Αφιέρωμα στην Εμμανουέλ Μπεάρ μέσα από δώδεκα χαρακτηριστικές ερμηνείες της

Η Εμμανουέλ Μπεάρ, έρχεται στην Αθήνα, όντας η πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του 22ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Το ανοιξιάτικο ραντεβού του Σινεμά επιστρέφει από την Τρίτη 29 Μαρτίου μέχρι την Τετάρτη 6 Απριλίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία για να θυμηθούμε δώδεκα χαρακτηριστικές ερμηνείες της σπουδαίας Γαλλίδας ηθοποιού, δύο εκ των οποίων («Η Νέλλη και ο κύριος Αρνώ» του 1995 και το πρόσφατο «Πάρε με Αγκαλιά» του 2020), θα προβληθούν στο Φεστιβάλ.

Γεννημένη τον Αύγουστο του 1963 στο Σαιν Τροπέ, η Εμμανουέλ Μπεάρ / Emmanuelle Béart (με καταγωγή από Κροατία, Μάλτα, αλλά και Ελλάδα), είναι αδιαμφισβήτητα η ιέρεια του σύγχρονου Γαλλικού Κινηματογράφου. Η γυναίκα τοτέμ των σινεφίλ φαντασιώσεων, από την ταινία του Κλοντ Μπερί «Manon des sources» (1986), μέχρι τον καμβά του Ζακ Ριβέτ στο τρίωρο ηδονιστικό ταξίδι «La belle noiseuse» (1991).

Η εσωτερική, ανεπιτήδευτα ερωτική διάσταση των ρόλων της, την έχει κατατάξει ανάμεσα στις κορυφαίες ηθοποιούς παγκοσμίως. Είναι κόρη του ποιητή Γκι Μπεάρ και στον κόσμο της υποκριτικής τέχνης την εισήγαγε ο Ρόμπερτ Άλτμαν, όταν την είδε τυχαία σ’ ένα καφέ στην πόλη του Μόντρεαλ.

Το 1984, συναντά τον Ντανιέλ Οτέιγ στα γυρίσματα της ταινίας «L’Amour en Douce» του Εντουάρ Μολιναρό. Παντρεύονται σύντομα, μοιράζονται δέκα χρόνια από τη ζωή τους και φέρνουν στον κόσμο την κόρη τους Νέλλυ τον Απρίλιο του 1992.

Το 1986, σε ηλικίες 23 και 36 ετών αντίστοιχα, η καριέρα και η φήμη του ζευγαριού εκτοξεύεται σε διεθνές επίπεδο με τη μεγάλη επιτυχία της ταινίας «Η Μανόν των Πηγών» του Κλωντ Μπερί από το έργο του Μαρσέλ Πανιόλ. Τους απονέμεται ταυτόχρονα το 1987 το Βραβείο Σεζάρ του Καλύτερου ‘Β Γυναικείου Ρόλου και Καλύτερου Ά Ανδρικού Ρόλου. Μοιράζονται την επιτυχία αυτή με τον Υβ Μοντάν και τον Ιππολίτ Ζιραρντώ.

Για τον ρόλο της στην ταινία «Un coeur en hiver», η Εμμανουέλ Μπεάρ έκανε μαθήματα βιολιού για ένα χρόνο. Για τον συγκεκριμένο ρόλο τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας.

Το 2002 στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου τιμήθηκε με την Αργυρή Άρκτο – Βραβείο Outstanding Artistic Achievement, μαζί με όλο το σπουδαίο καστ της ταινίας «8 Γυναίκες». Ενώ συνολικά στην σπουδαία καριέρα της έχει αποσπάσει πέντε Υποψηφιότητες για Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ηθοποιού τα έτη 1990, 1992, 1993, 1996 και 2001.

Τέλος αξίζει να σημειώσουμε ότι η Εμμανουέλ Μπεάρ είναι γνωστή και για την ακτιβιστική της δράση, καθώς η εμβληματική Γαλλίδα ηθοποιός, διετέλεσε μεταξύ άλλων και Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNICEF.

