Οι ταινίες της εβδομάδας 28/02 – 06/03

Tainiothiki_01
Έξι νέες ταινίες κάνουν την εμφάνιση τους σήμερα, στις Αίθουσες, σε μία πλούσια, τόσο ποσοτικά, όσο και ποιοτικά, Κινηματογραφική Εβδομάδα, όπου ξεχωρίζει το φιλμ, «Χαμένος Παράδεισος» (Tabu) του Πορτογάλου Σκηνοθέτη, Μιγκέλ Γκόμεζ.

Ξημέρωμα (Agon) του Ρόμπερτ Μπουντίνα (Αλβανία, Ελλάδα, Γαλλία, Ρουμανία – 2012)

Ο Σαϊμίρ από την Αλβανία είναι εγκατεστημένος στη Θεσσαλονίκη από καιρό και ετοιμάζεται να αρραβωνιαστεί την Ηλέκτρα που είναι και κόρη του ιδιοκτήτη του συνεργείου στο οποίο εργάζεται. Όταν ο μικρός αδερφός του Σαϊμίρ, o Βίνι, έρθει στην Ελλάδα, ο Σαϊμίρ θα προσπαθήσει να τον βοηθήσει να βρει τον δρόμο του. Ο Βίνι όμως είναι ανυπόμονος και πεπεισμένος ότι είναι φτιαγμένος για πιο φιλόδοξες καταστάσεις. Πολύ γρήγορα η σύγκρουση των δυο αδερφών και των διαφορετικών κόσμων τους θα αλλάξει τις ζωές όλων με τρόπους που δεν έχουν επιστροφή.

Μια συμπαραγωγή αρκετών βαλκανικών φορέων, συν της Γαλλίας, που όμως δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που δημιουργεί, με ένα σενάριο, αρκετά προβλέψιμο και τυποποιημένο. Στο διεθνές καστ της ταινίας, συναντάμε τους: Μάρβιν Ταφάζ, Γκούλιεμ Κοτόρι, Ισαβέλα Κοτζεβίνα, Εγκλαντίνα Τσενομέρι, Τζεβντέτ Τζασάρι, Λαέρτη Βασιλείου και Αντώνη Καφετζόπουλο.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Ρόμπερτ Μπουντίνα, λέει χαρακτηριστικά: «Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος, ανάμεσα στην την εγκληματικότητα και το έγκλημα που διαπράττεται στο όνομά της αγάπης. Αυτός ο διαχωρισμός είναι σχεδόν αδιόρατος και μπορεί να εξαφανιστεί εξαιτίας μιας μοιραίας συνάντησης ή απλά μιας ευνοϊκής συγκυρίας. Αυτή δεν είναι μια ιστορία για τους μετανάστες, αλλά μια ιστορία για τις προσπάθειες των ανθρώπων να ενταχθούν. Δεν είναι μια ιστορία για το έγκλημα και μαφία, αλλά μια ιστορία για την απίθανη αγάπη.»

Αίθουσες: ΙΛΙΟΝ

Πειρατεία στον Ωκεανό (Kapringen / A Hijacking) του Τομπίας Λίντχολμ (Δανία – 2012)

