Οι ταινίες της εβδομάδας 13/12 – 19/12

Tainiothiki_01
Η επιστροφή των… Χόμπιτ. Όκτω νέες ταινίες κάνουν την εμφάνιση τους στις Κινηματογραφικές Αίθουσες, με τη νέα δημιουργία του Πίτερ Τζάκσον, να ξεχωρίζει

Το Αγόρι στο Τελευταίο Θρανίο (Dans la maison / In the House) του Φρανσουά Οζόν (Γαλλία – 2012)

Ένα 16χρονο αγόρι προσπαθεί να τρυπώσει στο σπίτι ενός συμμαθητή του, για να εμπνευστεί να γράψει για την εργασία του στο σχολείο. Εντυπωσιασμένος από το ιδιότροπο αλλά χαρισματικό αγόρι, ο δάσκαλός του, επαναπροσδιορίζει τη διάθεσή του για διδασκαλία, αλλά η εισβολή προκαλεί μια σειρά από ανεξέλεγκτα γεγονότα.

«Το Αγόρι στο Τελευταίο Θρανίο» είναι εμπνευσμένο από το ισπανικό θεατρικό “The Boy in the Last Row” του Χουάν Μαγιόργκα. Αυτό είναι και το μεγάλο ατού της ταινίας. Ένα έξυπνο και πρωτότυπο σενάριο, το οποίο υλοποιείται ιδανικά από τον έμπειρο, Φρανσουά Οζόν. Έναν σκηνοθέτη, που στο παρελθόν μας έχει προσφέρει ταινίες, όπως το «Potiche» (2010), το «Swimming Pool» (2003) και το «8 Women» (2002).

Στα συν της ταινίας και το καλό cast, που εκτός από τους νεαρούς, Ερντς Ούμχαουερ και Μπαστιέν Ουγκέτο, περιλαμβάνει τους πολύπειρους, Φαμπρίς Λουσινί (The Women on the 6th Floor – 2010, Asterix and Obelix: God Save Britannia – 2012), την υποψηφία για Όσκαρ, Κρίστιν Σκοτ Τόμας (The English Patient – 1996) και την άλλοτε μούσα του Ρομάν Πολάνσκι, Εμανουέλ Σενιέ (Frantic – 1988, Bitter Moon – 1992, The Ninth Gate – 1999).

Αίθουσες: ΙΝΤΕΑΛ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΑΒΑΝΑ – ΔΙΑΝΑ

Άνθρωποι σαν κι εμάς (People Like Us) του Άλεξ Κούρτζμαν (Η.Π.Α. – 2012)

Ο Σαμ (Κρις Πέιν), ένας 20χρονος έμπορος κλείνει μία συμφωνία τη μέρα που μαθαίνει ότι ο πατέρας του βρίσκει αιφνίδιο θάνατο. Παρά τις αντιρρήσεις του, ο Σαμ καλείται στο πατρικό του, όπου πρέπει να τακτοποιήσει την κληρονομιά του πατέρα του και να επανασυνδεθεί με την οικογένειά του. Ενώ ικανοποιεί τις τελευταίες επιθυμίες του πατέρα του, ο Σαμ ανακαλύπτει ένα συγκλονιστικό μυστικό που φέρνει τα πάνω-κάτω. Έχει μία 30χρονη αδερφή, τη Φράνκι (Ελίζαμπεθ Μπανκς) την ύπαρξη της οποίας αγνοούσε. Όσο εξελίσσεται η σχέση τους, ο Σαμ αναγκάζεται να αναθεωρήσει όσα πίστευε για την οικογένειά του και να επανεξετάσει στην πορεία τις δικές του επιλογές.

Όταν ο σεναριογράφος/συγγραφέας Άλεξ Κούρτζμαν ήταν νέος, ήξερε ότι ο πατέρας του είχε ξαναπαντρευτεί και ότι είχε δύο ακόμη παιδιά. Ζώντας χωριστά για 15 χρόνια, η άλλη οικογένεια έκανε τη ζωή της και ο Κούρτζμαν τη δική του. Δεν συναντήθηκαν ποτέ. Μία μέρα, ο Κούρτζμαν άρχισε να σκέφτεται εκείνη την άλλη οικογένεια και έτσι άρχισε να γεννιέται η ιδέα της ταινίας.

Εμπνευσμένο λοιπόν από μία πραγματική ιστορία, το «Άνθρωποι σαν κι εμάς» διηγείται την περιπέτεια του Σαμ, ενός εικοσάχρονου εμπόρου που αναλαμβάνει να εκπληρώσει τις τελευταίες επιθυμίες του απομακρυσμένου πατέρα του, παραδίδοντας μία κληρονομιά στην αδελφή, που δε γνώριζε ότι είχε.