Η Μανόν των Πηγών / Manon des Sources / Manon of the Spring
Σκηνοθεσία: Κλωντ Μπερί
Σενάριο: Κλωντ Μπερί, Ζεράρ Μπραχ, βασίζεται στο μυθιστόρημα του Μαρσέλ Πανιόλ
Πρωταγωνιστές: Ιβ Μοντάν, Εμμανουέλ Μπεάρ, Ντανιέλ Οτέιγ
Μουσική: Ζαν Κλωντ Πετί
Φωτογραφία: Μπρούνο Νούιτεν
Μοντάζ: Hervé de Luze
Έτος Παραγωγής: 1986
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία
Διάρκεια: 113 λεπτά

Μετά τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο φιλμ «Ζαν ντε Φλορέτ», η Μανόν, κόρη του Ζαν, ζει κάπου στην εξοχή της Προβηγκίας κοντά στο αγρόκτημα που κάποτε ανήκε στον πατέρα της. Μένει με ένα ηλικιωμένο ζευγάρι Πιεμοντέζων που της έχουν διδάξει πως να ζει από τη γη βόσκοντας κατσίκες, και κυνηγώντας πουλιά και λαγούς. Ο Ουγκολέν Σουμπεϊράν και ο θείος του Σεζάρ έχουν ξεκινήσει μια επιτυχημένη και διαρκώς αναπτυσσόμενη (χάρη στη φυσική πηγή νερού) καλλιέργεια γαρυφάλλων.

Ο Ουγκολέν ερωτεύεται τη Μανόν όταν την αντικρίζει μια μέρα να κάνει μπάνιο γυμνή, εκείνη όμως τον απεχθάνεται γιατί ξέρει πως ευθύνεται για τον θάνατο του πατέρα της. Ο έρωτας του Ουγκολέν γρήγορα θα μετατραπεί σε εμμονή ενώ η Μανόν νιώθει το σκίρτημα του έρωτα για το νεοφερμένο δάσκαλο του χωριού, Μπερνάρ. Η Μανόν ακούει τυχαία από δυο χωρικούς για το πώς οι Σουμπεϊράν σφράγισαν την πηγή που πότιζε τη φάρμα του πατέρα της οδηγώντας τον έτσι στην καταστροφή. Ψάχνοντας για ένα χαμένο κατσίκι η Μανόν θα ανακαλύψει το υπόγειο ρεύμα που τροφοδοτεί την πηγή και από μίσος για τους Σουμπεϊράν και τους υπόλοιπους χωρικούς που ενώ γνώριζαν δεν βοήθησαν τον πατέρα της θα ανακόψει το ρεύμα με πέτρες και λάσπη.

Η έλλειψη νερού θα φέρει γρήγορα τους χωρικούς στα πρόθυρα της απόγνωσης. Μέσα στην απελπισία τους αποδίδουν το στέρεμα της πηγής σε θεϊκή τιμωρία για την αδικία που έκαναν κάποτε στο Ζαν. Η Μανόν κατηγορεί ανοικτά τον Ουγκολέν και το Σεζάρ και οι χωρικοί στρέφονται επίσης εναντίον τους, αναγνωρίζοντας εντούτοις και το δικό τους μερίδιο ευθύνης αφού δεν βοήθησαν τον Ζαν θεωρώντας τον παρείσακτο λόγω της αναπηρίας του. Η Μανόν θα τους αποκαλύψει επίσης ότι ο Ζαν ήταν γιος της χωριανής τους Φλορέτ, επομένως δικός τους άνθρωπος και όχι ξένος. Ο Ουγκολέν θα κάνει μια ακόμα απεγνωσμένη προσπάθεια να ζητήσει τη Μανόν σε γάμο, εκείνη τον απορρίπτει αηδιασμένη και γεμάτη μίσος και ο Ουγκολέν αυτοκτονεί τελειώνοντας έτσι τη γενιά των Σουμπεϊράν.

Η «Μανόν των Πηγών» γυρισμένη το 1986 από τον Κλοντ Μπερί, είναι η συνέχεια της ταινίας «Ζαν ντε Φλορέτ» και βασίζεται επίσης στο δίτομο μυθιστόρημα του Μαρσέλ Πανιόλ. Τα δύο φιλμ είναι αναπόσπαστα δεμένα μεταξύ τους, γυρίστηκαν μαζί και προβλήθηκαν με διαφορά λίγων μηνών. Ο Ντανιέλ Οτέιγ τιμήθηκε με το Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας και η Εμμανουέλ Μπεάρ με το Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας.