Πάνω σε ένα φορτηγό πλοίο, κάπου στα ανοιχτά του Ινδικού Ωκεανού, ένας Δανός μάγειρας (Pilou Asbæk, «Borgen») περιμένει πως και πως να επιστρέψει στην πατρίδα του για να βρεθεί με τη γυναίκα του και τη μικρή του κόρη. Ωστόσο, τα σχέδια του βυθίζονται στην αβεβαιότητα, όταν μία ομάδα Σομαλών πειρατών καταλαμβάνει το πλοίο απαιτώντας λύτρα από τη ναυτιλιακή εταιρεία στην Κοπεγχάγη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας (Søren Malling, «Borgen», «The Killing») με τεράστια εμπειρία στις οικονομικές διαπραγματεύσεις, αποφασίζει να αναλάβει ο ίδιος τις διαβουλεύσεις με τους πειρατές, αγνοώντας τις συμβουλές του επαγγελματία διαπραγματευτή. Έτσι, ξεκινά ένα συναρπαστικό θρίλερ, σε δύο διαφορετικές, αλληλοεξαρτώμενες γωνίες του πλανήτη. Από τη μία το ανήμπορο, φυλακισμένο στο αμπάρι πλήρωμα του πλοίου περιμένει βοήθεια, κι από την άλλη οι εκπρόσωποι της εταιρείας, μέσα από τα πολυτελή γραφεία τους, προσπαθούν να μειώσουν τα λύτρα κερδίζοντας χρόνο κα παρατείνοντας την αγωνία του πληρώματος.

Το «Πειρατεία στον Ωκεανό», είναι ένα περιπετειώδες θρίλερ που σε απορροφά, ενώ παράλληλα, έχει όλα τα χαρακτηριστικά που συναντά κανείς στο χολιγουντιανό σινεμά δράσης, με τα θετικά, αλλά και τα αρνητικά του…

Η τοποθέτηση της πλοκής σε ρεαλιστικούς χώρους και η επιλογή ανθρώπων που έχουν υπάρξει όμηροι στο παρελθόν σε ρόλους κλειδιά, καθώς και η χρήση της παράλληλης αφήγησης, παραγκωνίζουν την ευκολία του εντυπωσιασμού χτίζοντας ένα αυθεντικό και συνταρακτικό θρίλερ.

Ο Tobias Lindholm, Από το 2010 έχει γράψει το σενάριο για μερικά από τα επεισόδια της διεθνώς επιτυχημένης και βραβευμένης με BAFTA τηλεοπτικής σειράς «Borgen» (βραβείο BAFTA) με τους Pilou Asbæk (Borgen) και Søren Malling (The Killing, Borgen) σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, με τους οποίους και ξανασυργάζεται εδώ.

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ

Όμορφα Πλάσματα (Beautiful Creatures) του Ρίτσαρντ ΛαΓκραβενέζε (Η.Π.Α. – 2013)

Ο συνεσταλμένος και έξυπνος έφηβος, Ίθαν Γουέιτ, βασανίζεται από το ίδιο μυστηριώδες όνειρο για καιρό. Η εντυπωσιακά ξεχωριστή, Λένα Ντουκέιν, έχει μόλις μετακομίσει στην μικρή πόλη Γκάτλιν και κρύβει ένα ιδιαίτερο μυστικό. Ένας θνητός Ρωμαίος και μια μάγισσα Ιουλιέτα σε μια ιστορία ενηλικίωσης γύρω από την πραγματική μας ταυτότητα – μια μοντέρνα μυθολογία που εκτυλίσσεται σε μια γοτθική, θρησκευόμενη επαρχία του Νότου, ανάμεσα στους πνιγμένους στην άναρχη βλάστηση κήπους, στους θολούς βάλτους και στα φαντάσματα του Αμερικανικού Εμφυλίου. Κάποιες αγάπες είναι μοιραίες, άλλες είναι καταραμένες…

Μετά την εμπορική επιτυχία της τετραλογίας «Twilight», ήταν θέμα χρόνου για το Hollywood, να επιστρέψει στα γνωστά του λημέρια. Δύο νέοι, ταλαντούχοι συγγραφείς, η Κάμι Γκαρσία και η Μάργκαρετ Στολ, ένωσαν τις πένες τους και δημιούργησαν ένα καινούργιο σύμπαν. Η best seller σειρά βιβλίων «Όμορφα Πλάσματα», έχει ήδη μεταφραστεί σε 30 γλώσσες, και η πολυσυζητημένη κινηματογραφική μεταφορά του πρώτου βιβλίου έρχεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από τον υποψήφιο για Όσκαρ, σκηνοθέτη και σεναριογράφο, Ρίτσαρντ ΛαΓκραβενέζε. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, η κόρη της Τζέιν Κάμπιον, Άλις Ένγκλερτ, ο ανερχόμενος Άλντεν Έρενραϊχ, καθώς και η Βαϊόλα Ντέιβις.

