Οι ταινίες της εβδομάδας 17/01 – 23/01

Tainiothiki_01
Έξι νέες ταινίες, από σήμερα στις Κινηματογραφικές Αίθουσες, σε μία εβδομάδα, που μας φέρνει τις τελευταίες δημιουργίες των: Κώστα Γαβρά, Κουέντιν Ταραντίνο και Κιμ Κι Ντουκ

Άλλοθι (Arbitrage) του Νίκολας Τζαρέκι (ΗΠΑ, Πολωνία – 2012)

Ο Ρόμπερτ Μίλερ (Ρίτσαρντ Γκιρ) είναι ένας 60χρονος επιχειρηματίας που βρίσκεται πολύ κοντά στο να πετύχει την πιο επιτυχημένη συμφωνία της ζωής του. Να πουλήσει δηλαδή, την εταιρεία του σε έναν κολοσσό τραπεζών έναντι πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Όμως στην πραγματικότητα η οικονομική του κατάσταση δεν είναι αυτή που φαίνεται και ο Ρόμπερτ προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποκρύψει την αλήθεια μέχρι να ολοκληρωθεί η συναλλαγή. Όταν η σύζυγος του Έλεν (Σούζαν Σάραντον) και η κόρη του Μπρουκ (Μπριτ Μάρλινγκ) αρχίζουν να υποψιάζονται την κρυφή ζωή που διατηρεί ο Ρόμπερτ, τα πράγματα θα περιπλέκουν ακόμα περισσότερο. Ειδικά όταν ο Ρόμπερτ εμπλακεί σε ένα σκάνδαλο ανθρωποκτονίας η ένταση θα κλιμακωθεί και ο Ρόμπερτ θα πρέπει να βρει το τέλειο «Άλλοθι», για να αποδείξει την αθωότητά του.

Το σενάριο, μπορεί φαίνεται χιλιο-ειπωμένο και ίσως αν θέλετε, σε πρώτο επίπεδο, κάπως αδιάφορο, όμως παρόλα αυτά, η σφιχτοδεμένη του δομή σε κερδίζει, χωρίς ταυτόχρονα να σε κουράζει. Ο σκηνοθέτης Νίκολας Τζαρέκι, στην πρώτη του ουσιαστικά, μεγάλου μήκους ταινία καταφέρνει να σταθεί ικανοποιητικά.

Η ταινία, που είχε συμμετοχή στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν το 2012, έχει βεβαία ως μεγάλου της ατού το εξαιρετικό της cast. Σε ένα ενδιαφέρον θρίλερ, Σούζαν Σάραντον και Τιμ Ροθ, στέκονται επάξια, ενώ αυτός που ξεχωρίζει δεν είναι άλλος από τον πρωταγωνιστή Ρίτσαρντ Γκιρ. Ο βετεράνος ηθοποιός, παίρνει την ταινία επάνω του και μας χαρίζει, μετά από καιρό είναι η αλήθεια, μία αρκετά καλή ερμηνεία, επάξια των προσδοκιών μας.

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΣ ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΑΒΑΝΑ – STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ – VILLAGE ATHENS METRO MALL ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: STER CENTURY – VILLAGE COSMOS

Ψάχνοντας τον Νέμο 3D (Finding Nemo 3D) του Άντριου Στάντον (Αυστραλία, ΗΠΑ – 2012)

Εξαιτίας της επίθεσης ενός καρχαρία στη γειτονιά όπου ζούσαν οι γονείς του κλοουνόψαρου Νέμο, το μόνο ψάρι που διασώζεται είναι ο πατέρας του, Μάρλιν και το αυγό του Νέμο που ακόμα δεν έχει εκκολαφθεί. Η υπερπροστατευτικότητα του Μάρλιν στη μετέπειτα ζωή του μοναχογιού του Νέμο θα τον οδηγήσει σε μια επικίνδυνη πράξη, που θα έχει ως αποτέλεσμα να περάσει από χίλια κύματα για να τον σώσει και να τον ξαναφέρει κοντά του.

Το «Ψάχνοντας τον Νέμο» είναι μια ταινία ορόσημο για τον χώρο του animation κι όχι μόνο. Απέσπασε το 2003 το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων, θετικές κριτικές αλλά και την αγάπη του κοινού. Σχεδόν μια δεκαετία μετά, επιστρέφει στις αίθουσες. Οι καλοδουλεμένοι χαρακτήρες, το υποδειγματικό σενάριο που ξετυλίγει μία αστεία όσο και συγκινητική σχέση, μεταξύ πατέρα-γιού και η καταπληκτική απόδοση του ωκεανού συνθέτουν αυτή τη μοναδική κινηματογραφική εμπειρία. Η καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία της Disney/Pixar επιστρέφει στις αίθουσες, αυτή τη φορά και τρισδιάστατη.