Η Ωραία Καβγατζού / La Belle Noiseuse / The Beautiful Troublemaker
Σκηνοθεσία: Ζακ Ριβέτ
Σενάριο: Pascal Bonitzer, Christine Laurent, Jacques Rivette
Πρωταγωνιστούν: Michel Piccoli, Jane Birkin, Emmanuelle Béart
Έτος Παραγωγής: 1991
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Ελβετία
Διάρκεια: 238 λεπτά

Ένας διάσημος ζωγράφος προσπαθεί να κάμψει την αντίσταση του γυμνού του μοντέλου και να ολοκληρώσει έναν πίνακα, που πιστεύει ότι θα είναι το αριστούργημά του.

Η ταινία «Ωραία Καβγατζού», είναι μία ρομαντική δραματική ταινία, βασισμένη στο διήγημα «Le Chef-d’œuvre inconnu» (The Unknown Masterpiece) του Ονορέ ντε Μπαλζάκ. Η σκηνοθεσία είναι του Ζακ Ριβέτ και πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Μισέλ Πικολί, Εμμανουέλ Μπεάρ και Τζέιν Μπίρκιν.

Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στον επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, όπου και τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής.

Μια Καρδιά το Χειμώνα / Un Coeur en Hiver / A Heart in Winter
Σκηνοθεσία: Κλοντ Σοτέ / Claude Sautet
Σενάριο: Claude Sautet, Jacques Fieschi, Jérôme Tonnerre, Yves Ulmann
Πρωταγωνιστούν: Έμανουέλ Μπεάρ / Emmanuelle Béart, Ντάνιελ Οτέιγ / Daniel Auteuil, Αντρέ Ντισόλι / André Dussollier
Έτος Παραγωγής: 1992
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Διάρκεια: 105 λεπτά

O διαχυτικός Μαξίμ διοικεί με σιδηρά πυγμή την βιοτεχνία του κατασκευής βιολιών, μαζί με τον επιστήθιο φίλο του Στεφάν, πολύ μοναχικό κι εσωστρεφή αλλά αυθεντία στην επισκευή βιολιών.

Μια ημέρα ο Μαξίμ ερωτεύεται σφοδρά μια βιολονίστα, την Καμίλ. Κι ενώ είναι έτοιμοι να συγκατοικήσουν, ο Στεφάν προσπαθεί να κάνει την υπέρβασή του και αποφασίζει να διεκδικήσει την όμορφη γυναίκα, προς μεγάλη απογοήτευση του φίλου του.

Η ταινία κέρδισε το 1992 τον Χρυσό Λέοντα στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας και το 1993 τιμήθηκε με δύο Βραβεία Σεζάρ, στην Κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας και ‘Β Αντρικού Ρόλου για τον André Dussolier.

Η Νέλλη και ο κύριος Αρνώ / Nelly et Monsieur Arnaud
Σκηνοθεσία: Claude Sautet
Σενάριο: Jacques FieschiClaude SautetYves Ulmann
Πρωταγωνιστούν: Emmanuelle Béart, Michel Serrault, Jean-Hugues Anglade
Mοντάζ: Jacqueline Thiedot
Μουσική: Philippe Sarde
Έτος Παραγωγής: 1995
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία
Διάρκεια: 106 λεπτά

Η Nelly, 25 ετών, ετοιμάζεται να πάρει διαζύγιο. Η ζωή της αποσταθεροποιείται. Τότε γνωρίζει τον Pierre Arnaud, σαράντα χρόνια μεγαλύτερό της, με μια διακριτική κομψότητα κι έναν αέρα πλήξης. Της προσφέρει χρήματα, εργασία και υποστήριξη, «με όλο το σεβασμό».

Η σε πολλά διφορούμενη συνωμοτική τους σχέση, οδηγεί τον κύριο Arnaud στην ανακάλυψη ενός πρώτου έρωτα που είναι ανεκπλήρωτος και προσφέρει στη Nelly μια ωριμότητα που της διαγράφει το μέλλον της.

Η ταινία «Η Νέλλη και ο κύριος Αρνώ / Nelly et Monsieur Arnaud», τιμήθηκε με δύο Βραβεία Σεζάρ, στην Κατηγορία Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας, για τον Michel Serrault και Καλύτερης Σκηνοθεσίας, στον Claude Sautet.