Η DreamWorks Pictures παρουσιάζει μία οικογενειακή δραμεντί, που βρύθει όμως από κλισέ, με τους Κρις Πάιν, Ελίζαμπεθ Μπανκς και την υπέροχη, Μισέλ Φάιφερ. Ο Άλεξ Κούρτζμαν σκηνοθετεί το σενάριο των Κούρτζμαν, Ρομπέρτο Όρκι και Τζόντι Λάμπερτ, σε μια ταινία που αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κούρτζμαν.

Αίθουσες: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΜALLΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ STER

Έγκλημα στη Λίμνη (La Sirga) του Γουίλαμ Βέγκα (Κολομβία, Γαλλία, Μεξικό – 2012)

Η Αλίσια είναι αβοήθητη. Οι μνήμες από τον πόλεμο τρυπάνε το μυαλό της, όπως ακριβώς κάνει και η απειλητική, σχεδόν φοβιστική, βροχή. Ξεριζωμένη από τις ένοπλες συγκρούσεις στο μέρος που μεγάλωσε, προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της στην περιοχή La Sirga, σε ένα παρακμιακό hostel στις ακτές μιας μεγάλης λίμνης, στην ορεινή ζώνη των Άνδεων. Το σπίτι αυτό ανήκει στον Όσκαρ, έναν από χρόνια μοναχικό άνθρωπο και ουσιαστικά ερημίτη, που όμως είναι ο μοναδικής συγγενής που της έχει απομείνει. Εκεί, στα βαλτώδη και σκοτεινά παράλια της περιοχής, η Αλίσια θα προσπαθήσει να εγκατασταθεί και να ζήσει μέχρις ότου οι φοβίες της και η απειλή του πολέμου έρθουν ξανά στην επιφάνεια.

Η ταινία “Έγκλημα στη Λίμνη” του Γουίλιαμ Βέγκα, πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών το 2012, αποσπώντας θετικές κριτικές τόσο από το κοινό όσο και από τους δημοσιογράφους. Εν συνεχεία, η ταινία προβλήθηκε στα επίσης σημαντικά φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν (Ισπανία), Τορόντο (Καναδάς) και Λονδίνου (Αγγλία).

Ιδιαίτερο φιλμ, το “Έγκλημα στη Λίμνη”, που παρά τον κάπως αργό του ρυθμού, καταφέρνει να κρατά τον θεατή, μέχρι το τέλος του.

Αίθουσες: ΑΣΤΥ

Marley του Κέβιν Μακντόναλντ (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο – 2012)

Η οικουμενική απήχηση του Μπομπ Μάρλεϊ στην ιστορία της μουσικής, και ο ρόλος του ως τραγουδοποιός-προφήτης στα κοινωνικό-πολιτικά γεγονότα, είναι μοναδικό αλλά και ανεπανάληπτο φαινόμενο. Το μουσικό ντοκιμαντέρ MARLEY, είναι η ιστορία της ζωής του μουσικού, του επαναστάτη, αλλά και του μύθου, από τα πρώτα του βήματα, μέχρι την ανάδειξή του σε διεθνή σουπερστάρ. Γυρισμένο με τη βοήθεια της οικογένειας Μάρλεϊ, το φιλμ δείχνει στο κοινό για πρώτη φορά σπάνιο αρχειακό υλικό, συγκλονιστικά αποσπάσματα από ζωντανές εμφανίσεις και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις με ανθρώπους που πέρασαν πολλά χρόνια δίπλα του.

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Κέβιν Μακντόναλντ (Μία ημέρα τον Σεπτέμβρη, Ο Τελευταίος Βασιλιάς της Σκωτίας, Αγγίζοντας το κενό), με την παρότρυνση και βοήθεια του Κρις Μπλάκγουελ (ιδρυτή της δισκογραφικής εταιρίας Island), ζωντανεύει στην οθόνη τη ζωή μιας μυθικής μορφής της μουσικής, του Μπομπ Μάρλεϊ, του οποίου η τέχνη και οι ιδέες άγγιξαν διαφορετικές κουλτούρες, γλώσσες και συνεχίζουν να έχουν έρεισμα ακόμα και σήμερα σε όλο τον κόσμο, το ίδιο δυναμικά σαν να ήταν ακόμα ζωντανός.

“Αυτό που κατά τη γνώμη μου είναι σπουδαίο σε αυτήν την ταινία είναι ότι αποκαλύπτει μια συναισθηματική διάσταση της ζωής του Μπομπ – δεν δείχνει μόνο τον θρύλο της ρέγκε, τη μυθική φιγούρα, αλλά τον Μπομπ Μάρλεϊ τον άνθρωπο.” Ζίγκι Μάρλεϊ

To ντοκιμαντέρ για τον Μπομπ Μάρλεϊ, έκανε πρεμιέρα στη χώρα μας τον Σεπτέμβρη, στο 18ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, Νύχτες Πρεμιέρας Cosmote, εκεί όπου κέρδισε το βραβείο Χρυσή Αθηνά του διαγωνιστικού τμήματος Μουσική & Φιλμ.