Δύο ενδιαφέροντα trivia, που αξίζει να σημειώσουμε είναι ότι ο μεγάλος λευκός καρχαρίας που εμφανίζεται στην ταινία ονομάζεται Μπρους. Το ίδιο όνομα είχε δοθεί και στον καρχαρία που έπαιζε στα «Σαγόνια του Καρχαρία» του Steven Spielberg προς τιμή του δικηγόρου του Bruce Ramer. Ενώ, τέλος, η ταινία είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Glenn McQueen (1960-2002), ενός animator της Pixar το όνομα του οποίου δόθηκε στον πρωταγωνιστή στην ταινία «Αυτοκίνητα».

Αίθουσες: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ –
ΑΙΓΛΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΝΑΝΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE IΛION – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ATHENS METRO MALL ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Πιετά (Pieta) του Κιμ Κι Ντουκ (Νότια Κορέα – 2012)

Έχοντας προσληφθεί ως μπράβος από τοκογλύφους, ένας άντρας εκφοβίζει και απειλεί αυτούς που χρωστάνε ώστε να επιστρέψουν τα χρήματα που έχουν δανειστεί. Αυτός ο άντρας, που ούτε οικογένεια έχει ούτε τίποτα ουσιαστικά να χάσει , συνεχίζει τη δουλειά και αυτό τον τρόπο ζωής παρά τον πόνο που προκαλεί σε τόσους ανθρώπους καθημερινά. Μια ημέρα, εμφανίζεται μπροστά του, μια γυναίκα και ισχυρίζεται ότι είναι η μητέρα του. Ο άντρας την απορρίπτει ψυχρά στην αρχή, όμως σταδιακά τη δέχεται στη ζωή του.

Τότε είναι που αποφασίζει να εγκαταλείψει τη σκληρή δουλειά του και να ζήσει μια φυσιολογική, πιο κόσμια και λογική ζωή. Ξαφνικά όμως η μητέρα του απαγάγεται. Υποθέτοντας ο ίδιος ότι πιθανώς να είναι κάποιος από το παρελθόν που του έχει φερθεί βίαια, ξεκινάει και βλέπει έναν έναν αυτούς που είχε κάποτε ενοχλήσει, ώστε να βρει τη μητέρα του. Τελικά βρίσκει τον απαγωγέα για να έρθει αντιμέτωπος όμως με τρομερά σκοτεινά μυστικά του παρελθόντος που τον φοβίζουν πραγματικά και που ίσως, είναι προτιμότερο να μην τα είχε ποτέ του μάθει…

Ο Νοτιοκορεάτης Κιμ Κι-Ντουκ, είναι αναμφίβολα ένας εκ των σημαντικότερων και ιδιαιτέρως αγαπημένων προσωπικά, σκηνοθετών. Έχοντας μας χαρίσει στο παρελθόν, σπουδαία φιλμ (“Άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας… και Άνοιξη”, “Ολομόναχοι Μαζί”), επιστρέφει δυναμικά με το “Pieta”, κερδίζοντας μάλιστα τον Χρυσό Λέοντα του 69ου Φεστιβάλ Βενετίας, το 2012.

Αίθουσα: ΑΣΤΥ

Ιστορίες της Ζωής μας (Stories We Tell) της Σάρα Πόλεϊ (Καναδάς – 2012)

Η ηθοποιός και σκηνοθέτης (Take this waltz – Το δικό μας βάλς) Sarah Polley, αποφασίζει να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για να πει τη δική της ιστορία. Την ιστορία της οικογένειάς της με αφετηρία τη μητέρα της και γύρω από εκείνη ένα γαϊτανάκι συντρόφων, ανάμεσα στους οποίους η σκηνοθέτης κατά τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ, προσπαθεί να βρει τον πραγματικό της πατέρα. Ένα κουβάρι που ξετυλίγεται παράλληλα με τα γυρίσματα και κάνει ακόμη και τον θεατή να νιώθει μέλος αυτής της οικογένειας, αυτής της ιστορίας.

Ένα προσωπικό, συγκινητικό, αλλά και με χιούμορ, ντοκιμαντέρ, με αφετηρία τη γοητεία της ίδιας της ζωής και τη μη προβλεψιμότητάς της. Το ντοκιμαντέρ της Sarah Polley κέρδισε τις εντυπώσεις τόσο στο Διεθνές Φεστιβάλ του Τορόντο, όσο και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας (στο τμήμα Giornate degli Autori – Venice Days), όπου και προβλήθηκε.