Θα προβληθεί την Τρίτη 5 Απριλίου στον Κινηματογράφο Δαναός 1, στις 20:00, στο πλαίσιο του 22ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, στο Τμήμα «Ειδικές Προβολές».

8 Γυναίκες / 8 Femmes / 8 Women
Σκηνοθεσία: Φρανσουά Οζόν
Σενάριο: Φρανσουά Οζόν, Μαρίνα ντε Βαν και Ρομπέρ Τομά, διασκευή του θεατρικού έργου του Ρομπέρ Τομά «8 γυναίκες κατηγορούνται»
Πρωταγωνιστούν: Ντανιέλ Νταριέ, Ιζαμπέλ Υπέρ, Κατρίν Ντενέβ, Φανί Αρντάν, Εμμανουέλ Μπεάρ, Βιρζινί Λεντουαγέν, Λουντιβίν Σανιέ
Μουσική: Krishna Levy
Φωτογραφία: Ζαν Λαπουαρί
Μοντάζ: Laurence Bawedin
Έτος Παραγωγής: 2002
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Ιταλία
Διάρκεια: 111 λεπτά

Σε μια μεγάλη εξοχική κατοικία, κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1950, μια οικογένεια και το υπηρετικό της προσωπικό κάνουν προετοιμασίες για τη γιορτή των Χριστουγέννων. Ξαφνικά ο οικοδεσπότης ανακαλύπτεται νεκρός στην κρεββατοκάμαρά του με ένα μαχαίρι στην πλάτη. Εξαιτίας της κακοκαιρίας (αλλά και πιθανού σαμποτάζ) οι ένοικοι του σπιτιού μοιάζουν αποκλεισμένοι, χωρίς τα μέσα να επικοινωνήσουν με τον έξω κόσμο προτού ο καιρός επιτρέψει να πάει κάποιος στην κοντινότερη πόλη. Για να περάσει η ώρα, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να αναζητήσουν τον ένοχο ανάμεσά τους, μιας και η απομόνωση του σπιτιού καθιστά μάλλον αδύνατο το ενδεχόμενο να ήρθε κάποιος ξένος και να έκανε το στυγερό έγκλημα.

Ποιος είναι όμως ο δολοφόνος ανάμεσα στα μέλη του σπιτιού, που ανήκουν όλα στο γυναικείο φύλο; Η σύζυγος, η κουνιάδα, η πεθερά, η καμαριέρα, η μαγείρισσα, η αδερφή ή κάποια από τις κόρες του θύματος; Προκειμένου να υπερασπιστεί καθεμία τον εαυτό της, στρέφεται ενάντια στο πρόσωπο για το οποίο κρύβει τη μεγαλύτερη χολή βγάζοντας στη φόρα ανομολόγητα μυστικά με καταιγιστικό ρυθμό. Κάθε γυναίκα έχει μια ιστορία να πει και τα δικά της μυστικά να κρύψει.

Η ταινία ήταν υποψήφια για Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Το σύνολο του καστ βραβεύτηκε με την Αργυρή Άρκτο στην κατηγορία Outstanding Artistic Achievement.

Ναταλί / Nathalie
Σκηνοθεσία: Αν Φοντέν
Σενάριο: Philippe Blasband(original idea)Jacques FieschiAnne Fontaine
Πρωταγωνιστούν: Εμανουέλ Μπεάρ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Φανί Αρντάν, Βλαντιμίρ Γιορντάνοφ
Έτος Παραγωγής: 2003
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Ισπανία
Διάρκεια: 100 λεπτά

Η Κατρίν υποψιάζεται πως ο σύζυγός της, Μπερνάρ, την απατά. Η όμορφη Ναταλί είναι εκείνη για χάρη της οποίας ο Μπερνάρ φαίνεται να εγκαταλείπει την αγκαλιά της γυναίκας του. Η Αν Φοντέν, κάνει την υπέρβαση, υπονομεύοντας τον «ιερό» θεσμό της οικογένειας.

Η γνωριμία της Κατρίν με την Ναταλί και η συμφωνία των δύο γυναικών πίσω από την πλάτη του Μπερνάρ δημιουργεί τριγμούς. Η ερωτική πράξη αποκτά πλέον άλλη σημασία, γίνεται εργαλείο εκδίκησης, καταλύει τους κοινωνικούς διαχωρισμούς περί νομιμότητας και παρανομίας ή περί ηθικού και ανήθικου.