Μεταξύ φωτός και σκότους, φυσικού και υπερφυσικού, ανθρώπινου και θεϊκού, καλού και κακού, μια ιστορία αγάπης έρχεται στο προσκήνιο. Πολύ καλύτερο, ευτυχώς, από τη σειρά των «Twilight», αλλά χωρίς κάτι το ιδιαίτερο, το φιλμ, «Όμορφα Πλάσματα», έχει ως βασικό του πλεονέκτημα, την ύπαρξη δύο σπουδαίων ηθοποιών. Ο λόγος βέβαια, για τον Τζέρεμι Άιρονς και την Έμα Τόμσον, που φαίνεται να το διασκεδάζουν.

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΕΛΛΩ – ODEON ΕΜΠΑΣΣΥ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ΝΑΝΑ – STER IΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ

Man at Sea του Κωνσταντίνου Γιάνναρη (Ελλάδα – 2011)

Μετά από τον μακροχρόνιο χωρισμό που ακολούθησε το θάνατο του γιου τους, ο Άλεξ και η Κέιτ συναντιούνται ξανά στο δεξαμενόπλοιο Sea Voyager. Την ίδια μέρα, ο Άλεξ σώζει 30 έφηβους μετανάστες που έχουν ναυαγήσει μεσοπέλαγα. Ο ιδιοκτήτης της σχεδόν χρεοκοπημένης πλοιοκτήτριας εταιρίας, πιέζει τον Άλεξ να λύσει το θέμα άμεσα, αλλά κάθε προσπάθειά του οδηγεί σε αδιέξοδο. Κι ενώ κάποια μέλη του πληρώματος δημιουργούν στοργικούς δεσμούς με τα παιδιά- ανάμεσά τους και η Κέιτ, που δίνει μια δεύτερη ευκαιρία στη μητρότητα- οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι «επισκέπτες» τους έχουν κάνει κατάχρηση της φιλοξενίας τους. Αδυνατώντας να χειριστεί την αυξανόμενη ένταση και επηρεασμένος από το χαμό του γιου του, ο Άλεξ προχωρά σε μια σειρά από λάθος ενέργειες. Τελικά, οι καταστάσεις τον καλούν να δείξει θάρρος και να ξεπεράσει τον εαυτό του.

Το «Man at Sea», έκανε την πρεμιέρα του τον Φεβρουάριο του 2011 στο Φεστιβάλ του Βερολίνου ως επίσημη συμμετοχή στο Panorama Special. Η ανταπόκριση που είχε η ταινία στην πρώτη της προβολή από τον Ελληνικό και διεθνή Τύπο, αλλά και από το κοινό του Φεστιβάλ, οδήγησαν τον σκηνοθέτη να ξαναμοντάρει την ταινία και να παρουσιάσει την τελική της μορφή σε directors cut τον Νοέμβριο του 2011 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου είχα την ευκαιρία να την παρακολουθήσω.

Το δεξαμενόπλοιο Scottish Bard, που χρησιμοποιήθηκε, δίνει μια αίσθηση σκληρότητας, πόνου, αλλά και αλήθειας. Ουσιαστικά το πλοίο, είναι η μικρογραφία μιας κοινωνίας, με ό,τι κι αν αυτό συνεπάγεται. Παρά το γεγονός, ότι η ταινία πραγματεύεται έξυπνα και με πρωτοτυπία, ένα επίκαιρο γεγονός, ωστόσο το φιλμ δεν καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, χάνοντας δυστυχώς την ευκαιρία, να διεισδύσει σε βάθος και με αξιοπρέπεια, σε ένα ιδιαίτερο δύσκολο και σοβαρό πρόβλημα, όπως αυτό της μετανάστευσης, αλλά και της πειρατείας.

