Δέκα ταινίες για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας διαθέσιμες δωρεάν σε διαδικτυακές προβολές

Τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, συγκεντρώσαμε και παρουσιάζουμε δέκα χαρακτηριστικές και αξιόλογες ταινίες, οι οποίες παρουσιάζονται σε δωρεάν διαδικτυακές προβολές. Από το «Cosmic Candy» της Ρηνιώς Δραγασάκη και το ντοκιμαντέρ «Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου, μέχρι την «Τζάκι» του Πάμπλο Λαρέν, με την Νάταλι Πόρτμαν και την «Μοδίστρα» της Τζόσελιν Μούρχαους, με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Γουίνσλετ.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, τη Δευτέρα 8 Μαρτίου, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, μας προσκαλούν να παρακολουθήσουμε δωρεάν τρεις βραβευμένες με ΙΡΙΣ 2020 ταινίες Ελληνίδων δημιουργών.

Η παγκόσμια αυτή γιορτή έχει επανανοηματοδοτηθεί τα τελευταία χρόνια με την εμφάνιση και διάδοση φεμινιστικών κινημάτων όπως το #metoo και πλέον αποτελεί αφορμή για να αναδειχθούν στον δημόσιο διάλογο σύγχρονες διεκδικήσεις ισότητας που καλύπτουν όλους τους παραδοσιακά ανδροκρατούμενους χώρους. Στο πλαίσιο αυτό, η αποδόμηση των έμφυλων στερεοτύπων για τον ρόλο της γυναίκας στην τέχνη ενισχύεται, με την ολοένα και πιο δυναμική παρουσία γυναικών στις θέσεις της σκηνοθέτριας ή / και παραγωγού, συμπαρασύροντας το σύνολο του σινεμά από τα funds και τα συνεργεία μέχρι τη διανομή, τα φεστιβάλ, τους / -τις programmers και τους / -τις κριτικούς στην αλλαγή νοοτροπιών που οδήγησαν σε δεκαετίες αποκλεισμών και προκατάληψης.

Διαβάστε Επίσης:
Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Η ιστορία της 8ης Μαρτίου
Το Σινεμά στην εποχή του κινήματος #MeToo – Δώδεκα ταινίες που νίκησαν τα στερεότυπα

Τρεις χαρακτηριστικές και αξιόλογες συνεργασίες σκηνοθετριών – παραγωγών βραβεύτηκαν πέρσι από την κινηματογραφική κοινότητα στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Οι γυναικείας υπογραφής κινηματογραφικές δημιουργίες που τιμήθηκαν πέρυσι με τα βραβεία ΙΡΙΣ στις αντίστοιχες διαγωνιστικές κατηγορίες και θα προβληθούν στο πλαίσιο αυτής της ψηφιακής εκδήλωσης είναι:

«Cosmic Candy» (2019) της Ρηνιώς Δραγασάκη
Σε παραγωγή Φένιας Κοσσοβίτσα (Blonde S.A.).
ΙΡΙΣ 2020 Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Σκηνοθέτριας

Η Άννα, μια μοναχική και ιδιόρρυθμη ταμίας σουπερμάρκετ, αναγκάζεται να πάρει υπό την προστασία της το δεκάχρονο κορίτσι του διπλανού διαμερίσματος, ύστερα από την μυστηριώδη εξαφάνιση του πατέρα του. Την ίδια στιγμή διαπραγματεύεται την πιθανή της απόλυση και ένα ρομαντικό ειδύλλιο για πρώτη φορά στη ζωή της. Και όλα αυτά υπό την επήρεια υπερβολικής ποσότητας Κόσμικ Κάντι, της καραμέλας που σκάει στο στόμα.

