Οι ταινίες της εβδομάδας 27/12 – 02/01

Tainiothiki_01
Τελευταία Κινηματογραφική εβδομάδα για το 2012, με έξι ταινίες να κάνουν την εμφάνιση τους στις Αίθουσες. Πάμε να τις δούμε, αναλυτικά

Ραλφ Η Επόμενη Πίστα (Wreck-It Ralph) του Ριτς Μουρ (Η.Π.Α. – 2012)

Ο Ραλφ γνωστός ως Καταστροφέας είναι κακός ή τουλάχιστον έτσι του επιβάλλει ο άχαρος ρόλος που παίζει εδώ και τρεις δεκαετίες σε ένα κλασικό πια video game. Απέναντί του έχει τον καλό της υπόθεσης, τον Μαστρο-Φέλιξ που τον επισκιάζει σε εκνευριστικό βαθμό. Όταν ο Ραλφ αποφασίζει ότι βαρέθηκε να παίζει τον κακό, παίρνει την κατάσταση στα στιβαρά του χέρια και ξεκινάει μια περιήγηση σε διάφορα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Σκοπός του είναι να αποδείξει ότι έχει όλα τα φόντα για να είναι κι αυτός ήρωας. Στη διαδρομή του από γενιά σε γενιά video games θα γίνει η αιτία να απελευθερωθεί ένας θανάσιμος ιός που απειλεί όλα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ θα συναντήσει την απροσάρμοστη κι εριστική νεαρή Βανέλοπη Φον Σβιτς. Θα προλάβει όμως ο Ραλφ να αποδείξει ότι είναι ήρωας πριν ανάψει το Game Over;

Με σκηνικό τον, ανεκμετάλλευτο μέχρι σήμερα, κόσμο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, με άψογο χειρισμό της έντονης νοσταλγίας για την 8-bit κουλτούρα, το «Ραλφ η Επόμενη Πίστα», είναι ουσιαστικά ένας φόρος τιμής στην κουλτούρα των video games. Η Disney έχει αναθέσει τη σκηνοθεσία της νέας ταινίας της κινουμένων σχεδίων στον βραβευμένο με Emmy, Rich Moore (“The Simpsons” και “Futurama”).

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΑΝΑ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL – ΦΟΙΒΟΣ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS

Εντιμότατοι Απατεώνες (Gambit) του Μάικλ Χόφμαν (Η.Π.Α. – 2012)

Ο Χάρι Ντιν είναι ένας Λονδρέζος, που εργάζεται σε μουσείο και οργανώνει ένα πολύπλοκο σχέδιο, προκειμένου να πείσει έναν πλούσιο συλλέκτη να αγοράσει έναν ψεύτικο πίνακα του Μονέ. Για να ξεγελάσει τον αγοραστή, επινοεί μια ιστορία, με τη βοήθεια μιας κοπέλας από το Τέξας, της οποίας ο παππούς δήθεν διέσωσε τον πίνακα στα τέλη του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Όταν το περίπλοκο αυτό σχέδιο δεν πάει και τόσο καλά, θα ξεκινήσει μια μάχη ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους. Ποιος θα πάρει τελικά τα λεφτά, ποιος τον πίνακα και ποιος την κοπέλα;

Μια ρομαντική κωμωδία, σε σενάριο του πολυβραβευμένου διδύμου Τζόελ και Ίθαν Κοέν («True Grit»). Σκηνοθετεί ο Μάικλ Χόφμαν («The Last Station») και πρωταγωνιστούν ο βραβευμένος με Όσκαρ Κόλιν Φερθ («The King’s Speech»), η Kάμερον Ντίαζ («Knight and Day»), ο Άλαν Ρίκμαν (σειρά ταινιών “Harry Potter”) και ο Στάνλεϊ Τούτσι (“Julie & Julia”).

