Gone Girl – David Fincher (2014) [Κριτική]

Gone Girl (2014) 01
Ο Ντέιβιντ Φίντσερ, που στο παρελθόν μας έχει χαρίσει σπουδαίες ταινίες όπως το «Fight Club», το «Social Network» και βέβαια το «Se7en», επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη μετά την τηλεοπτική σειρά «House of Cards» και με πρωταγωνιστές τον Μπεν Άφλεκ και την Ρόζαμουντ Πάικ, μας οδηγεί μαεστρικά σε μία περιπέτεια μυστηρίου με συνεχείς ανατροπές. Βασιζόμενη στο μυθιστόρημα της Τζίλιαν Φλιν, η ταινία εξερευνά την σύγχρονη κουλτούρα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, αλλά και την επιρροή που ασκούν στη δημιουργία της κοινής γνώμης και στον έλεγχο των στερεοτύπων…

Στην πέμπτη επέτειο του γάμου τους, ο Νικ Ντιούν (Μπεν Άφλεκ), δηλώνει στην αστυνομία ότι η γυναίκα του, Έιμι (Ρόζαμουντ Πάικ) έχει μυστηριωδώς εξαφανιστεί. Υπό την πίεση των αστυνομικών αρχών και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, το πορτραίτο του Νικ ως ευτυχισμένου άντρα αρχίζει να καταρρέει. Σύντομα τα ψέματα του, οι απάτες του και η παράξενη συμπεριφορά του, κάνει τους πάντες να αναρωτιούνται: Μήπως ο Νικ Ντιούν είναι αυτός που σκότωσε τη γυναίκα του;
Gone Girl (2014) 07
Ο Ντέιβιντ Φίντσερ επιστρέφει στην ενεργό δράση και με πρωταγωνιστές τον Μπεν Άφλεκ και την Ρόζαμουντ Πάικ μας οδηγεί σε μία άγρια διαδρομή που εξερευνά την σύγχρονη κουλτούρα των μέσων ενημέρωσης αλλά την ίδια στιγμή, εισέρχεται στα πιο κρυφά και σκοτεινά μέρη των ανθρώπινων κοινωνικών σχέσεων και του γάμου.

Έχοντας ως οδηγό το κλασσικό βιβλίο της Τζίλιαν Φλιν – το οποίο εκδόθηκε για πρώτη φορά στις Η.Π.Α. τον Ιούνιο του 2012 και πολύ σύντομα κατέκτησε την πρώτη θέση στα best seller της εφημερίδας New York Times – το φιλμ αντλεί τη θεματολογία του μέσα από τις κάλπικες υποσχέσεις, τα πάθη των ανθρώπων και τις αναπόφευκτες πλάνες που προκύπτον από την κατασκευή επίπλαστων ειδώλων…
Gone Girl (2014) 06
Ο δυο φορές υποψήφιος για Όσκαρ Αμερικανός σκηνοθέτης, που έχει υπογράψει μερικές από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες των τελευταίων δεκαετιών, υπεύθυνος για κλασσικά πλέον κινηματογραφικά αριστουργήματα όπως το «Se7en» του 1995, το «Fight Club» του 1999, αλλά και φιλμ όπως το «The Social Network» του 2010, «Η Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον» του 2008 και το «Zodiac» του 2007, επιστρέφει δυναμικά.

«Οι άνθρωποι γελάνε και διασκεδάζουν στο σινεμά όταν βλέπουν κάτι αληθινό», αναφέρει σχετικά ο Ντέιβιντ Φίντσερ και συμπληρώνει: «αυτό είναι που τους απελευθερώνει από το καβούκι τους, όταν κλείνονται μέσα σε μια θεοσκότεινη αίθουσα. Αν επιλέξεις τους κατάλληλους ανθρώπους για να κουβαλήσουν το μήνυμα – και τους ενθαρρύνεις να ανακαλύψουν την ανθρώπινη διάσταση σε όλο αυτό – τότε μόνο μπορείς να «φυτέψεις» τη ζωή σ’ ένα πρότζεκτ.»
Gone Girl (2014) 04
Το ζευγάρι που συναντάμε στο επίκεντρο των γεγονότων, είναι ο πρώην Νεοϋορκέζος συγγραφέας Νικ Νταν και το αλλοτινό δημοφιλές κορίτσι και σύζυγός του Νικ πλέον, Έιμι, που μετακόμισαν πρόσφατα στις μεσοδυτικές πολιτείες. Οι δυο τους, έχουν όλες τις περγαμηνές και τα φόντα για να αποτελέσουν το τέλειο δείγμα σύγχρονης συζυγικής ευτυχίας και γαλήνης.

Όμως εντελώς ξαφνικά, η Έιμι εξαφανίζεται κατά την ημέρα της 5ης επετείου του γάμου τους αφήνοντας να φανούν οι πρώτες ρωγμές στη σχέση και αποκαλύπτοντας σταδιακά έναν λαβύρινθο σκοτεινών σημείων και μυστικών που επισκιάζουν την επιφάνεια της καλογυαλισμένης τους μέχρι τότε και επίπλαστης, ευτυχίας.
Gone Girl (2014) 03
Ο Νικ μετατρέπεται σε βασικό ύποπτο της εξαφάνισης, μ’ ένα πέπλο μυστηρίου να καλύπτει την αλλόκοτη συμπεριφορά του. Ενώ η Έιμι γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία την αναζητούν – ζωντανή ή νεκρή, δεν έχει σημασία – προκειμένου να ταΐσουν τα αδηφάγα ένστικτα του διψασμένου για αποκαλύψεις, κοινού.