Η Ρηνιώ Δραγασάκη γεννήθηκε το 1980. Σπούδασε Σκηνοθεσία και Ντοκιμαντέρ. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει τις μικρού μήκους ταινίες, «Αποχαιρετώντας» (2005), «Ο μπαμπάς μου, ο Λένιν και ο Φρέντυ» (2011) και «Προαύλιο» (2014). Το 2014 συμμετείχε στο εργαστήριο ανάπτυξης σεναρίων !f Sundance Istanbul Screenwriters Lab με το «Cosmic Candy», την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της. Η πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας, πραγματοποιήθηκε στο επετειακό 60ό Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη ή πρωτοεμφανιζόμενης σκηνοθέτιδας σε ελληνική παραγωγή, από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (εξ ημισείας με τον Κώστα Αθουσάκη, για την ταινί&α «Περσεφόνη»), καθώς και το Βραβείο του Ελληνικού Τμήματος του WIFT (Women in Film & Television) για την καλύτερη γυναικεία συνεισφορά μπροστά ή πίσω από την κάμερα.

Ενδιαφέρουσα η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία Ρηνιώς Δραγασάκη, με όχημα ένα πρωτότυπο, σουρεαλιστικό σενάριο και οδηγό την εξαιρετική Μαρία Κίτσου, στον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά και συνοδηγό την μικρή Μάγια Πιπερά, στον ρόλο της Πέρσα, το «Cosmic Candy» αξίζει να συγκαταλέγεται στις καλύτερες ελληνικές ταινίες της νέας χρονιάς.

«Τo «Cosmic Candy» είναι μια ταινία για τις καραμέλες που έσκαγαν στο στόμα αλλά με τα χρόνια έγιναν τερηδόνα, για τα ξεχασμένα κάπου παιδιά και τους μόνιμα χαλασμένους ενήλικες. Για όλα αυτά δηλαδή που δεν μας αφήνουν να προχωρήσουμε. Για την κάθε εμμονή, την κάθε αλλαγή, την κάθε απώλεια. Για τον Τζον Χιουζ όταν και όπου συναντάει τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Γι’ αυτήν την κοσμική μάζα που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον.» – Ρηνιώ Δραγασάκη

«Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» (When Tomatoes Met Wagner – 2019) της Μαριάννας Οικονόμου
Σε παραγωγή Ρέας Αποστολίδη, Σπύρου Μαυρογένη, Γιούρι Αβέρωφ (Anemon Productions, Stefi & Lynx Productions σε συμπαραγωγή με Cosmote TV).
ΙΡΙΣ 2020 Καλύτερου Ντοκιμαντέρ

Συνεχίζοντας την αξιόλογη πορεία της, η σκηνοθέτης Μαριάννα Οικονόμου παρουσιάζει το νέο της ντοκιμαντέρ «Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» στο πλαίσιο του Culinary Cinema της 69ης Μπερλινάλε. Πρόκειται για το τμήμα του φεστιβάλ που προβάλλει ταινίες, γύρω από τις απολαύσεις αλλά και τις σκοτεινές πλευρές της διατροφής.

Σε ένα χωριό του Θεσσαλικού κάμπου που αργοπεθαίνει, δύο ξαδέλφια και πέντε γυναίκες, αποφασίζουν να κάνουν μια νέα αρχή. Με λίγη βοήθεια από τη μουσική του Βάγκνερ που παίζουν στα χωράφια και τις ιστορίες που διηγούνται για να πάρουν κουράγιο, επιχειρούν να διεισδύσουν στην παγκόσμια αγορά με τη βιολογική καλλιέργεια ενός παλιού σπόρου ντομάτας.

Στην Ελλάδα οι «νεοφιλελεύθεροι» χρηματοδοτούνται από το κράτος. Εμείς… από εσάς! Στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr, κάνοντας κλικ εδώ.

Με χιουμοριστική και ποιητική διάθεση, η ταινία μιλάει για την δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων, την σημασία να βλέπει κανείς την ζωή με διαφορετική ματιά και να επαναπροσδιορίζεται σε δύσκολους καιρούς. Αποτέλεσε την πρόταση της Ελλάδας για το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, ενώ παράλληλα διεκδίκησε και μία θέση στην Κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ.

«Ηλεκτρικός Κύκνος» (Εlectric Swan – 2019) της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη
Σε παραγωγή Μαρίας Δρανδάκη (Homemade Films).
ΙΡΙΣ 2020 Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους

Υποτίθεται πως τα κτίρια δεν κουνιούνται. Αλλά στη Λεωφόρο Λιμπερταδόρ 2050, ένα κτίριο κουνιέται. Μια περίεργη ναυτία εισχωρεί στους τοίχους και αποσυντονίζει τους κατοίκους. Αυτοί που ζουν στους ψηλούς ορόφους φοβούνται οτι θα πέσουν – αυτοί που μένουν από κάτω φοβούνται οτι θα πνιγούν.