Αίθουσες στην Αθήνα: ODEON ΕΜΠΑΣΣΥ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS MAΡΟΥΣΙ – ODEON STAR CITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS

Η Φόνισσα (The Murderess) της Στέλλας Αρκέντη (Ελλάδα – 2012)

Η Φραγκογιαννού είναι μια πολυβασανισμένη και χιλιοτραυματισμένη ψυχικά γυναίκα, με στοιχειωμένη λογική από τις αδικίες και την φτώχεια. Στο θολωμένο της μυαλό νομίζει πως το ό,τι υπέφερε της δίνει το δικαίωμα, να πάρει τον νόμο στα χέρια της. «Ο νους της ψήλωσε». Η ανθρώπινη λογική εξομοιώνεται με δύναμη Θεού και το αποτέλεσμα οδυνηρό. Η Φραγκογιαννού κηρύττει το δικό της ευαγγέλιο. Οδηγημένη από τους δικούς της δαίμονες απομακρύνεται από την πόλη των ανθρώπων αφήνοντας πίσω της, πτώματα μικρών κοριτσιών. Κορίτσια που θα γίνουν γυναίκες σαν και αυτήν δυστυχισμένες. Θα αναζητήσει την ερημιά, κι εκεί, μέσα στους εφιάλτες της, θα χαθεί στην απόγνωση. Ένα κύμα θα την εξαφανίσει…

Μια ποιητική ταινία, σε σκηνοθεσία, σενάριο και παραγωγή της Στέλλας Αρκέντη, βασισμένη στο ομότιτλο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Η Φραγκογιαννού, αποκομμένη από τον κοινωνικό περίγυρο, είναι ο σύγχρονος άνθρωπος που θυματοποιημένος, δικάζει και καταδικάζει την κοινωνία και που υποκαθιστώντας τον Θεό, επιβάλλει τη δικιά του, θεία δικαιοσύνη. Από τον θυμό, στον φόνο. Από τον φόνο, στη διαταραχή, στην αποξένωση και από εκεί, στην απελπισία. Ένα σύγχρονο παραμύθι, με την Ιωάννα Γκαβάκου, στον ρόλο της Φόνισσας, μία Μήδεια της εποχής μας.

Αίθουσα: Ταινιοθήκη

Η Ωραία Κοιμωμένη (Bella Addormentata / Dormant Beauty) του Μάρκο Μπελόκιο (Ιταλία, Γαλλία – 2012)

Πότε επιτρέπεται να αφήσεις κάποιον να πεθάνει; Ποια είναι η σωστή απόφαση; Ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Ιταλούς σκηνοθέτες αποφασίζει να μεταφέρει στην οθόνη μια εξαιρετικά ευαίσθητη ιστορία, που ξεσήκωσε έντονες πολιτικές και συνταγματικές αντιπαραθέσεις στη γείτονα χώρα και δυναμίτισε τη συζήτηση γύρω από τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Μιλάμε για την υπόθεση της Ελουάνα Ενγκλάρο, μιας νεαρής κοπέλας, η οποία μετά από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα έπεσε σε κώμα το 1992. Ο πατέρας της κοπέλας για περισσότερο από μια δεκαετία ζητούσε την ευθανασία της κόρης του, το δικαίωμα της σε έναν αξιοπρεπή θάνατο. Η τραγωδία της Ελουάνα, η οποία έφυγε από τη ζωή το 2009, μετατράπηκε σε ένα μείζον εθνικό ζήτημα με το δικαστικό σύστημα να βρίσκεται αντιμέτωπο με την πληθωρική παρουσία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι και το Βατικανό να εναντιώνεται απέναντι σε μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Η νέα ταινία του Μάρκο Μπελόκιο, είναι μια εξαιρετικά ευαίσθητη ιστορία, χωρίς όμως μελοδραματισμούς και τα συνήθη κλισέ, αλλά με μια ενδοσκοπική και ρεαλιστική ματιά, σε ένα τόσο δύσκολο και με προεκτάσεις θέμα, όπως αυτό της ευθανασίας. Μία ταινία, που κατάφερε να ξεσηκώσει έντονες πολιτικές και συνταγματικές αντιπαραθέσεις στη γείτονα χώρα και αναζωπύρωσε παράλληλα τις συζητήσεις γύρω από τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά και τον ρόλο της εκκλησίας…

Αίθουσα: ΑΣΤΥ

Ο Κυνηγός (The Hunter) του Ντάνιελ Νετχάιμ (Αυστραλία – 2011)

