Πάολο Σορεντίνο και Τόνι Σερβίλο σκιαγραφούν την πτώση του Μπερλουσκόνι: «Loro»

loro00
Τρία χρόνια μετά την εξαιρετική «Νιότη» (2015) – κι ενώ έχει μεσολαβήσει η αξιόλογη τηλεοπτική σειρά «The Young Pope», με πρωταγωνιστή τον Τζούντ Λο – ο Πάολο Σορεντίνο, επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη. Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, συνεργάζεται για ακόμη μία φορά με τον συμπατριώτη του και κορυφαίο ηθοποιό, Τόνι Σερβίλο και παρουσιάζει με καυστικό τρόπο, μία προσεγμένη ταινία, για τη ζωή του Σίλβιο Μπερλουσκόνι και της αυλής του.

«Δεν ήταν εύκολη ταινία ήδη από το σενάριο. Δεν έχεις την ίδια δημιουργική ελευθερία, όπως με μία ταινία μυθοπλασίας. Σε περιορίζει το γεγονός ότι αντιμετωπίζεις πραγματικούς χαρακτήρες. Δεν μπορείς να πληγώσεις, να προσβάλλεις, να δυσφημίσεις. Η ιδέα να κάνω μία ταινία για τον Μπερλουσκόνι ήρθε τα χρόνια που ήταν παρών ανάμεσα μας. Για πολύ καιρό, μεγάλη μερίδα Ιταλών τον αγαπούσε, ενώ μια άλλη σημαντική μερίδα τον μισούσε. Προκαλούσε πολύ δυνατά, εντελώς αντίθετα συναισθήματα. Η φιλοδοξία μου ήταν να κάνω το πορτρέτο του και το πορτρέτο μερικών Ιταλών που προσπάθησαν να ακολουθήσουν το μονοπάτι του και να συνδεθούν μαζί του με όποιον τρόπο μπορούσαν.» – Πάολο Σορεντίνο

cea0ceaccebfcebbcebfcea3cebfcf81ceb5cebdcf84ceafcebdcebf01

«Νομίζω ότι η διάσταση της ηδονής έχει συμβολική σημασία στην ταινία. Ο Μπερλουσκόνι, στην ταινία και στη ζωή, έχει δώσει στον κόσμο της πολιτικής την αίσθηση του θεάματος, όπως στη show business. Χρησιμοποίησε τη διασκέδαση και την απόλαυση για να δημιουργήσει την εικόνα ενός αρχηγού που κατοχυρώθηκε δραματικά στο κοινό, στη συνείδηση των ψηφοφόρων σε αυτή την περίπτωση. Δε συνέβη με την έννοια του λαού που ψηφίζει έναν υποψήφιο, αλλά με την αποπλάνηση από έναν μάστορα της πλάνης. Φυσικά, το κύριο στοιχείο της αποπλάνησης είναι η ηδονή. Στην ταινία, για παράδειγμα, υπάρχει μια καθηλωτική εικόνα του σώματος, σαν μεταφορά της επιφανειακής απόλαυσης που επιβάλλει ο αρχηγός αυτός. Ο Μπερλουσκόνι τα πάει καλά με την επιφανειακή διάσταση. Μη σκάψεις πιο βαθιά, μην κοιτάξεις πιο κοντά και όλοι θα περάσουν καλά.» – Τόνι Σερβίλο

loro01

Loro
Σκηνοθεσία: Πάολο Σορεντίνο / Paolo Sorrentino
Σενάριο: Umberto Contarello, Paolo Sorrentino
Πρωταγωνιστούν: Τόνι Σερβίλο, Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Κιάρα Λέτζι, Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο, Έλενα Σοφία Ρίτσι
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Luca Bigazzi
Μοντάζ: Cristiano Travaglioli
Χώρα Παραγωγής: Ιταλία, Γαλλία
Έτος Παραγωγής: 2018
Διάρκεια: 150 λεπτά

Μετά το αριστουργηματικό «Il Divo» και την αγαπημένη «Τέλεια Ομορφιά», ο βραβευμένος με Όσκαρ σπουδαίος Ιταλός δημιουργός, Πάολο Σορεντίνο συνεργάζεται ξανά με τον καταπληκτικό ηθοποιό Τόνι Σερβίλοσε μία ακόμα εκστατική και πληθωρική ταινία.

loro09

Αν και βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά, το έργο επιστρατεύει τη μυθοπλασία για να παρουσιάσει το πορτρέτο της Ιταλίας υπό την επήρεια του Σίβλιο Μπερλουσκόνι.

