40 χρόνια για «Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη»: Ο Αντρέι Ζουλάφσκι σκηνοθετεί τον Σαμ Νιλ & την Ιζαμπέλ Ατζανί σε ένα υποδειγματικό ερωτικό θρίλερ

Λογοκριμένο σε πολλές χώρες, το φιλμ «Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη / Possession», εξελίχθηκε σε μία από τις πιο σημαντικές ταινίες της δεκαετίας του ’80, ενώ η σαγηνευτική Ιζαμπέλ Ατζανί παραδίδει μία από τις καλύτερες και πιο θαρραλέες γυναικείες ερμηνείες της εποχής, η οποία δικαίως βραβεύτηκε τόσο στις Κάννες, όσο και στα Σεζάρ. 40 χρόνια μετά, θυμόμαστε το εμβληματικό φιλμ του Αντρέι Ζουλάφσκι.

Επιστρέφοντας στο Δυτικό Βερολίνο, ο Μαρκ (Σαμ Νιλ) βρίσκει τη γυναίκα του Άννα (Ιζαμπέλ Ατζανί) να συμπεριφέρεται παράξενα. Τον εγκαταλείπει, όχι για τον εραστή της, αλλά για ένα τέρας που παίρνει σιγά σιγά τα χαρακτηριστικά του Μαρκ, ενώ ο ίδιος συναντά στο πρόσωπό της δασκάλας του παιδιού τους, την σωσία της Άννας.

Η ταινία είναι ένα υπέροχο ερωτικό θρίλερ σκηνοθετημένο άψογα από τον σπουδαίο Πολωνό σκηνοθέτη Αντρέι Ζουλάφσκι. Στο καστ ξεχωρίζουν με την παρουσία τους τόσο ο Σαμ Νιλ, όσο κυρίως η εκθαμβωτική Ιζαμπέλ Ατζανί σε μία ερμηνεία που κόβει την ανάσα και που δικαίως της χάρισε το Ά Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στις Κάννες, εκείνη την χρονιά.

Ο Πολωνός σκηνοθέτης, όπως έχει χαρακτηριστικά δηλώσει, έγραψε το σενάριο στο μεταίχμιο μιας διαταραγμένης διαδικασίας χωρισμού. Στο «Possession», μια γυναίκα δαιμονισμένη εγκαταλείπει τον εραστή της. Συγκρούσεις και νευρικοί κλονισμοί συνθέτουν το παζλ, σε μία από τις πιο χαρακτηριστικές δημιουργίες του Αντρέι Ζουλάφσκι.

Χαραγμένη για πάντα στη μνήμη, η σκηνή όπου η Ιζαμπέλ Ατζανί τρέχει για να «γλιτώσει», στο υπόγειο μετρό του Βερολίνου. Σκηνή που αποτελεί σημείο αναφοράς και που όσο κι αν φαίνεται απίστευτο είναι γυρισμένη σε μονόπλανο.

Το «Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη / Possession», σηματοδοτεί την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του Αντρέι Ζουλάφσκι, ενώ η Ιζαμπέλ Ατζανί κερδίζει το πρώτο από τα πέντε Βραβεία Σεζάρ Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας, στην πλούσια φιλμογραφία της.

Ιζαμπέλ Ατζανί / Isabelle Adjani

Η εκθαμβωτική Γαλλίδα ηθοποιός, ξεκίνησε την καριέρα της μόλις δεκατεσσάρων ετών στην ταινία «Le Petit Bougnat». Το 1974 κέρδισε το βραβείο ερμηνείας Suzanne Bianchetti για την ταινία «La gifle», το πρώτο σε μια σειρά σπουδαίων βραβείων και διακρίσεων. Ακολούθησε η συνεργασία της με τον Φρανσουά Τρυφώ, στην ταινία «Ιστορία της Αντέλ Ουγκό / L’Histoire d’Adèle H.» το 1975, που της χάρισε και την πρώτη της υποψηφιότητα τόσο για Σεζάρ, όσο και για το Όσκαρ Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας.

Περιζήτητη πια, η Ιζαμπέλ Ατζανί είχε την ευκαιρία στη συνέχεια να δουλέψει με μερικούς σπουδαίους σκηνοθέτες όπως οι Βέρνερ Χέρτζογκ, Ρομάν Πολάνσκι, Ζαν-Πολ Ραπενό και Αντρέ Τεσινέ. Το 1981 στο Φεστιβάλ των Καννών ήρθε η δεύτερη σπουδαία διάκριση της όταν κέρδισε το βραβείο καλύτερης ερμηνείας για την συμμετοχή της σε δύο ταινίες! Το «Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη / Possession» του Αντρέι Ζουλάφσκι και το «Quartet» του Τζέιμς Άιβορι.