Ο Μπερνάρ πέφτει στην παγίδα του παρανοϊκού σχεδίου που έχει στήσει η γυναίκα του, η οποία «μισθώνει» την στριπτιζέζ Ναταλί, για να αποδείξει πως ο άνδρας της την απατά. Τελικά η διατάραξη της ψυχικής της ισορροπίας, μπορεί να σημαίνει νίκη για τη δυστυχή Κατρίν;

Η «αποκαθήλωση» του Μπερνάρ και η οικονομική συναλλαγή στην οποία έχει οδηγηθεί η Ναταλί, μπορούν να συγκροτήσουν υγιείς σχέσεις; Στο τέλος όλα φαίνονται να καταρρέουν, άλλωστε πόσο στέρεα είναι τα υλικά από τα οποία είναι χτισμένες οι κοινωνικές βεβαιότητες;

Εξωσυζυγικές σχέσεις και πορνεία σε ένα ψυχολογικό, ερωτικό δράμα με επίκεντρο τη διατάραξη των σχέσεων αλλά και των ψυχολογικών ισορροπιών.

Η ιστορία της Μαρί και του Ζιλιέν / The Story of Marie and Julien / Histoire de Marie et Julien
Σκηνοθεσία: Ζακ Ριβέτ
Σενάριο: Πασκάλ Μπονιτζέρ, Κριστίν Λοράν, Ζακ Ριβέτ
Πρωταγωνιστούν: Εμανουέλ Μπεάρ, Γέρτζι Ραντζιβίλοβιτς, Αν Μπροσέ
Φωτογραφία: Ουίλλιαμ Λουμπτσάνσκι
Μοντάζ: Νικόλ Λουμπτσάνσκι
Κοστούμια: Λορένς Στρουζ Cast
Έτος Παραγωγής: 2003
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Ιταλία
Διάρκεια: 150 λεπτά

Η μαντάμ Χ είναι μια πλούσια και όμορφη γυναίκα με δύο μυστικά. Αν το ένα από τα δύο είναι απλώς επικίνδυνο, το άλλο είναι αληθινά συγκλονιστικό. Ο Ζιλιέν, ένας αποτυχημένος 40άρης, γνωρίζοντας ότι η γυναίκα εμπορεύεται παράνομα αντίκες, αρχίζει να την εκβιάζει. Επιπλέον, γνωρίζει ένα ιδιόμορφο μυστικό που ενώνει τη μαντάμ Χ με τη Μαρί, την όμορφη γυναίκα που έχει ερωτευτεί ο Ζιλιέν. Παρά το ότι ο έρωτάς του μεγαλώνει μέρα με την ημέρα, η συμπεριφορά της του αποκαλύπτει ότι και η Μαρί κρύβει κάποιο μυστικό. Ο Ζιλιέν θα προσπαθήσει να λύσει το μυστήριο και μαζί με τη Μαρί θα φτάσουν όσο μακριά μπορεί να φτάσει ένας άντρας και μια γυναίκα, σε μια κατάσταση που βασιλεύει η αγάπη δίχως όρια και που τα ερωτήματα για τον θάνατο και τη ζωή χάνουν το νόημά τους.

Mια ερωτική ιστορία δύο ενηλίκων από τον μεγάλο δημιουργό της nouvelle vague Jacques Rivette. Διανθισμένη με μυστήριο και ακροβατώντας ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, η ταινία ανιχνεύει τη συναισθηματική ανησυχία, τον εσωτερικό βασανισμό ενός ανθρώπου που αναγκάζεται να βαδίσει σε δύσβατα, άγνωστα μονοπάτια για να κρατήσει τον έρωτα της ζωής του.

Βασισμένο στις καταπληκτικές ερμηνείες του των πρωταγωνιστών του, το φιλμ δίνει έμφαση στην σχέση των δύο χαρακτήρων του τίτλου, δύο ανθρώπων που έχουν καμφθεί από το χρόνο. Μέσα από μια αξιοθαύμαστη σειρά χαμηλότονων επαφών τους, διαγράφεται μια από τις πιο μετρημένες, ώριμες ερωτικές ιστορίες ενηλίκων στον κινηματογράφο.

