Hitchcock – Sacha Gervasi (2012) [Κριτική]

Hitchcock (2012) 02
Μετά από ιστορικές προσωπικότητες όπως ο Πικάσο και ο Νίξον, ο Άντονι Χόπκινς ενσαρκώνει τον αναμφισβήτητο μετρ του σασπένς. Η ταινία “Hitchcock”, σε σκηνοθεσία Σάσα Τζερβάζι (σεναριογράφου του “The Terminal”), επικεντρώνεται στη σχέση του μεγάλου δημιουργού με τη γυναίκα του Άλμα, την οποία υποδύεται η Έλεν Μίρεν (Όσκαρ Α Γυναικείου ρόλου στο “The Queen”), και εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της θρυλικής ταινίας “Ψυχώ”.

Η Σκάρλετ Γιόχανσον, υποδύεται την Τζάνετ Λι, μία από τις ηθοποιούς που ενσάρκωσαν στην εντέλεια την κλασική χιτσκοκική πρωταγωνίστρια: ξανθιά, ψυχρή, πανέμορφη και διαταραγμένη, ενώ στο ρόλο που έκανε διάσημο τον Άντονι Πέρκινς, συναντάμε τον Τζέιμς Ντ Άρσι (“W.E”). Το καστ συμπληρώνουν οι Τζέσικα Μπιλ (“The Illusionist”), Τόνι Κολέτ (“Little Miss Sunshine”) και Ραλφ Μάτσιο (“Karate Kid”).

Ο Άντονι Χόπκινς, είναι ικανοποιητικός στον ρόλο του, η Σκάρλετ Γιόχανσον, απλά πανέμορφη, αλλά αν μιλάμε για ερμηνείες, η ταινία ανήκει στην Έλεν Μίρεν. Ο «Χίτσκοκ» (Hitchcock) του Σάσα Τζερβάζι, δεν είναι μία ταινία βιογραφική, αλλά παρόλα αυτά καταφέρνει να κερδίσει τον θεατή, με την ατμόσφαιρα της εποχής που προσδίδει. Στα συν και οι μικρές πληροφορίες που μας παρέχονται από το τότε Hollywood. Όπως για παράδειγμα την αναφορά στον Orson Welles από την Σκάρλετ Γιόχανσον ως Τζάνετ Λι και τον ρόλο της στην ταινία Touch of Evil του 1958.
Hitchcock (2012) 07
“Το περίφημο «άγγιγμα του Χίτσκοκ» είχε τέσσερα χέρια και τα δυο από αυτά τυγχάνει να ανήκουν στη σύζυγό του, την Άλμα!”, Τσαρλς Σάμπλιν (κριτικός κινηματογράφου)

Μία από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες του παγκόσμιου καλλιτεχνικού στερεώματος και ανάμεσα στους σημαντικότερους σκηνοθέτες όλων των εποχών, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ κατάφερε να χαράξει ανεξίτηλα το όνομά του στην ιστορία του κινηματογράφου δίνοντας άλλη διάσταση στο ψυχολογικό θρίλερ και την έννοια του σασπένς. Ο ίδιος χαρακτηρίστηκε ως ένας από τους πιο ιδιοφυείς αλλά και αποτελεσματικούς εικονοκλάστες του παγκόσμιου σινεμά.