«Η ταινία αντιπροσωπεύει μία περίοδο πριν από 10 χρόνια, έναν κόσμο με περιορισμένη πνευματική ουσία που βασιζόταν στα σώματα ως επικοινωνιακά εργαλεία. Είναι γεγονός και όχι κάτι που επινόησα ο ίδιος. Το μετέφερα απλώς στη μεγάλη οθόνη.» – Πάολο Σορεντίνο

loro05

Το καλλιτεχνικό δίδυμο μεταφέρει στο πανί σκηνές από την πολύκροτη ζωή του μεγιστάνα των μέσων μαζικής ενημέρωσης και πρώην πρωθυπουργού της Ιταλίας, καλύπτοντας κυρίως τα χρόνια μεταξύ 2006 και 2010.

O Σορεντίνο, εξ αρχής, επιλέγει να μην πάρει θέση απέναντι στον διαβόητο πρωταγωνιστή του, ενώ ο τίτλος – που σημαίνει «Αυτοί» – αναφέρεται και σε όλους εκείνους που πλαισίωναν τον Μπερλουσκόνι τα χρόνια που καθόρισαν την Ιταλία.

loro04

Η πολυτάραχη ζωή του Σίβλιο Μπερλουσκόνι, η πληθωρική προσωπικότητα, τα σκάνδαλα και ο διεφθαρμένος περίγυρος αποδίδονται μοναδικά στην ατμόσφαιρα του φιλμ, μέσα από την αξιόλογη ερμηνεία του κορυφαίου Ιταλού ηθοποιού της εποχής μας, Τόνι Σερβίλο.

«Αυτή η ταινία έχει να κάνει με τον θρίαμβο της χυδαιότητας. Δεν νομίζω ότι είναι δουλειά μου να πω: «Κοίτα πόσο άσχημη είναι η χυδαιότητα και πόσο άσχημοι είναι οι χυδαίοι άνθρωποι». Αυτό θα ήταν ένας μανιχαϊστικός τρόπος να βλέπω τον κόσμο. Αυτή η αμφισημία μπορεί να είναι δυσάρεστη και αμήχανη και να παίρνει λιγότερες θετικές αντιδράσεις από τους θεατές, αλλά είναι απαραίτητη για να δείξουμε την ομορφιά της χυδαιότητας. Είναι όμορφη. Για ποιο λόγο άλλωστε να είναι δημοφιλής; Με ενδιαφέρει περισσότερο να εξετάσω τι είναι τόσο ελκυστικό και την ίδια στιγμή απωθητικό.» – Πάολο Σορεντίνο

cea0ceaccebfcebbcebfcea3cebfcf81ceb5cebdcf84ceafcebdcebf02

«Το να αποφύγεις την καρικατούρα είναι θέμα στυλ. Δεν νομίζω ότι είναι αποτελεσματικό εργαλείο να δείχνεις έναν άντρα που ήταν ισχυρός για 20 χρόνια ως καρτούν. Αυτή είναι η δουλειά της φαρσοκωμωδίας και πολλοί κωμικοί ηθοποιοί τον έχουν ερμηνεύσει έτσι. Δεν ξεχάσαμε ότι αφηγούμασταν την ιστορία ενός άντρα που άσκησε γιγαντιαία οικονομική επιρροή, ενός μεγιστάνα που πέρασε από τις επιχειρήσεις στην πολιτική, ενώ ήταν ξένος με οποιαδήποτε έκφανση της ευγένειας. Παρ’ όλο που η ταινία περιέχει κωμικά στοιχεία, η ζημιά που έχει προκαλέσει είναι σοβαρή και αληθινή. Η ταινία δεν χάνει επαφή με αυτό, οπότε ο Μπερλουσκόνι δεν φαίνεται ποτέ σαν καρικατούρα.» – Τόνι Σερβίλο

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s