Αίθουσες: ΜIKΡΟΚΟΣΜΟΣ

Teddy Bear του Μαντς Ματιέσεν (Δανία – 2012)

Ο Ντένις, ένας 38χρονος bodybuilder μένει με την μητέρα του σε κάποιο προάστιο της Κοπεγχάγης και δεν είχε ποτέ του κορίτσι. Όταν ο θείος του παντρεύεται μια Ταϋλανδέζα, αποφασίζει να αναζητήσει την τύχη του ταξιδεύοντας στην Πατάγια, μια που η αγάπη φαντάζει ευκολότερη στην Ταϊλάνδη. Λέει ψέματα στη μητέρα του ότι θα πάει στη Γερμανία, όμως μην έχοντας ταξιδέψει ξανά, παθαίνει πολιτισμικό σοκ φτάνοντας στον προορισμό του. Η αυθάδης συμπεριφορά των κοριτσιών στην Ταϋλάνδη θα καταφέρει καίρια πλήγματα στις πεποιθήσεις του για την αγάπη. Τη στιγμή που είναι έτοιμος να χάσει κάθε ελπίδα, συναντά απροσδόκητα την Τόι.

Ο Μαντς Ματίεσεν δημιουργεί ένα φιλμ, που αφουγκράζεται τους πόνους μια καθυστερημένης ενηλικίωσης. Συναισθηματικά διεγερτικό, το «Teddy Bear» αποτυπώνει την προσπάθεια ενός άνδρα να απαλλαγεί από τα καταπιεστικά δεσμά της μητρικής φιγούρας, ανακαλύπτοντας, έστω και ετεροχρονισμένα, την αγάπη μέσα από την ανθρώπινη ένωση αλλά και την απώλεια.

Το «Teddy Bear», έχει κερδίσει το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Sundance Film Festival. Στη χώρα μας, είχαμε την ευκαιρία να το δούμε τον Σεπτέμβριο στο πλαίσιο του 18ου Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, Νύχτες Πρεμιέρας Cosmote, όπου κέρδισε το Βραβείο Κοινού, του Φεστιβάλ.

Αίθουσες: GAZARTE

Τα πλεονεκτήματα του να είσαι στο περιθώριο (The Perks of Being a Wallflower) του Στίβεν Τσμπόσκι (Η.Π.Α. – 2012)

Ο ευφυής και σκεπτικός 15χρονος Τσάρλι, προσπαθεί να προσαρμοστεί στο Λύκειο και καταλήγει μέλος μιας παρέας τελειόφοιτων, ανάμεσα στους οποίους είναι ο πνευματώδης και γεμάτος αυτοπεποίθηση Πάτρικ, καθώς και η όμορφη Σαμ. Οι νέοι του φίλοι τον ενθαρρύνουν να “βγει από το καβούκι του” και τον εισαγάγουν στην μουσική, στον κινηματογράφο, στο “The Rocky Horror Picture Show” και, τελικά, στον έρωτα…

Ο συγγραφέας Στίβεν Σαμπόσκι γράφει και σκηνοθετεί την κινηματογραφική διασκευή του δικού του μυθιστορήματος και συνεργάζεται με τους παραγωγούς του “Juno”. Η Έμα Γουάτσον δοκιμάζεται στον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο μετά την Ερμιόνη από τη σειρά ταινιών “Χάρι Πότερ”, ενώ συμπρωταγωνιστούν οι Λόγκαν Λέρμαν (“Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief”), Πολ Ραντ (“I Love You, Man”) και Έζρα Μίλερ (“We Need To Talk About Kevin”, “Another Happy Day”).

Μια όμορφη και ρεαλιστική ιστορία ενηλικίωσης, για μια παρέα νεαρών που φοιτούν σε κάποιο λύκειο, λίγο πριν το κολέγιο. Θέματα όπως η βία, η μοναξιά, η ομοφυλοφιλία και πολλές άλλες αγχωτικές πλευρές της καθημερινότητας των νεαρών, παρουσιάζονται στη διάρκεια της ταινίας, με μια αξιόλογη οπτική η οποία καταφέρνει να συνδυάσει την τρυφερότητα με τα προβλήματα των νέων. Στα συν της ταινίας και το καλό, νεανικό cast, όπου εκτός των δύο φαινομενικά πρωταγωνιστών, Λόγκαν Λέρμαν και Έμα Γουάτσον, την παράσταση φαίνεται να κερδίζει και πάλι, ο πολύ καλός Έζρα Μίλερ.