«Η επιλογή του καστ μιας ταινίας είναι παρόμοια διαδικασία με το να διαλέγεις παίκτες για μια ομάδα μπάσκετ. Στη δική μας περίπτωση, ας πούμε πως ο Μπεν Άφλεκ είναι ο πλέι μέικερ (πόιντ γκαρντ). Οφείλει να τροφοδοτεί την πλοκή. Στο βιβλίο η ροή είναι περισσότερο του στιλ “είπε εκείνη” και “είπε αυτός”, ενώ στην ταινία η εξέλιξη δίνεται από γεγονότα που έχουν βιώσει οι ήρωες. Είναι κάπως πιο υποκειμενικό. Δεν έχεις τις λέξεις μπροστά σου να σου δηλώσουν τα πάντα, οπότε πρέπει ο ηθοποιός να είναι φοβερά επιδέξιος. Είναι σαν ένα τρισδιάστατο σκάκι.» – Ντέιβιντ Φίντσερ
Gone Girl (2014) 05
Όπως ο Νικ και η Έιμι προσωποποιούν την πεμπτουσία του ρομαντικού ζεύγους, έτσι και η εξαφάνιση της Έιμι έχει όλα τα σημάδια ενός εμβληματικού αμερικανικού εγκλήματος. Μόνο που πολύ σύντομα, η περίφημη εξαφάνιση μετατρέπεται σε δωμάτιο με καθρέφτες, όπου τα δελεαστικά και άγρια μυστικά οδηγούν σε νέα, πιο ελκυστικά και πιο επικίνδυνα πάθη.

Τα γεγονότα που εκτυλίσσονται είναι πολλές φορές σοκαριστικά και γεμάτα επιπλοκές, όμως τα σημαντικά ερωτήματα που προκύπτουν μέσα από τις πιο ανεξέλεγκτες εξελίξεις που παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα, είναι τα πλέον προφανή: Ποιος είναι τελικά ο Νικ και η Έιμι και κατά πόσο είμαστε παγιδευμένοι σε ανθρώπινες σχέσεις χτισμένες σε σαθρές και επισφαλείς βάσεις ψέματος και συμβατικής υποκρισίας;

Η ταινία παρά την μεγάλη χρονική της διάρκεια (149 λεπτά) καταφέρνει μέσα από αλλεπάλληλες ανατροπές να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Ο Φίντσερ μας μεταφέρει γι’ ακόμη μία φορά στο δικό του μυστηριώδες και ελκυστικό σύμπαν που δικαίως τον καθιέρωσε ως έναν από τους σημαντικότερους κινηματογραφικούς δημιουργούς της γενιάς του.
Gone Girl (2014) 02
Το μόνο ίσως μελανό σημείο του φιλμ, βρίσκεται στο κάστινγκ… Ο Μπεν Άφλεκ φαντάζει λίγος για έναν τέτοιο ρόλο, ενώ ακόμα κι ο ταλαντούχος Νιλ Πάτρικ Χάρις φαίνεται εδώ να βρίσκεται σε αμηχανία. Μοναδική διασωθείς η πρωταγωνίστρια Ρόσαμουντ Πάικ, που καταφέρνει έστω και οριακά να κρατήσει τις ισορροπίες και να υπηρετήσει ικανοποιητικά το όραμα του σκηνοθέτη…

«Ο Ντέιβιντ ερμηνεύει τα γραφόμενα της Τζίλιαν και η Τζίλιαν λαμβάνει την ερμηνεία του και την ξαναμεταφέρει στο χαρτί. Κάπως έτσι ένιωθα όταν διάβαζα το σενάριο», αναφέρει ο πρωταγωνιστής, Μπεν Άφλεκ και συμπληρώνει: «Μέσα από αυτή τη διαδικασία, νιώθεις να προστίθεται ακόμη μεγαλύτερη οξύνοια στο περιεχόμενο, ακόμη περισσότερο σαρδόνιο χιούμορ καθώς επίσης και πολύ περισσότερες βασικές, ακρογωνιαίες, διαπιστώσεις. Είναι “τόσο Φίντσερ” το συγκεκριμένο πρότζεκτ που μπορεί να είναι ταυτόχρονα αναζωογονητικό και φοβερά αστείο.»

Η καινούργια ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» (Gone Girl – 2014) αποτέλεσε την επίσημη ταινία λήξης του φετινού επετειακού 20ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες. Από την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου το φιλμ κυκλοφορεί κανονικά στις κινηματογραφικές αίθουσες, σε διανομή της Odeon.

Έτος: 2014 | Xώρα: Η.Π.Α. | Διάρκεια: 149 λεπτά | Σκηνοθεσία: David Fincher | Σενάριο: Gillian Flynn | Παίζουν: Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s