Οι ταινίες της εβδομάδας 10/01 – 16/01

Tainiothiki_01
Μόλις τέσσερις ταινίες, κάνουν την εμφάνιση τους, σήμερα στις κινηματογραφικές αίθουσες, σε μία εβδομάδα όπου ξεχωρίζει η νέα ταινία του Μπεν Αφλεκ, «Επιχείρηση: Argo» (Argo) και που βρίσκεται στη σκιά της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων των Όσκαρ για το 2013

Breath of the Gods – A Journey to the Origins of Modern Yoga του Γιαν Σμιντ Γκαρ (Γερμανία, Ινδία – 2011)

Η ιστορία της Γιόγκα χάνεται στους αιώνες, όμως η σύγχρονη Γιόγκα των αρχών του 20ού αιώνα είναι πνευματικό παιδί του Ινδού σοφού T. Krishnamacharya. Ο σκηνοθέτης Jan Schmidt-Garre ερευνά τη ζωή και τη διδασκαλία του Krishnamacharya, πραγματοποιώντας ένα ταξίδι που τον οδηγεί από τους μαθητές και την οικογένεια του Ινδού δασκάλου ως τις πηγές της σύγχρονης Γιόγκα και το παλάτι του Μαχαραγιά της Μυσώρης.

Από τον Pattabhi Jois, ο Jan μαθαίνει τον «χαιρετισμό στον ήλιο», από τον Iyengar την «άσανα» με τη στήριξη στο κεφάλι και στο τέλος ο Sribhashyam του φανερώνει το μυστικό του πατέρα του: «Life Saving Yoga Session», η γιόγκα που σώζει ζωές.

Ένα ντοκιμαντέρ, που παρουσιάζει τους σύγχρονους μύθους της Γιόγκα B.K.S. Iyengar, Pattabhi Jois, T.K. Sribhashyam και T. Krishnamacharya. Περιλαμβάνει σπάνιο αρχειακό υλικό και πλούσιες αναπαραστάσεις της γιόγκα.

Αίθουσα: ΔΑΝΑΟΣ

Ο Δολοφόνος με το Πριόνι (3D) (The Texas Chainsaw 3D) του Τζον Λούσενχοπ (Η.Π.Α. – 2013)

Η Χέδερ ξεκινά ένα οδικό ταξίδι στο Τέξας, με το αγόρι της και την παρέα τους, με σκοπό να δει το σπίτι που κληρονόμησε από τη γιαγιά της. Εκπλήσσεται όταν ανακαλύπτει πως το σπίτι αυτό είναι μια τεράστια έπαυλη. Η πραγματική έκπληξη όμως έχει να κάνει με αυτό που κρύβεται εκεί μέσα…

Ο σκηνοθέτης Τζον Λούσενχοπ (“Takers”) χρησιμοποιεί την τεχνολογία 3D για να παρουσιάσει τη δική του εκδοχή σε μια από τις πιο τρομακτικές ιστορίες όλων των εποχών. Το κλασικό θρίλερ των 70s, “Ο Σχιζοφρενής Δολοφόνος με το Πριόνι”, επιστρέφει σε ένα τρισδιάστατο remake, με πρωταγωνιστή τον Μπιλ Μόσλεϊ (“Halloween”).

H ταινία συνεχίζεται από το σημείο, όπου την άφησε ο Τομπ Χούπερ το 1974, εκεί δηλαδή όπου η Σάλι πηδάει από το παράθυρο του σαλονιού της οικογένειας Σόγιερ και τρέχει για να σωθεί. Με έναν τρελό από την οικογένεια Σόγιερ να την κυνηγάει και τον διαβολικό χαρακτήρα των ταινιών θρίλερ πιο πίσω να ακολουθεί, η Σάλι ξεφεύγει από το αλυσοπρίονο του πέφτοντας πάνω σε ένα διερχόμενο φορτηγό. Για πολλά χρόνια αγνοούνταν άνθρωποι στη μικρή πόλη Νιούτ του Τέξας, η Σάλι όμως είναι η πρώτη που κατάφερε να ξεφύγει και να πει την ιστορία, της διαταραγμένης οικογένειας Σόγιερ…