Στρέφοντας την κάμερα και τα φώτα προς το πρόσωπο του μεγάλου «μετρ του σασπένς», ο σκηνοθέτης της ταινίας, Σάσα Τζερβάζι ρίχνει άπλετο φως σε ένα πρόσωπο κλειδί, η αναγνώριση του οποίου εξέλειπε μπροστά στην εκτυφλωτική λάμψη του κορυφαίου δημιουργού. Ο λόγος φυσικά για την Άλμα, η φλογερή και περιπετειώδης σχέση της οποίας με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ αποκαλύπτεται πλήρως και ενδυναμώνει τις ενδείξεις πως το εμπνευσμένο αυτό ρομάντζο του auteur με τη σύζυγο και αφοσιωμένη συνεργάτιδα του, συνετέλεσε τα μέγιστα στην ολοκληρωμένη καλλιτεχνική επιτυχία του.
Hitchcock (2012) 04
Στο κινηματογραφικό σύμπαν του Χίτσκοκ οι χαρακτήρες του είναι πλασμένοι από τα πιο ιδιαίτερα υλικά. Φοβίες, εμμονές, πάθος και ψύχωση, εκχειλίζουν από τους ήρωές του συνθέτοντας συμπεριφορές που ακόμη και σήμερα προκαλούν δέος και ενεργοποιούν τον προβληματισμό των θεατών, αποδίδοντας παράλληλα μια μοναδική αίσθηση σασπένς στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Ο ίδιος ο Χίτσκοκ, παρότι είχε χτίσει για τον εαυτό του το προφίλ του ενορχηστρωτή μιας κολεκτίβας «κακών», κράταγε τα πραγματικά του αισθήματα αεροστεγώς συσκευασμένα στα βάθη της ψυχής του, δημιουργώντας πάντοτε την απορία του ποιος είναι πραγματικά ο άνθρωπος πίσω από αυτό το επιμελώς στημένο προσωπείο του σαδιστή χιουμορίστα.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας Σάσα Τζερβάζι, εισχωρεί στο άβατο του ψυχισμού του μεγάλου δημιουργού με μια πλάγια είσοδος και συγκεκριμένα μέσα από το μεγαλύτερό του, ανθρώπινο πάθος, τη γυναικεία φύση. Και συγκεκριμένα, μέσα από τον ψυχισμό της γυναίκας που άσκησε τη μεγαλύτερη επιρροή στον Χίτσκοκ, ως άνθρωπο αλλά και ως καλλιτέχνη. Ο λόγος βέβαια, για την άγνωστη στο ευρύ κοινό, σύζυγο και συνεργάτιδά του, Άλμα Ρέβιλ.

Ο ίδιος ο Χίτσκοκ το ανέφερε ξεκάθαρα: «Ζητώ την άδειά σας, να αναφέρω ονομαστικά σε τέσσερα, μονάχα, άτομα, τα οποία ως πιο σημαντικά στη ζωή μου, με αγάπησαν, με εκτίμησαν, με επηρέασαν και μου συμπαραστάθηκαν ως πιστοί και αφοσιωμένοι φίλοι και συνεργάτες. Το πρώτο άτομο είναι ένας μοντέρ, το δεύτερο είναι σεναριογράφος, το τρίτο είναι η μητέρα της κόρης μου της Πατρίσια Χίτσκοκ και το τέταρτο είναι μια φανταστική μαγείρισσα που κατάφερε να κάνει θαύματα μέσα στα στενά πλαίσια μιας κουζίνας. Τα ονόματά των τεσσάρων αυτών ανθρώπων είναι Άλμα Ρέβιλ.»

Ο Howard Berger, που έχει κερδίσει Όσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ, για την ταινία “The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe» (2005), έκανε κι εδώ τα μαγικά του και κέρδισε την μοναδική υποψηφιότητα της ταινίας για τα φετινά Όσκαρ. Ο ίδιος, λέει χαρακτηριστικά: «Θέλω να επεμβαίνω όσο το δυνατόν λιγότερο στο πρόσωπο του ηθοποιού, έτσι ώστε να μη μοιάζει με μάσκα. Αυτό που βλέπετε είναι μάλλον ένα μείγμα “Χίτσκοκ – Χόπκινς”: δεν είναι ο Τόνι αλλά ούτε ο Χίτς, είναι ένα τέλειο κράμα που θα κάνει το κοινό να πει “Αυτός είναι ο Χίτσκοκ”.»

Έτος: 2012 | Xώρα: Η.Π.Α. | Διάρκεια: 98 λεπτά | Σκηνοθεσία: Sacha Gervasi | Σενάριο: John J. McLaughlin, Stephen Rebello | Παίζουν: Anthony Hopkins, Helen Mirren, Scarlett Johansson

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s