Αίθουσες: GAZARTE

Django, ο Τιμωρός (Django Unchained) του Κουέντιν Ταραντίνο (Η.Π.Α. – 2012)

Δύο χρόνια πριν ξεσπάσει ο αμερικανικός εμφύλιος, ο Django, ένας μαύρος σκλάβος από τον Νότο (Jamie Foxx) συναντά τον Γερμανό κυνηγό επικηρυγμένων/οδοντίατρο Dr. King Schultz (Christoph Waltz), ο οποίος ακολουθεί τα ίχνη των φονικών αδελφών Brittles. Καθώς μόνο ο Django μπορεί να τον οδηγήσει σε αυτούς, ο ανορθόδοξος Schultz συνεργάζεται μαζί του με την υπόσχεση ότι θα τον ελευθερώσει με το πέρας της αποστολής. Αφού πετύχουν το σκοπό τους, ο Schultz απελευθερώνει τον Django και οι δύο τους αποφασίζουν να συνεχίσουν την καταδίωξη των πιο γνωστών εγκληματιών του νότου.

Εν τω μεταξύ ο Django ακονίζει τα μαχαίρια του για τον δικό του σκοπό. Τη σωτηρία της Broomhilda (Kerry Washington), της γυναίκας του που έχασε σε σκλαβοπάζαρο πριν από καιρό. Η έρευνα του Django και του Schultz τους οδηγεί στον Calvin Candie (Leonardo DiCaprio), τον ιδιοκτήτη της “Candyland” μιας κακόφημης φυτείας, όπου οι σκλάβοι παλεύουν μεταξύ τους μέχρι θανάτου. Η παρουσία των δύο πρωταγωνιστών τραβάει την προσοχή του Stephen (Samuel L.Jackson), που είναι ο έμπιστος του Candie. Ο κλοιός αρχίζει να σφίγγει γύρω τους και οι δυο σύντροφοι θα πρέπει να διαλέξουν ανάμεσα στη θυσία και την επιβίωση.

Γνωστός για την ικανότητα του να αποθεώνει τις αγαπημένες του cult ταινίες, ο Tarantino επιστρέφει με το όγδοο φιλμ της καριέρας του και αποδίδει φόρο τιμής στο συγκεκριμένο είδος, μέσα από το cult, Spaghetti Western, που ακούει στο όνομα: «Django, ο Τιμωρός». Με δυνατό Soundtrack, όπως εξάλλου το συνηθίζει ο Ταραντίνο, η ταινία διάρκειας 165 λεπτών, μπορεί να κουράζει λίγο, αλλά αν σου αρέσει το ύφος και το σύμπαν του Κουέντιν, είναι σίγουρο, ότι θα περάσεις καλά.

Η ταινία «Django, ο Τιμωρός» (Django Unchained) του Κουέντιν Ταραντίνο, είναι υποψήφια για πέντε Όσκαρ, με τον Κριστόφ Γουόλτζ, να είναι κάτι παραπάνω από καλός, ειδικά στο πρώτο μέρος της ταινίας, και να αποσπά δίκαια, μία υποψηφιότητα για ερμηνεία σε B Ανδρικό ρόλο.

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΓΛΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΕΛΛΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΑΝΑ – ΝΙΡΒΑΝΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE, IΛION – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE MALL – VILLAGE ATHENS METRO MALL, ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER CENTURY MAKEΔONIA – VILLAGE COSMOS – ΒΑΚΟΥΡΑ

Το Κεφάλαιο (Le Capital) του Κώστα Γαβρά (Γαλλία – 2012)

Ο Μαρκ Τουρνέιγ (Γκαντ Ελμαλέχ) είναι ένας ευτυχισμένος οικογενειάρχης. Η καριέρα του απογειώνεται όταν αναλαμβάνει τη διεύθυνση σε μια από τις πιο ισχυρές τραπεζικές μονάδες της Ευρώπης. Το γεγονός αυτό τον τοποθετεί αυτόματα στο επίκεντρο των γεγονότων του διεθνούς χρηματοτραπεζικού συστήματος. Εκεί καλείται να παλέψει και να βγει νικητής σε μια αρένα όπου οι κανόνες αλλάζουν ανάλογα με τους δείκτες των χρηματιστηρίων. Ο φιλόδοξος Μαρκ θα ανέλθει με την ίδια ευκολία και στα σαλόνια μιας μοντέρνας αριστοκρατίας, τα εύσημα της οποίας είναι η οικονομική κυριαρχία και η εξουσία. Σε ένα σύστημα που καταρρέει, ένας άνθρωπος θα προσπαθήσει να αναρριχηθεί.

Η ταινία, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Σεπτέμβρη του 2012, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, ενώ στη χώρα μας, είχαμε την ευκαιρία να την απολαύσουμε στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Η τελευταία ταινία του βραβευμένου με Όσκαρ και Χρυσό Φοίνικα, δημιουργού, Κώστα Γαβρά, «Le Capital», ασκεί δηλητηριώδη κριτική στο διεθνές οικονομικό σύστημα και αποκαλύπτει τα πιο καλά κρυμμένα μυστικά των υποκινητών της απανταχού εξουσίας και της οικονομικής τρομοκρατίας.

Αίθουσες στην Αθήνα: ODEON ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA – ΔΑΝΑΟΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – AΤΛΑΝΤΙΔΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ΟΛΥΜΠΙΟΝ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s