Η Κόλαση Μέσα Μας / L’ Enfer
Σκηνοθεσία: Ντάνις Τάνοβιτς
Σενάριο: Krzysztof Piesiewicz
Πρωταγωνιστούν: Emmanuelle Béart (Sophie), Karin Viard (Céline), Marie Gillain (Anne), Carole Bouquet (Mother), Jacques Gamblin (Pierre), Guillaume Canet (Sébastien), Jacques Perrin (Frédéric), Jean Rochefort (Louis)
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Laurent Dailland
Μοντάζ: Francesca Calvelli
Μουσική: Dusko Segvic, Danis Tanovic
Έτος Παραγωγής: 2005
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο, Ιαπωνία
Διάρκεια: 98 λεπτά

Το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας που εμπνεύστηκε ο Κριστόφ Κισλόφσκι και ο σεναριογράφος του, Krzystof Piesiewicz, λίγο πριν το θάνατο του πρώτου τo 1996. Η ταινία βασίζεται στην Κόλαση του Δάντη κι έχει ως θέμα την πάλη ανάμεσα στο πεπρωμένο και την ελεύθερη βούληση.

Τρεις αδελφές – η Σοφί, η Σελίν και η Αν – έχουν εντελώς αποξενωθεί ύστερα από ένα τραυματικό περιστατικό στην παιδική τους ηλικία, που είχε ως αποτέλεσμα ο πατέρας τους να πάει φυλακή και η μητέρα τους να καθηλωθεί σε αναπηρικό καροτσάκι, ανήμπορη να μιλήσει.

Σήμερα, η Σοφί είναι παντρεμένη μ’ έναν επιτυχημένο αλλά γυναικά φωτογράφο, η Αν σπουδάζει αρχιτεκτονική κι έχει σχέση μ’ έναν παντρεμένο καθηγητή της και η Σελίν φροντίζει τη μητέρα τους. Όταν ένας όμορφος ξένος αρχίσει να μπαίνει στη ζωή καθεμιάς ξεχωριστά, οι τρεις αδελφές θα ξανασμίξουν και θα ξαναθυμηθούν το κοινό τους παρελθόν.

Ο Ντάνις Τάνοβιτς, γεννήθηκε στη Ζένιτσα της Βοζνίας – Ερζεγοβίνης και σπούδασε μηχανολογία, μουσική και κινηματογράφο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος το 1992. Έφυγε από το Σαράγεβο για να σπουδάσει σκηνοθεσία στο INSAS των Βρυξελών. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, «No Man’s Land», κέρδισε πολλά διεθνή βραβεία, μεταξύ των οποίων και το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας για το 2002. Η «Κόλαση μέσα μας» είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του.

Family Hero / Le héros de la famille
Σκηνοθεσία: Τιερί Κλιφά
Σενάριο: Christopher Thompson
Πρωταγωνιστούν: Ζεράρ Λανβίν, Κατρίν Ντενέβ, Εμανουέλ Μπεάρ, Μίου Μίου, Μισέλ Κοέν
Έτος Παραγωγής: 2006
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Διάρκεια: 103 λεπτά

Ο Γκάμπριελ αφιέρωσε όλη του την ζωή στην επιχείρηση του, ένα καμπαρέ στην Νίκαια. Εκεί παρουσίαζε κάθε βράδυ ένα μουσικοχορευτικό νούμερο ως Γκαμπριέλα. Ένα βράδυ ζητάει από τον φίλο και συνεργάτη του ταχυδακτυλουργό, Νίκ να κλείσει αυτός το μαγαζί για να μπορέσει ο ίδιος να πάει για ύπνο. Ετσι έγινε, και το άλλο πρωί ο Νίκ ξύπνησε με την δυσάρεστη είδηση ότι ο φίλος του είχε πεθάνει.

Τα παιδιά και οι δύο πρώην σύζυγοι του Νίκ καταφθάνουν στην πόλη. Η διαθήκη ανοίγεται και η επιχείρηση περνάει στα χέρια των δυο παιδιών του Νίκ και προστατευομένων του Γκάμπριελ: του Νίνο και της Μαριάν. Ο Νίνο είναι ένας γκέι λογιστής και η Μαριάν μια δυναμική 30αρα αρχισυντάκτρια του πιο δημοφιλούς γυναικείου περιοδικού στην Γαλλία.