Αυτή είναι η σύνοψη της ταινίας, η οποία είναι συμπαραγωγή Γαλλίας (Ecce Films), Αργεντινής (Un Puma) και Ελλάδας (Homemade Films), ενώ γυρίστηκε εξολοκλήρου στην πόλη του Μπουένος Άιρες στην ισπανική γλώσσα.

Η Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη γεννημένη στην Κομοτηνή, αρχικά σπούδασε φαρμακευτική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια αποφοίτησε από το τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης. Οι ταινίες της έχουν κάνει πρεμιέρα στα μεγαλύτερα διεθνή Φεστιβάλ Κινηματογράφου όπως το Φεστιβάλ Καννών, Βερολίνου, Λοκάρνο και έχουν κερδίσει πολυάριθμα βραβεία.

«Ο «Ηλεκτρικός Κύκνος» είναι μια σουρεαλιστική μικρογραφία του Μπουένος Άιρες. Η αρχιτεκτονική των κτιρίων αντηχεί τον συναισθηματικό χάρτη της πόλης. Οι διαφορετικές κοινωνικές τάξεις φτιάχνουν τη δική τους χωροταξία. Ένας διαβρωτικός μαγικός ρεαλισμός ανοίγει ρωγμές ανάμεσα στις μεσοτοιχίες και διαπερνά τους ορόφους. Μια πολυκατοικία γεμάτη σκυλιά κι όμως δεν ακούς τα γαβγίσματα. Ακούς το ταβάνι που τρίζει και τον πολυέλαιο στο μεγάλο σαλόνι που είναι έτοιμος να πέσει. Όλο το κτίριο τρέμει γιατί και οι κάτοικοι τρέμουν… ονειρεύονται, μισούν, λατρεύουν, κλαίνε, ανοίγουν τρύπες στους τοίχους και λιποθυμούν όταν εισβάλλει η μελωδία της Λίμνης των Κύκνων.» – Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη

Οι ταινίες θα φιλοξενηθούν δωρεάν στην ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας online.aiff.gr.

ERTFLIX

Ένας ολόκληρος μήνας με άρωμα γυναίκας. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας στις 8 Μαρτίου, επιλέξαμε επτά χαρακτηριστικές και αξιόλογες ταινίες, οι οποίες είναι διαθέσιμες δωρεάν στην ψηφιακή ταινιοθηκή του ERTFLIX.

Η Δεύτερη Μάνα / The Second Mother / Que Horas Ela Volta?
Σκηνοθεσία: Άννα Μουιλαέρτ
Σενάριο: Άννα Μουιλαέρτ
Πρωταγωνιστούν: Ρετζίνα Κασέ, Αντόνιο Αμπουχάμρα, Ελένα Αλμπεργκάρια
Φωτογραφία: Μπάρμπαρα Αλβάρεζ
Μοντάζ: Κάρεν Χάρλεϊ
Μουσική: Φάμπιο Τράμερ
Έτος Παραγωγής: 2015
Χώρα Παραγωγής: Βραζιλία
Διάρκεια: 114 λεπτά
Διαθέσιμη έως 24 Μαρτίου

Στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, η Άννα Μουιλαέρτ από την Βραζιλία, παρουσιάζει ένα κοινωνικό δράμα με φόντο τους οικογενειακούς δεσμούς, τον ρατσισμό και τις πανανθρώπινες αξίες. Βραβείο Ερμηνείας για την εξαιρετική Ρεγκίνα Κασέ στο τμήμα «Σινεμά του Κόσμου» του Φεστιβάλ του Σάντανς και Βραβείο Κοινού στο Διεθνές Φεστιβάλ του Βερολίνου το 2015.

