσεφ θεωρείται (και δικαίως) ως η καλύτερη κινηματογραφική μεταφορά του αριστουργήματος του Σαίξπηρ και ως η μοναδική που μπορεί να σταθεί απέναντι στην αντίστοιχη μεταφορά του Λόρενς Ολίβιε (1948).

Κάποιοι κριτικοί, κατατάσσουν την ταινία στις δέκα καλύτερες στην ιστορία του κινηματογράφου. Η μνημειακή ερμηνεία του Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι στον πρωταγωνιστικό ρόλο, σηματοδότησε για πολλούς, την ιστορία της υποκριτικής του 20ου αιώνα. Αντιμετωπίζοντας τη φράση του Άμλετ, «να ζει κανείς ή να μη ζει», ως φιλοσοφικό γρίφο κι όχι ως ερώτημα.

Ο κινηματογραφικός Άμλετ του Κόζιντσεφ, ολοκληρώθηκε το 1963 και προβλήθηκε το 1964, μετά από οκτάχρονη επεξεργασία του σεναρίου, ενώ τα γυρίσματα διήρκεσαν δύο χρόνια. Η σοβιετική εκδοχή του διάσημου σαιξπηρικού έργου αποτέλεσε την εθνική συμμετοχή της Σοβιετικής Ένωσης στον εορτασμό των 400 χρόνων από τη γέννηση του συγγραφέα.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε, ότι η ταινία «Άμλετ» (Ηamlet) του Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, τιμήθηκε το 1964 με το ειδικό βραβείο της επιτροπής του Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ είχε αποσπάσει και δύο υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα (Καλύτερης Ταινίας-Καλύτερου Ξενόγλωσσου Ηθοποιού).

Αίθουσα: CAPITOL ΖΕΦΥΡΟΣ

Κάτι σαν έρωτας (Like Someone in Love) του Αμπάς Κιαροστάμι (Γαλλία, Ιαπωνία – 2012)

Η Akiko είναι μια νεαρή φοιτήτρια από την επαρχία που ζει στο Τόκιο κι εξασφαλίζει τα δίδακτρα της κάνοντας το call-girl. Με αυτή την ιδιότητα θα συναντηθεί με τον ευγενικό και μοναχικό ηλικιωμένο καθηγητή Takashi, ο οποίος την υποδέχεται σπίτι του, της μαγειρεύει, της βάζει ρομαντική μουσική και της φέρεται ευγενικά. Η γνωριμία τους αυτή, θα εξελιχθεί σε μια ιδιαίτερη σχέση…

Μετά την Ιταλία και το πραγματικό υπέροχο “Πιστό Αντίγραφο”, ο Abbas Kiarostami συνεχίζει την περιπλάνηση του μακριά από την πατρίδα του, το Ιράν, όντας εξόριστος από το καθεστώς Αχμεντινετζάντ. Αυτή τη φορά, προορισμός του είναι η Ιαπωνία και το «Κάτι σαν έρωτας», μία ταινία βαθιά ανθρώπινη, που δε διστάζει να εντρυφήσει στην ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση της Ιαπωνικής κουλτούρας.

Ο διακεκριμένος Ιρανός σκηνοθέτης, Αμπάς Κιαροστάμι, που το 1997 είχε αποσπάσει τον Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του «Γεύση του Κερασιού», μένει πιστός στις αινιγματικές ιστορίες και καταγράφει το μυστηριώδες εικοσιτετράωρο μιας παράδοξης σχέσης μέσα από ένα γοητευτικό παιχνίδι ρόλων.

Αίθουσα: ΕΛΛΗ

Το Σπίτι στο Τέλος του Δρόμου (House At The End Of The Street) του Μάρκ Τοντεράι (Η.Π.Α. – 2012)

Μια μητέρα και η κόρη της μετακομίζουν σε μια νέα κοινότητα και ανακαλύπτουν ότι δίπλα τους βρίσκεται ένα σπίτι με σκοτεινό παρελθόν. Πριν χρόνια, σε ένα τραγικό περιστατικό, μια ψυχωτική νεαρή κοπέλα δολοφόνησε τους γονείς της. Ενώ οι ντόπιοι ισχυρίζονται ότι η κοπέλα εξαφανίστηκε μετά τη βάναυση δολοφονία, οι νεοαφιχθείσες γυναίκες δεν αργούν να διαπιστώσουν πως η ιστορία του καταραμένου αυτού σπιτιού δεν έχει κλείσει οριστικά…