Όπως είναι φυσικό κανένας από τους δύο δεν ενδιαφέρεται να κρατήσει το καμπαρέ και έτσι αποφασίζουν να το πουλήσουν. Αντίθετα οι καλλιτέχνες που δούλευαν στο καμπαρέ θα έκαναν τα πάντα για να συνεχίσει να λειτουργεί, ανάμεσα τους και ο Νικ. Κανείς δεν έχει αρκετά λεφτά για να το αγοράσει και όπως όλα δείχνουν το «Blue Parrot» σύντομα θα κατεβάσει την αυλαία του.

Στην ταινία απολαμβάνουμε τις φωνητικές της ικανότητες τόσο της Κατρίν Ντενέβ με το «Ho Capito que ti amo», όσο και της Εμανουέλ Μπεάρ που ερμηνεύει πολύ αισθησιακά αρκετά αγγλόφωνα αλλά και γαλλόφωνα κομμάτια.

Ένοχο Μυστικό / A Crime / Un Crime
Σκηνοθεσία: Μανουέλ Πραντάλ
Σενάριο: Τονίνο Μπενακουίστα, Μανουέλ Πραντάλ
Πρωταγωνιστούν: Χάρβεϊ Καϊτέλ, Εμαουέλ Μπεάρ, Νορμαν Ρίντους
Μοντάζ: Τζένιφερ Οζέ
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Αρβανίτης
Μουσική: Ένιο Μορικόνε
Σκηνικά: Κρις Χιόνις
Κοστούμια: Μάικλ Κλέινσι
Έτος Παραγωγής: 2006
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Η.Π.Α.
Διάρκεια: 103 λεπτά

Μια νύχτα ο Βίνσεντ γυρίζει σπίτι του και βρίσκει την σύζυγο του δολοφονημένη. Από εκείνη την στιγμή μοναδικός σκοπός της ζωής του είναι να βρεθεί ο ένοχος. Η Άλις, ερωτευμένη με τον Βίνσεντ, γνωρίζει ότι για να την προσέξει θα πρέπει πρώτα να διαλευκανθεί ο φόνος. Ο καιρός περνάει και η υπόθεση παραμένει ανοιχτή. Κάποια μέρα η Αλις θα γνωρίσει τον Ρόγκαν και τότε θα συλλάβει μια τρομακτική ιδέα. Να ενοχοποιήσει αυτόν για την δολοφονία της γυναίκας του Βίνσεντ. Η τύχη όμως παίζει περίεργα παιχνίδια…

Οι Γυναίκες των Ονείρων μου / Mes stars et moi / My Stars
Σκηνοθεσία: Λετίσια Κολομπάνι
Σενάριο: Λετίσια Κολομπάνι
Πρωταγωνιστούν: Καντ Μεράντ, Εμανουέλ Μπεάρ, Κατρίν Ντενέβ, Μαρία Ντε Μεντέιρος
Έτος Παραγωγής: 2008
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Διάρκεια: 88 λεπτά

Με την προσωπική του ζωή σε τέλμα ο Ρομπέρ βρίσκει καταφύγιο στην ενασχόληση με τη ζωή των άλλων, θεωρώντας πιο εύκολο να λύσει τα προβλήματα των απόμακρων διασημοτήτων παρά τα δικά του και κυρίως τη σχέση του με την αγαπημένη του σύζυγο με την οποία βρίσκεται σε διάσταση. Ως καθαριστής σε ένα από τα μεγαλύτερα καλλιτεχνικά πρακτορεία του Παρισιού ο Ρομπέρ έχει πρόσβαση σε αδημοσίευτες πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και την καριέρα των αγαπημένων του ηθοποιών. Στη συνέχεια χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για να αλλάζει το πρόγραμμά τους και να διαλύει σχέσεις τους που δεν εγκρίνει. Όταν τρεις σταρ συναντιούνται στα πλατό μιας ταινίας στην οποία συμπρωταγωνιστούν ανακαλύπτουν την κοινή προέλευση των προβλημάτων τους και αποφασίζουν να περάσουν στην αντεπίθεση για να δείξουν μια και καλή στον Ρομπέρ ποιος είναι το αφεντικό.