«Η «Δεύτερη Μάνα» είναι μια ταινία για ένα σύστημα κοινωνικών δομών που ισχύει στην κουλτούρα της Βραζιλίας από την αποικιοκρατική εποχή και συνεχίζει να επηρεάζει τη συναισθηματική αρχιτεκτονική της χώρας μέχρι σήμερα. Άρχισα να γράφω το σενάριο πριν από είκοσι χρόνια, όταν απέκτησα το πρώτο μου παιδί και κατάλαβα πόσο ευγενής δουλειά είναι να ανατρέφεις ένα παιδί. Παράλληλα, πρόσεξα το πόσο αυτή η δουλειά υποτιμάται από τη βραζιλιάνικη κουλτούρα. Τις περισσότερες φορές, αντί να φροντίζουμε οι ίδιοι τα παιδιά μας, προσλαμβάνουμε μια εσωτερική νταντά και αναθέτουμε έτσι σε κάποιον άλλο το κομμάτι που θεωρείται πιο ανιαρό και εξοντωτικό. Αυτό που συνήθως ξεχνάμε είναι ότι αυτές οι νταντάδες αφήνουν τα δικά τους παιδιά με κάποιον άλλο για να λειτουργήσουν σε αυτό το σχήμα. Το κοινωνικό αυτό παράδοξο μου έκανε εντύπωση ως ένα από τα πιο σημαντικά στη Βραζιλία γιατί τα παιδιά βγαίνουν πάντα χαμένα. Και αυτά των εργοδοτών και αυτά των νταντάδων. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στο υπόβαθρο του πώς μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Μεγαλώνουν με πραγματική τρυφερότητα; Η τρυφερότητα είναι κάτι που αγοράζεται; Και αν ναι, ποια είναι το αντίτιμο;» – Άννα Μουιλαέρτ

Στον Kόσμο της Κοκό Σανέλ / Coco Before Chanel / Coco avant Chanel
Σκηνοθεσία: Αν Φοντέν
Σενάριο: Αν Φοντέν , Καμίλ Φοντέν, Κρίστοφερ Χάμπτον (Βασισμένο στο βιβλίο «L’Irrégulière ou mon Itinéraire Chanel» της Έντμοντ Σαρλρου
Πρωταγωνιστούν: Οντρέ Τοτού, Αλεσάντρο Νίβολα, Μπενουά Πελβό, Μαρί Γκιλέν
Μουσική: Αλεξάντρ Ντεσπλά
Έτος Παραγωγής: 2009
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Βέλγιο
Διάρκεια: 105 λεπτά
Διαθέσιμη έως 24 Μαρτίου

Αυτή είναι η ιστορία της Κοκό Σανέλ, που μέσα από ένα απίστευτο προσωπικό ταξίδι, κατέληξε να γίνει η θρυλική σχεδιάστρια μόδας, ένα διαχρονικό σύμβολο επιτυχίας, ελευθερίας και στυλ. Το φιλμ «Στον Κόσμο της Κοκό Σανέλ», το οποίο ήταν Υποψήφιο για το Όσκαρ Καλύτερων Κοστουμιών, διατίθεται δωρεάν, μέσα από την ψηφιακή ταινιοθήκη της ΕΡΤ.

Ένα μικρό κορίτσι μπαίνει με την αδελφή του σε ορφανοτροφείο της κεντρικής Γαλλίας, περιμένοντας μάταια κάθε Κυριακή τον πατέρα τους να έρθει. Μια τραγουδίστρια καμπαρέ με αδύναμη φωνή προσπαθεί να διασκεδάσει ένα κοινό από μεθυσμένους στρατιώτες. Μια ντροπαλή μοδίστρα φτιάχνει στριφώματα σε ένα επαρχιακό ραφείο.

Μια νεαρή, αδύνατη μετρέσα βρίσκει καταφύγιο στην αγκαλιά του προστάτη της, Ετιέν Μπαλσάν. Μια ερωτευμένη γυναίκα αρνείται τον γάμο ακόμα και στον άντρα που αγαπά. Μια επαναστάτρια που αντιδρά στις συμβάσεις της εποχής και ντύνεται με τα πουκάμισα των εραστών της. Πρωταγωνιστούν: Οντρέ Τοτού, Αλεσάντρο Νίβολα, Μπενουά Πελβό.