Σύμφωνα με πολλούς Αυστραλούς, ο τελευταίος τίγρης της Τασμανίας δεν πέθανε το 1936 αλλά εξακολουθεί να ζει. Ο Μάρτιν Ντέιβιντ, (Γουίλεμ Νταφόε) μετά από αρκετά περιστατικά που μαρτυρούν την ύπαρξή του εξαφανισμένου τίγρη της Τασμανίας, ξεκινά ένα κυνήγι για να τον βρει και να πάρει ένα δείγμα από το DNA του ώστε να μπορέσουν να γίνουν κλώνοι και να σωθεί τελικά το είδος. Παράλληλα όμως ξεκινά ένα «κυνήγι» που φέρνει στην επιφάνεια τους δεσμούς των ανθρώπινων σχέσεων αλλά και της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση.

Ο Daniel Nettheim μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το βραβευμένο ομώνυμο μυθιστόρημα της Αυστραλέζας Julia Leigh, που κέρδισε πρόσφατα τις εντυπώσεις στις Κάννες, με την πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα στην «Ωραία κοιμωμένη».

Ο σπουδαίος ηθοποιός, Γουίλεμ Νταφόε, παίρνει πραγματικά επάνω του ένα φιλμ, που θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο, χωρίς την καταλυτική του παρουσία και ερμηνεία. Δίπλα του, στέκεται επάξια ένας βετεράνος καρατερίστας ηθοποιός, ο χαρισματικός Σαμ Νιλ.

Αίθουσες: GAZARTE – MIKΡΟΚΟΣΜΟΣ

Και οι Δήμιοι Πεθαίνουν! (Hangmen Also Die!) του Φριντς Λανγκ (Η.Π.Α. – 1943)

Κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής της Τσεχοσλοβακίας ο χειρουργός Δρ. Franticek Svoboda (Brian Donlevy), ένας Τσέχος πατριώτες, δολοφονεί τον άγριο “Δήμιο της Ευρώπης” Reichsprotektor Reinhard Heydrich (Hans Heinrich von Twardowski) και τραυματίζεται κατά τη διάρκεια. Στην προσπάθειά του να διαφύγει λαμβάνει βοήθεια από έναν Καθηγητή Ιστορίας τον Stephen Novotny (Walter Brennan), ο οποίος παρακολουθείται από τους Ναζί και την κόρη του Mascha (Anna Lee).

Ως αντίποινα για τη δολοφονία ο αρθρογράφος Emil Czaka (Gene Lockhart) κι ένας ζυθοποιός, βοηθούν τις διαδικασίες για την εκτέλεση 400 πολιτών της Πράγας, συμπεριλαμβανομένου του Καθηγητή Novotny, αν δεν αποκαλυφθεί ο δολοφόνος. Μέσα από μία σύνθετη αλληλουχία γεγονότων, η Αντίσταση καταφέρνει να παγιδέψει και να υποδείξει τον Czaka ως τον δολοφόνο, αλλά όχι πριν οι Ναζί εκτελέσουν πολλούς ομήρους.

Η μπρεχτική λογική του «Εσύ κι Εγώ» προϊδεάζει για το «Και οι Δήμιοι Πεθαίνουν!». Η ιστορία βασίζεται στην πραγματική δολοφονία του Ναζί Ράινχαρντ Χάιντριχ, σύμβολο της αγριότητας του Γ Ράιχ, από Τσέχους αντάρτες και εξιστορεί τις έρευνες για την ανεύρεση του δολοφόνου. Το πιο πολιτικό έργο της φιλμογραφίας του Φριντς Λανγκ, μαρτυρεί τις πολιτικές του θέσεις και αποτελεί για τον ίδιο το δημιουργό, την πιο ικανοποιητική του εργασία στο Χόλιγουντ, μαζί με τη μεταγενέστερη «Μεγάλη Κάψα». Η ταινία το 1944 προτάθηκε για το Όσκαρ Καλύτερου Ήχου και Καλύτερης Μουσικής.

Αίθουσα: ΤΙΤΑΝΙΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s