Τρεις σαγηνευτικές, Γαλλίδες ηθοποιοί διαφορετικής γενιάς (Κατρίν Ντενέβ, Εμανουέλ Μπεάρ, Μελανί Μπερνιέρ), οι οποίες μοιράζονται τον ίδιο φανατικό θαυμαστή, τον Ρομπέρ (Καντ Μεράντ).

Αναμειγνύοντας ιδιοφυώς και συχνά με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα τις δύο όψεις του νομίσματος που λέγεται διασημότητα, η Λετίσια Κολομπάνι παίζει ταυτόχρονα με τη δημόσια εικόνα των τριών πρωταγωνιστριών της και ειδικότερα των σούπερ σταρ Κατρίν Ντενέβ και Εμανουέλ Μπεάρ, το προφίλ των οποίων δεν απέχει πολύ από τα πορτρέτα τους στην ταινία.

Όπως και στο ντεμπούτο της «Μ′ Αγαπά, Δεν Μ′ Αγαπά» (2002) με πρωταγωνίστρια την Οντρέ Τοτού, έτσι και στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της η Κολομπάνι εξερευνά πάλι την ιδέα μιας ανθυγιεινής εμμονής, αυτή τη φορά όμως μέσα από το είδος της κωμωδίας και τα ευτράπελα που μπορεί να δημιουργήσει μια τέτοια εμμονή αλλά και η απρόσμενη αντιστροφή των ρόλων. Το αποτέλεσμα είναι μια ανάλαφρη, σαμπανιζέ κωμωδία με το χαρακτηριστικό άγγιγμα της γαλλικής κομψότητας.

«Δύο γεγονότα με προέτρεψαν να γράψω το σενάριο του «Mes stars et Moi». Το πρώτο συνέβη στην Ιαπωνία όπου βρέθηκα για τις ανάγκες προώθησης της πρώτης μου ταινίας «Μ′ Αγαπά, Δεν Μ′ Αγαπά». Εκεί συνάντησα μια νεαρή Γιαπωνέζα ηθοποιό που είχε γίνει στόχος ενός θαυμαστή, ο οποίος παρενοχλούσε παράλληλα και άλλους μεγάλους σταρ. Λίγο καιρό αργότερα βρέθηκα σε ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία ηθοποιών στο Λος Άντζελες, απ’ όπου έφυγα πολύ αργά. Το τεράστιο κτίριο ετοιμαζόταν να κλείσει και συνάντησα τον θυρωρό. Συνειδητοποίησα πως θα περνούσε τη νύχτα εκεί, μόνος σε αυτά τα έρημα γραφεία, γεμάτα διευθύνσεις, επαφές και σενάρια που προορίζονταν για μερικούς από τους μεγαλύτερους σταρ του κόσμου. Αναρωτήθηκα τι θα μπορούσε να κάνει με όλα αυτά. Και έτσι προέκυψε η ιδέα για το πως ο κόσμος ενός θαυμαστή συναντά τον κόσμο των διάσημων ηθοποιών σε μια κωμωδία όπου η εμμονή είναι το βασικό θέμα.» – Λετίσια Κολομπάνι

Πάρε με Αγκαλιά / L’ étreinte / Margaux Hartmann
Σκηνοθεσία: Ludovic Bergery
Σενάριο: Ludovic Bergery
Πρωταγωνιστούν: Emmanuelle Béart, Vincent Dedienne, Eva Ionesco
Mοντάζ: Julien Leloup
Μουσική: David François Moreau
Έτος Παραγωγής: 2020
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Διάρκεια: 100 λεπτά

Η Margaux πενθεί τον άντρα της και ξεκινά μια καινούργια ζωή. Εγκαθίσταται στο σπίτι της αδελφής της και γράφεται στο πανεπιστήμιο για να συνεχίσει της σπουδές της στη λογοτεχνία. Αλλά γρήγορα, νιώθει την ανάγκη για άλλες συγκινήσεις. Αρχίζει να αναζητάει τον έρωτα με κίνδυνο να χαθεί.

Η ταινία «Πάρε με Αγκαλιά / L’ étreinte», θα προβληθεί την Τετάρτη 30 Μαρτίου στο «Auditorium Theo Angelopoulos» του Γαλλικού Ινστιτούτου της Αθήνας, στις 20:30, στο πλαίσιο του 22ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, στο Τμήμα «Πανόραμα».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s