Την ίδια χρονιά κέρδισε το πρώτο από τα πέντε συνολικά Σεζάρ Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας, για το σπουδαίο φιλμ του Αντρέι Ζουλάφσκι, «Possession». Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι η Ιζαμπέλ Ατζανί είναι η μοναδική ηθοποιός στην Ιστορία της Έβδομης Τέχνης, η οποία έχει τιμηθεί με πέντε Βραβεία Σεζάρ για τις ερμηνείες της.

Το δεύτερο Σεζάρ το κέρδισε για τον ρόλο της στο φιλμ «L’été meurtrier» το 1983 και το τρίτο για την ενσάρκωση της γλύπτριας Καμίλ Κλοντέλ στην ομώνυμη ταινία «Camille Claudel» το 1988. Αυτός ο ρόλος επίσης της απέφερε και τη δεύτερη Υποψηφιότητα της στα Όσκαρ, στην Κατηγορία Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας.

Το τέταρτο Σεζάρ το απέσπασε για την ερμηνεία της στην ταινία του Πατρίς Σερό, «La Reine Margot» το 1994 και το πέμπτο το κέρδισε το 2008, για την ερμηνεία της στην ταινία, «La journée de la jupe / Skirt Day» του Jean-Paul Lilienfeld.

Διαβάστε Επίσης:
Ιζαμπέλ Ατζανί και Ιζαμπέλ Ιπέρ υποδύονται τις εμβληματικές «Αδελφές Μπροντέ»
Η Ιζαμπέλ Ατζανί βιώνει «Ένα Φονικό Καλοκαίρι»
Η Ιζαμπέλ Ατζανί είναι η «Βασίλισσα Μαργκό» του Πατρίς Σερό

Αντρέι Ζουλάφσκι / Andrzej Zulawski

Γεννήθηκε στις 22 Νοεμβρίου του 1940, στο Λβιβ της Πολωνίας. Ο εμβληματικός σκηνοθέτης, που μας ταξίδεψε μοναδικά μέσα από τις ταινίες του, υπήρξε ένας πιστός και ακούραστος υπηρέτης του Σινεμά. Έφυγε στις 17 Φεβρουαρίου του 2016, σε ηλικία 75 ετών, συνεπής σ’ ένα κινηματογραφικό σύμπαν που υπηρέτησε με αξιοπρέπεια τις ηθικές αξίες του και τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες.

Ο Αντρέι Ζουλάφσκι, είναι υπεύθυνος για αριστουργήματα όπως το «Σημασία Έχει να Αγαπάς», με τον Κλάους Κίνσκι και την ανεπανάληπτη Ρόμι Σνάιντερ, αλλά και το «Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη», με τον Σαμ Νιλ και την Ιζαμπέλ Ατζανί, ίσως στον καλύτερο ρόλο της καριέρας της.

Ο εμβληματικός Πολωνός σκηνοθέτης είχε συνεργαστεί με αξιόλογους ηθοποιούς όπως η Ρόμι Σνάιντερ και η Ιζαμπέλ Ατζανί. Με την Σοφί Μαρσό, έζησαν μαζί επί 17 χρόνια και το 1995 απέκτησαν έναν γιο. Μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές και πλέον αγαπημένες δημιουργίες του σπουδαίου Πολωνού σκηνοθέτη, Αντρέι Ζουλάφσκι: «Το Τρίτο Μέρος της Νύχτας» (1971), «Σημασία Έχει Ν’ Αγαπάς» (1975), «Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη» (1981) κ.α.

Διαβάστε Επίσης:
Αντρέι Ζουλάφσκι: Αφιέρωμα στον σπουδαίο Πολωνό σκηνοθέτη

Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη / Possession
Σκηνοθεσία: Αντρέι Ζουλάφσκι
Σενάριο: Andrzej Zulawski, Frederic Tuten
Πρωταγωνιστούν: Ιζαμπέλ Ατζανί, Σαμ Νιλ
Φωτογραφία: Bruno Nuytten, Andrzej J. Jaroszewicz
Μουσική: Andrzej Korzynski
Μοντάζ: Marie-Sophie Dubus, Suzanne Lang-Willar
Έτος Παραγωγής: 1981
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Δυτική Γερμανία
Διάρκεια: 124 λεπτά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s