Factory Girl / Γυναίκα Είδωλο
Σκηνοθεσία: Τζορτζ Χικενλούπερ
Πρωταγωνιστούν: Σιένα Μίλερ, Γκάι Πιρς, Χέιντεν Κρίστενσεν, Τζίμι Φάλον
Έτος Παραγωγής: 2006
Χώρα Παραγωγής: Η.Π.Α.
Διάρκεια: 88 λεπτά
Διαθέσιμη έως 2 Απριλίου

Τη δεκαετία του ’60, κανένα άλλο άστρο δεν έλαμπε τόσο όσο η Έντι Σέντζγουϊκ. Από φοιτήτρια καλών τεχνών η Έντι έγινε η μούσα του Άντι Γουόρχολ στο επίκεντρο της μητροπολιτικής Νέα Υόρκης και ολόκληρου του κόσμου. Όμως το τίμημα που πλήρωσε για το ταξίδι της στην απόλυτη δόξα ήταν πραγματικά βαρύ. Μέσα στο στούντιο του Γουόρχολ, το διάσημο «εργοστάσιο» και τον κόσμο της ποπ κουλτούρας, η ίδια έζησε τα πάντα. Εκεί, η τέχνη, ο κινηματογράφος, η μόδα, η φήμη, ο έρωτας, το σεξ, τα ναρκωτικά και η αυτοκαταστροφή, γίνονται ένα.

Sagan
Σκηνοθεσία: Νταιάν Κουρίς
Πρωταγωνιστούν: Λιονέλ Αμπελάνσκι , Σιλβύ Τεστάντ , Πιέρ Παλμάντ , Ζαν Μπαλιμπάρ , Αριέλ Ντομπάσλ
Έτος Παραγωγής: 2008
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Διάρκεια: 117 λεπτά
Διαθέσιμη έως 2 Απριλίου

Γαλλία, 1950. Από το Καρτιέ Λατέν μέχρι το Σαν Τροπέ και τη Νέα Υόρκη, μια νεαρή Παριζιάνα γίνεται το είδωλο μιας ολόκληρης γενιάς. Το 1954, η 19χρονη Φρανσουάζ Σαγκάν εκτοξεύτηκε στο λογοτεχνικό στερέωμα με το πρώτο της μυθιστόρημα, το «Καλημέρα Θλίψη». Επιδεικτική, σκανδαλώδης και υποτιμημένη, η Σαγκάν έζησε μια ζωή στα απόλυτα άκρα.

Βασίλισσα Βικτώρια: Τα Χρόνια της Νιότης / The Young Victoria
Σκηνοθεσία: Ζαν – Μαρκ Βαλέ
Σενάριο: Julian Fellowes
Πρωταγωνιστούν: Έμιλι Μπλάντ, Ρούπερτ Φρέντ, Πολ Μπέτανι, Μιράντα Ρίτσαρντσον, Τζίμ Μπρόντμπεντ, Τόμας Κρέτσμαν, Μαρκ Στρόνγκ
Έτος Παραγωγής: 2009
Χώρα Παραγωγής: Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο
Διάρκεια: 105 λεπτά
Διαθέσιμη έως 3 Απριλίου

Ο Καναδός σκηνοθέτης Ζαν-Μαρκ Βαλέ, επιχειρεί να παρουσιάσει την σχέση της νεαρής διαδόχου και κατόπιν βασίλισσας της Αγγλίας, Βικτώριας, με τον Αλβέρτο του Βελγίου. Το αποτέλεσμα είναι μία αξιόλογη βιογραφική ταινία εποχής, που τιμήθηκε με το Όσκαρ Καλύτερων Κοστουμιών.

Μεταφερόμαστε στο 1837: Η Βικτώρια (Έμιλι Μπλαντ) βρίσκεται στο επίκεντρο της βασιλικής διαμάχης για την εξουσία. Ο θείος της, Βασιλιάς Γουίλιαμ (Τζιμ Μπρόντμπεντ), σύντομα θα πεθάνει και η Βικτώρια θα είναι η διάδοχος του θρόνου. Ενώ όλοι προσπαθούν να κερδίσουν την εύνοιά της, η μητέρα της, Δούκισσα του Κεντ (Μιράντα Ρίτσαρντσον), την κρατάει σε απόσταση από την αυλή.