Αίθουσες: ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Χαμένος Παράδεισος (Tabu) του Μιγκέλ Γκόμεζ (Πορτογαλία, Γερμανία, Βραζιλία, Γαλλία – 2012)

Η Πιλάρ περνά τα πρώτα χρόνια της σύνταξης της, προσπαθώντας να διορθώσει τον κόσμο και φροντίζοντας για ένα πολύ δύσκολο έργο στις μέρες μας, τις ενοχές των άλλων. Συμμετέχει σε αγρυπνίες για την ειρήνη, συνεργάζεται με καθολικές κοινωνικές ομάδες παρέμβασης, κατεβάζει κι ανεβάζει συνεχώς έναν πίνακα από τον τοίχο της, για να μη πληγώσει τα συναισθήματα του φίλου που της τον χάρισε… Περισσότερο από όλα όμως, την προβληματίζει η μοναξιά της γειτόνισσας της, Αουρόρα.

O «Χαμένος Παράδεισος» (Tabu), είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία, του Πορτογάλου σκηνοθέτη, Μιγκέλ Γκόμεζ. Η ταινία, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα, πριν έναν χρόνο και συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο του 2012, στο 62ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, όπου και απέσπασε το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI).

Στη χώρα μας, προβλήθηκε για πρώτη φορά, τον Νοέμβριο του 2012, στο Τμήμα Νέοι Ορίζοντες, του 53ου Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε το ασπρόμαυρο αριστούργημα του Μιγκέλ Γκόμεζ και ευτυχώς, διότι δεν πραγματοποιήθηκε δημοσιογραφική προβολή… Ο «Χαμένος Παράδεισος», είναι μία πραγματικά μαγική ταινία και συγκαταλέγεται αναμφισβήτητα, στις κορυφαίες στιγμές της τρέχουσας Κινηματογραφικής σεζόν.

Αίθουσες: ΕΛΛΗ

Η Γη της Επαγγελίας (Promised Land) του Γκας Βαν Σαντ (Η.Π.Α. – 2012)

Ο Στιβ, ένας πωλητής που εργάζεται σε μια εταιρεία φυσικού αερίου, καταφθάνει σε μια αγροτική περιοχή μαζί με τη συνεργάτιδά του, τη Σου (Φράνσις ΜακΝτόρμαντ). Με την πόλη να έχει πληγεί αρκετά από την οικονομική ύφεση των τελευταίων ετών, οι δύο υπάλληλοι προσπαθούν να πείσουν τους κατοίκους της περιοχής να τους παραχωρήσουν το δικαίωμα γεώτρησης. Παρότι στην αρχή για τους δύο συναδέλφους η δουλειά φαίνεται εύκολη, στην πορεία περιπλέκεται λόγω της ένστασης του δασκάλου της περιοχής (Xαλ Χόλμπρουκ), τον οποίο υποστηρίζει και ο νεαρός επικεφαλής ενός ανεξάρτητου, τοπικού πολιτικού κινήματος (Τζον Κρασίνσκι).

Μετά το “Good Will Hunting” που του χάρισε την υποψηφιότητα για Όσκαρ σκηνοθεσίας, ο Γκας Βαν Σαντ συνεργάζεται και πάλι με τον Ματ Ντέιμον, σε μια δραματική ταινία της οποίας ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός έγραψε το σενάριο. Παρά τη σημαντικότητα όμως του θέματος, η ταινία κινείται σε πολύ μετρία επίπεδα, μη φθανόντας σε καμία περίπτωση τις προσδοκίες που δημιούργησε η νέα συνεργασία, Ματ Ντέιμον και Γκας Βαν Σαντ…

Αίθουσες στην Αθήνα: ODEON ΟΠΕΡΑ – ΔΑΝΑΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s