Μετά το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με το cult θρίλερ “Hush”, ο σκηνοθέτης Μαρκ Τόντεραϊ επιστρέφει με άλλη μια ταινία τρόμου. Πρωταγωνιστούν οι υποψήφιες για Όσκαρ Τζένιφερ Λόρενς («Winter’s Bone”, “The Hunger Games”), η Ελίζαμπεθ Σου («Leaving Las Vegas»), καθώς και o Μαξ Θίριοτ («Chloe»).

Ένα στοιχειωμένο σπίτι, μια δυναμική και ανεξάρτητη έφηβη, κι ένας νεαρός άντρας που κρύβει κάποιο μυστικό. Αυτά είναι τα κλασσικά συστατικά μιας ταινίας τρόμου, χαμηλών απαιτήσεων και με δυστυχώς εμφανή την έλλειψη πρωτοτυπίας στο σενάριο του…

Αίθουσες στην Αθήνα: ODEON KOSMΟPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STAR CITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL, ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS

The Master του Πολ Τόμας Άντερσον (Η.Π.Α. – 2012)

Με φόντο μια εντυπωσιακή εικονογραφία περιπλανώμενων και ανήσυχων ψυχών στη μεταπολεμική Αμερική, η ταινία “The Master” ακολουθεί το ταξίδι ενός βετεράνου αξιωματικού του Ναυτικού, που επιστρέφει στην πατρίδα του, μετά τον πόλεμο χωρίς σχέδια για το μέλλον. Κλονισμένος και γεμάτος αβεβαιότητα, γρήγορα θα υποκύψει στη γοητεία του Master, του χαρισματικού ηγέτη μιας θρησκευτικής οργάνωσης ονόματι The Cause, που αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς.

O πέντε φορές υποψήφιος για Όσκαρ, Πολ Τόμας Άντερσον, (“Τhere Will Be Blood”, “Magnolia”, “Boogie Nights”) επιστρέφει με μια ταινία η οποία ανεπίσημα σκιαγραφεί τη Σαϊεντολογία και τον ηγέτη της Λ. Ρον Χάμπαρντ. Πρωταγωνιστούν ο βραβευμένος με Όσκαρ Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν (“Truman Capote”), ο δύο φορές υποψήφιος Χοακίν Φίνιξ (“Gladiator”, “Walk The Line”) και η Έιμι Άνταμς (“Doubt”, “The Fighter”).

Η ταινία «The Master» του Πολ Τόμας Άντερσον, απέσπασε τον Αργυρό Λέοντα Σκηνοθεσίας, στο 69ο Φεστιβάλ Βενετίας, φέτος τον Σεπτέμβριο. Μία ταινία, που βυθίζεται σε μια ενδελεχή μελέτη των ανησυχιών της Αμερικανικής, κατά βάση, κοινωνίας, που συνετέλεσαν στη δημιουργία προσωπικών Κινημάτων Βάσης. Κι όλα αυτά, ιδωμένα μέσα από το πρίσμα μιας 65mm Studio Camera κι έναν πραγματικό διαγωνισμό ηθοποιίας, από τους τρεις βασικούς πρωταγωνιστές του φιλμ, με τον Γιοακίν Φίνιξ, να δίνει την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του και τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, να μας θυμίζει γιατί απλά θεωρείται ο καλύτερος Αμερικανός ηθοποιός της γενιάς του…

Αίθουσες: ΔΑΝΑΟΣ – ΟDEON ΟΠΕΡΑ

Advertisements

3 thoughts on “Οι ταινίες της εβδομάδας 06/12 – 12/12

  1. Παράθεμα: Οι ταινίες της εβδομάδας 06/12 – 12/12 του groussos.net | ipografi.com

  2. Παράθεμα: Οι ταινίες της εβδομάδας 06/12 – 12/12 του groussos.net | ipografi.com

  3. Παράθεμα: Οι ταινίες της εβδομάδας 06/12 – 12/12 του groussos.net | ipografi.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s