Παράλληλα, ο Βασιλιάς Λεοπόλδος του Βελγίου και θείος της Βικτώρια πατρονάρει τον γοητευτικό ανιψιό του, Άλμπερτ (Ρούπερτ Φρέντ), να κερδίσει την καρδιά της. Όμως, η Βικτώρια και ο Άλμπερτ έχουν κουραστεί να δέχονται εντολές από τους άλλους. Και αφού η Βικτώρια γίνεται Βασίλισσα της Αγγλίας, αναπτύσσεται μεταξύ τους ένας ισχυρός δεσμός που θα οδηγήσει όχι μόνο στο γάμο και την οικογένεια, αλλά και σε μια ουσιαστική σχέση ζωής.

Μία βιογραφική ταινία εποχής στα πρότυπα των παραγωγών του BBC, που απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερων Κοστουμιών το 2010, ενώ προτάθηκε για άλλα δύο Όσκαρ στις Κατηγορίες Καλύτερου Μακιγιάζ και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης. Επίσης, η ταινία τιμήθηκε με τα Βραβεία BAFTA 2010, στις κατηγορίες Καλύτερης ενδυματολογίας και Καλύτερου μακιγιάζ και κομμώσεων, ενώ η Έμιλι Μπλαντ, με την υπέροχη ερμηνεία της, ήταν Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Ά Γυναικείου Ρόλου.

Τζάκι / Jackie
Σκηνοθεσία: Πάμπλο Λαρέν / Pablo Larrain
Σενάριο: Νόα Όπενχαϊμ / Noah Oppenheim
Πρωταγωνιστούν: Νάταλι Πόρτμαν, Πίτερ Σάρσγκαρντ, Γκρέτα Γκέργουικ, Μπίλι Γκρούντουπ, Τζον Χαρτ, Μαξ Κασέλα
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Stephane Fontaine
Κοστούμια: Madeleine Fontaine
Μουσική: Mica Levi
Μοντάζ: Sebastian Sepulveda
Έτος Παραγωγής: 2016
Χώρα Παραγωγής: Χιλή, Γαλλία, Η.Π.Α.
Διάρκεια: 100 λεπτά
Διαθέσιμη έως 12 Μαρτίου

Ο Πάμπλο Λαρέν σε μία ιδιαίτερη βιογραφική ταινία παρουσιάζει τις τραγικές στιγμές που ακολούθησαν μετά τη δολοφονία του Τζον Κένεντι το 1963. Η Νάταλι Πόρτμαν προσφέρει μία αξιόλογη ερμηνεία ως Τζάκι Κένεντι, καθώς προσπαθεί να διαχειριστεί την θλίψη αλλά και την τραγωδία που βίωσε.

«Ήταν κομψή, επιθυμητή και εκλεπτυσμένη. Ήταν μια από τις πιο φωτογραφισμένες γυναίκες του 20ου αιώνα. Κι όμως, ξέρουμε πολύ λίγα για αυτήν. Ήταν αδιαπέραστη και μυστηριώδης, μπορεί και η πιο άγνωστη γνωστή γυναίκα της μοντέρνας εποχής. Θέλω να πιστεύω ότι ποτέ δεν θα είμαστε σίγουροι για αυτήν. Δεν θα μάθουμε ποτέ πώς μύριζε ή πώς έλαμπαν τα μάτια της. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι έρευνα. Και να συνθέσουμε μια ταινία από θραύσματα. Κομμάτια μνήμης. Μέρη, ιδέες, εικόνες και ανθρώπους.» – Πάμπλο Λαρέν

Στις 22 Νοεμβρίου του 1963, κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας στο Ντάλας, ο John F. Kennedy δολοφονείται και το ροζ ταγέρ της Τζάκι (Νάταλι Πόρτμαν) ποτίζεται από το αίμα του συζύγου της. Ο κόσμος της θρυμματίζεται. Παρά το τραύμα της, μια εβδομάδα μετά καλείται να αντιμετωπίσει την σκληρή πραγματικότητα.

Πλέον, πρέπει να παρηγορήσει τα δυο της ανήλικα παιδιά, να αδειάσει το σπίτι που πρόσφατα ανακαίνισε και να οργανώσει την κηδεία του άντρα της. Η Τζάκι συνειδητοποιεί γρήγορα ότι οι επόμενες εφτά μέρες θα καθορίσουν πώς η ιστορία θα καταχωρίσει την κληρονομία του συζύγου της, αλλά και το πώς θα μείνει η ίδια στην ιστορία.