Αίθουσες στην Αθήνα:ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STAR CITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Επιχείρηση «Αργώ» (Argo) του Μπεν Άφλεκ (Η.Π.Α. – 2012)

Στις 4 Νοεμβρίου του 1979, καθώς η επανάσταση στο Ιράν φτάνει στην κορύφωσή της, μια ομάδα Ιρανών στρατιωτών εισβάλει στην Αμερικανική πρεσβεία στην Τεχεράνη και κρατά ομήρους 52 Αμερικανούς. Μέσα στον πανικό, έξι Αμερικανοί καταφέρνουν να διαφύγουν και να βρουν καταφύγιο στην κατοικία του Καναδού πρέσβη. Γνωρίζοντας ότι είναι θέμα χρόνου να εντοπιστούν και να θανατωθούν, ο ειδικός «απομακρύνσεων» της CIA Τόνι Μέντεζ (Μπεν Άφλεκ) καταστρώνει ένα επικίνδυνο σχέδιο προκειμένου να τους φυγαδεύσει με ασφάλεια από τη χώρα.

Ο Βραβευμένος με Όσκαρ Μπεν Άφλεκ (“The Town,” “Good Will Hunting”) σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην ταινία, ενώ στην παραγωγή συνεργάζεται με τον επίσης βραβευμένο με Όσκαρ Τζορτζ Κλούνεϊ (“Syriana”), και τον υποψήφιο για Όσκαρ, Γκραντ Χέσλοφ (“Good Night, and Good Luck”).

Η αλήθεια είναι ότι η σκηνοθεσία του Μπεν Άφλεκ, στέκεται σε υψηλά, για το είδος της ταινίας, επίπεδα, ενώ παράλληλα καταφέρνει να αποσπάσει και καλές ερμηνείες, από την πλειοψηφία των ηθοποιών που συμμετέχουν. Αλλά, αυτό που είναι ενοχλητικό, είναι πως παρά την τεχνική αρτιότητα και τη ρεαλιστική αναπαράσταση της εποχής, εν τέλει το «Επιχείρηση «Αργώ»», παραμένει μία προπαγανδιστική ταινία κινηματογραφικής δραματοποίησης, παρουσιάζοντας μονομερώς και με σκοπιμότητα, μία μόνο πτυχή των δραματικών γεγονότων τις 4 Νοεμβρίου του 1979 και όσων ακολούθησαν…

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΕΛΛΩ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΝΑΝΑ – VILLAGE MALL – VILLAGE PΕΝΤΗ – VILLAGE ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ODEON EMBASSY- ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ILION – ΚΗΦΙΣΙΑ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: VILLAGE COSMOS – STER – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ

Η Μάνα (Mat) του Βσεβολόντ Πουντόβκιν (Σοβιετική Ένωση – 1926)

Η ιστορία λαμβάνει χώρα στις αρχές του 20ου αιώνα στη Ρωσία, καθώς οι εντάσεις μεταξύ του κράτους και των επαναστατών, κορυφώνονται. Ο χαρακτήρας της μάνας γίνεται το ανυποψίαστο εργαλείο για τη σύλληψη του επαναστάτη γιου της κι με αυτό τον τρόπο γίνεται μέλος του εργατικού κινήματος, έχοντας ως στόχο την απόδραση του.

Ένα ρωμαλέο δίδαγμα θάρρους και αυτοθυσίας. Θάρρους στους αγώνες των εργαζομένων εναντίον της αδικίας και της εκμετάλλευσης, εναντίον της αυθαιρεσίας και της κοινωνικής αθλιότητας, αλλά και συνειδητής αυτοθυσίας για τα ιδανικά της πανανθρώπινης δικαιοσύνης και ελευθερίας.

Η Μάνα (Mat), βασίζεται στο πασίγνωστο πολιτικοκοινωνικό λογοτεχνικό έργο του Γκόρκι, που τον καθιέρωσε ως μεγάλο κλασικό Ρώσο συγγραφέα:
«Ο λόγος του δικού μου γιου, είναι ο καθαρός λόγος του εργάτη, της τίμιας ψυχής. Δεν πουλιέται! Διαβάστε να δείτε το θάρρος που δεν εξαγοράζεται.»

Αίθουσα: CAPITOL ΖΕΦΥΡΟΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s