Αίθουσες: ΟΠΕΡΑ – ΔΑΝΑΟΣ 2- ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS MAΡΟΥΣΙ _ VILLAGE MALL

Η Καρδιά ενός Σκύλου (Heart of a Dog) του Vladimir Bortko (Σοβιετική Ένωση – 1988)

Η υπόθεση τοποθετείται λίγο μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση. Ένας χειρουργός, ο Φιλίπ
Πρεμπραζέσκι, που ασχολείται με την ανανέωση του ανθρώπινου οργανισμού προχωρά σε ένα ακόμη πιο προωθημένο πείραμα, τη μετατροπή ενός σκύλου σε άνθρωπο. Θα πετύχει το εγχείρημα, και ως ποιο βαθμό; Ο γιατρός μεταφέρει ζωτικά όργανα ενός αλκοολικού και μικροκακοποιού σε ένα αδέσποτο σκυλί. Και αυτό αρχίζει σιγά σιγά να έχει ανθρώπινη συμπεριφορά. Μαζί με τα καλά, όμως, το σκυλί κληρονομεί… και τα κακά!

Αφού ολοκληρωθεί η μετατροπή του, αρχίζει να έχει και την ίδια άσχημη συμπεριφορά του ανθρώπου. Μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις, ο γιατρός συνειδητοποιεί ότι ίσως αυτή δεν ήταν και τόσο καλή ιδέα και ότι είναι πολύ δύσκολο να απαλλάξεις τον άνθρωπο από τη φύση του, ακόμα κι αν αυτή βρίσκεται μέσα σε έναν… σκύλο.

Ένα λογοτεχνικό αριστούργημα μεταφερμένο πολύ πιστά σε φιλμ, καθώς η ταινία τιμά τον Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ (1891-1940), έναν ένας από τους σημαντικότερους νεότερους δραματουργούς της Ρωσίας. Το έργο του Μπουλγκάκοφ διακρίνεται για την καυστική του σάτιρα και το διεισδυτικό του χιούμορ, στοιχεία που σημαδεύουν μοναδικά και το ιδιαίτερο αυτό φιλμ.

Αίθουσες: TITANIA

Χόμπιτ: Ένα Αναπάντεχο Ταξίδι (The Hobbit: An Unexpected Journey) του Πίτερ Τζάκσον (ΗΠΑ, Νέα Ζηλανδία – 2012)

Ο βραβευμένος με Oscar Πίτερ Τζάκσον, επιστρέφει στην καρέκλα του σκηνοθέτη και παρουσιάζει την ταινία “Χόμπιτ: Ένα Αναπάντεχο Ταξίδι,” την πρώτη από τις τρεις ταινίες που θα αποτελέσουν την κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος φαντασίας του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν Χόμπιτ. Η τριλογία διηγείται την ιστορία της Μέσης Γης, 60 χρόνια πριν από τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών».

Ο κινηματογραφικός φακός ακολουθεί τον Μπίλμπο Μπάγκινς στις περιπέτειές του, ο οποίος αποφασίζει να σώσει το βασίλειο του Έρεμπορ από τον τρομερό δράκο Νοσφιστή. Με την απρόσμενη βοήθεια του Γκάνταλφ του Γκρίζου, ο Μπίλμπο ακολουθεί μια ομάδα δεκατριών νάνων, της οποίας επικεφαλής είναι ο θρυλικός πολεμιστής, Θόριν Δρύασπις. Το ταξίδι τους θα τους οδηγήσει στην Ερημιά, σε επικίνδυνους τόπους γεμάτους Τελώνια, Ορκ, φονικούς λύκους και μάγους. Για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους που βρίσκεται στην Ανατολή, στο Μοναχικό Βουνό, πρέπει πρώτα να καταφέρνουν να βγουν ζωντανοί από τις σήραγγες των τελωνίων.

Ένα ακόμη υπέροχο ταξίδι στον μαγικό κόσμο της Μέσης Γης, βασισμένο στο μυθιστόρημα του J.R.R. Tolkien. Μπορεί, είναι η αληθεία, να περιμέναμε πολύ περισσότερα από το νέο πόνημα του Πίτερ Τζάκσον, αλλά αυτό δε σε σημαίνει σε καμία περίπτωση πως απογοητευτήκαμε. Η σύγκριση με την Τριλογία του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», φαίνεται ότι είναι αναποφέκτη και δυστυχώς μοιραία. Ας έχουμε όμως στο πίσω μέρος του μυαλού μας, ότι αυτό είναι το πρώτο μέρος μιας Τριλογίας που ακόμα δεν μας έχει αποκαλυφθεί πλήρως…

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΘΗΝΑΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE PENTH – VILLAGE ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛION – ODEON OΠΕPA – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – AΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΚΗΦΙΣΙΑ – TPIA ΑΣΤΕΡΙΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ -ΑΤΤΑΛΟΣ Ν.ΣΜΥΡΝΗ – ΣΙΝΕΑΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: VILLAGE COSMOS – STER – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s