Την σκηνοθεσία της ταινίας υπογράφει ο αξιόλογος Χιλιανός δημιουργός Πάμπλο Λαραΐν, ο οποίος μας έχει χαρίσει στον παρελθόν δημιουργίες όπως: «No», «Η Μυστική Λέσχη» και «Neruda». Η συγκεκριμένη ταινία όμως σηματοδοτεί την πρώτη αγγλόφωνη προσπάθειά του.

Η Μοδίστρα / The Dressmaker
Σκηνοθεσία: Τζόσελιν Μούρχαους
Σενάριο: Π.Τζ. Χόγκαν, Τζόσελιν Μούρχαους
Πρωταγωνιστούν: Κέιτ Γουίνσλετ, Λίαμ Χέμσγουερθ, Χιούγκο Γουίβινγκ
Φωτογραφία: Ντόναλντ ΜακΑλπαϊν
Μοντάζ: Τζιλ Μπίλκοκ
Μουσική: Ντέιβιντ Χέρσφελντερ
Έτος Παραγωγής: 2015
Χώρα Παραγωγής: Αυστραλία
Διάρκεια: 118 λεπτά
Διαθέσιμη έως 11 Μαρτίου

Μια ταινία για την μόδα, την αγάπη αλλά και την εκδίκηση, η οποία εξελλίσεται στην επαρχία της Αυστραλίας, τη δεκαετία του ’50. Η σκηνοθέτης Τζόσελιν Μούρχαους, μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το βιβλίο της Ρόζαλι Χαμ, με πρωταγωνιστές την βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιό, Κέιτ Γουίνσλετ και τον Λίαμ Χέμσγουερθ. Η ταινία «Η Μοδίστρα» προβάλλεται στην κρατική τηλεόραση.

Η κοσμοπολίτισσα, σχεδιάστρια μόδας Τίλι (την υποδύεται η βραβευμένη με Όσκαρ, Κέιτ Γουίνσλετ) επιστρέφει στην επαρχιακή πόλη που μεγάλωσε. Είχε φύγει από εκεί, όταν ήταν μικρή, γιατί την είχαν κατηγορήσει ότι είχε δολοφονήσει ένα αγόρι. Σήμερα, με τη βοήθεια της ραπτικής της μηχανής μεταμορφώνει τις γυναίκες της περιοχής και εκδικείται αυτούς που την υποτίμησαν. Συμπρωταγωνιστεί ο Λίαμ Χέμσγουορθ (The Hunger Games).

Η Ρόζαλι Χαμ πούλησε τα δικαιώματα για τη μεταφορά του βιβλίου της στη μεγάλη οθόνη το 2000. Η ίδια είχε αναφέρει σε συνέντευξη της: «Είχα δεκάδες προσφορές στο τραπέζι, μόλις λίγες εβδομάδες αφού κυκλοφόρησε το βιβλίο. Επέλεξα έναν παραγωγό που ήταν παθιασμένος με το βιβλίο κι αποφασισμένος να το φέρει εις πέρας» – ωστόσο η ταινία έμεινε στο ράφι για εννιά χρόνια.

Τότε ήρθε στο προσκήνιο η παραγωγός Σου Μάσλιν, η οποία ανέλαβε τα δικαιώματα κι ανέθεσε στη Τζόσελιν Μούρχαους να γράψει και να σκηνοθετήσει την ταινία. Η Μάσλιν αναφέρει: «Η Τζόσελιν ζούσε στο Λος Άντζελες, όπου και ταξίδεψα δύο φορές στην προσπάθεια μου να την πείσω να γυρίσει στην Αυστραλία για να κάνουμε την ταινία». Η Μουρχάους αναφέρει: «Η ταινία πραγματεύεται τα αγαπημένα μου θέματα: εκδίκηση, αγάπη και δημιουργία. Νιώθω βαθιά ευγνωμοσύνη για το καταπληκτικό καστ με το οποίο είχα την ευκαιρία να δουλέψω».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s