Αυτές είναι οι 11 ταινίες που διεκδικούν το Βραβείο «Χρυσός Αλέξανδρος – Θόδωρος Αγγελόπουλος» του 63ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης – Ανάμεσά τους και δύο ελληνικές

Έντεκα ταινίες συμμετέχουν φέτος στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 63ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για πρώτες ή δεύτερες δημιουργίες νέων σκηνοθετών από όλο τον κόσμο. Ανάμεσά τους, ξεχωρίσουν και δύο ελληνικές ταινίες: το «Άκουσέ Με» της Μαρίας Ντούζα και το «Ησυχία 6-9» του Χρήστου Πασσαλή. Η τελετή απονομής των βραβείων θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13 Νοεμβρίου, στον Κινηματογράφο Ολύμπιον.

Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος διαγωνίζονται για
τα εξής βραβεία:
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας «Θόδωρος Αγγελόπουλος» (Χρυσός
Αλέξανδρος, συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο ύψους 10.000 ευρώ)
Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής (Αργυρός Αλέξανδρος, συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο ύψους 5.000 ευρώ)
Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής για την Καλύτερη Σκηνοθεσία
(Χάλκινος Αλέξανδρος). Ο Μεγάλος Χορηγός του Φεστιβάλ COSMOTE TV υποστηρίζει το βραβείο με χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ
Βραβεία Ανδρικής και Γυναικείας Ερμηνείας.
Βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης ή Σεναρίου.

Τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής είναι, ο Μεξικανός παραγωγός και ιδρυτής της Pimienta Films Νίκολας Σελίς, ο Πολωνός σεναριογράφος και σκηνοθέτης Τόμας Βασιλέφσκι και η Ελληνίδα σκηνοθέτρια Πέννυ Παναγιωτοπούλου.

Αναλυτικά οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού:

Άκουσέ με
Μαρία Ντούζα
Ελλάδα, Βουλγαρία

Οικονομικές δυσκολίες αναγκάζουν την κωφή έφηβη Βαλμίρα να αφήσει το σχολείο Κωφών στην Αθήνα και να επιστρέψει στο νησί του πατέρα της όπου βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο της αδιαφορίας και της απομόνωσης – όχι μόνο εξαιτίας των προκαταλήψεων του χωριού, αλλά κυρίως των δικών της.

Ησυχία 6-9
Χρήστος Πασσαλής
Ελλάδα

O Άρης και η Άννα συναντιούνται τυχαία σε μια ερειπωμένη, παραθαλάσσια πόλη γεμάτη με κεραίες που εκπέμπουν παράξενους ήχους και τις φωνές των Εξαφανισμένων, κατοίκων που έχουν χαθεί ξαφνικά και ανεξήγητα. Μέσα σε αυτόν τον παράξενο κόσμο, η Άννα και ο Άρης ερωτεύονται. Λίγες μέρες μετά, η Άννα εξαφανίζεται.

Ένα κομμάτι ουρανού / A Piece of Sky
Μίκαελ Κοχ
Ελβετία

Σ’ ένα απομονωμένο χωριό ένας άγουρος έρωτας μπαίνει σε μια απρόσμενη δοκιμασία. Η Άννα είναι μια νεαρή, μόνη γυναίκα από το χωριό και έχει μια κόρη από προηγούμενη σχέση, ενώ ο Μάρκο είναι ένας παρείσακτος από τον κάμπο, στον οποίο οι αγρότες του βουνού έχουν αναθέσει την καλλιέργεια της τραχιάς γης. Οι δυο τους θα χαρούν τον ενθουσιασμό του καινούργιου έρωτα και την οικογενειακή θαλπωρή. Όταν όμως ο Μάρκο χάνει ξαφνικά τον αυτοέλεγχό του και συμπεριφέρεται με απρόβλεπτο τρόπο, νέες εντάσεις ξεσπούν εντός της κοινότητας. Κόντρα στην αλλαγή των εποχών και στις δυσκολίες της καθημερινότητας, η Άννα παλεύει για να κρατήσει ζωντανό έναν έρωτα που θεωρεί ικανό να νικήσει ακόμα και τον θάνατο.

Σχέδιο 75 / Plan 75
Τσι Χαγιακάουα
Ιαπωνία, Γαλλία, Φιλιππίνες, Κατάρ

Στην Ιαπωνία το κυβερνητικό πρόγραμμα «Σχέδιο 75» παροτρύνει τους ηλικιωμένους πολίτες να επιλέξουν οικειοθελώς την ευθανασία, ως λύση στο πρόβλημα μιας ολοένα και πιο γερασμένης κοινωνίας. Μια ηλικιωμένη γυναίκα με περιορισμένα μέσα επιβίωσης, ένας πραγματιστής «πωλητής» του Πλάνου 75 και ένας νεαρός εργάτης από τις Φιλιππίνες αντιμετωπίζουν διλήμματα ζωής και θανάτου. Μια υπόκωφα ανατρεπτική και ταυτόχρονα παγερή ματιά σε μια στυγνή μελλοντική κοινωνία, που ξεσκεπάζει την ομορφιά και την αξιοπρέπεια της ανθρώπινης ζωής, πίσω από τη βιτρίνα της φιλαγαθίας.

Βροντή / Thunder
Κάρμεν Ζακιέ
Ελβετία

Είναι το καλοκαίρι του 1900, σε μια πεδιάδα της νότιας Ελβετίας. Η Ελίζαμπεθ, 17 ετών, είναι έτοιμη να δώσει όρκο αγνότητας, όταν ο ξαφνικός θάνατος της μεγαλύτερης αδερφής της την αναγκάζει να φύγει από το μοναστήρι και να επιστρέψει στο οικογενειακό αγρόκτημα που άφησε πίσω της πέντε χρόνια νωρίτερα. Όμως η Ελίζαμπεθ δεν είναι πια παιδί. Καθώς οι σκληροί κανόνες του χωριού την οδηγούν σε μια κατάσταση ασφυξίας και η μυστηριώδης εξαφάνιση της αδερφής της τής έχει γίνει εμμονή, η Ελίζαμπεθ θα διεκδικήσει το δικαίωμά της στον πειραματισμό. Μυστικιστική στην ατμόσφαιρά της και εξαιρετικά επίκαιρη στη θεματολογία της, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Ελβετίδας σκηνοθέτριας Κάρμεν Ζακιέ μιλάει για την πίστη, τη σεξουαλικότητα, την αυτοδιάθεση του γυναικείου σώματος και το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό, με θαυμάσιο εικαστικό ύφος και μυσταγωγικό κινηματογραφικό ρυθμό. Μια συναρπαστική απεικόνιση ενός χαρακτήρα που παλεύει για την ελευθερία να ερωτευτεί – κάτι που η κοινωνία θα προτιμούσε να κρατάει πάντα σε καταστολή.

Κάνω ηλεκτρισμένα όνειρα / I Have Electric Dreams
Βαλεντίνα Μαουρέλ
Βέλγιο, Γαλλία, Κόστα Ρίκα

Η Εύα είναι μια πεισματάρα και ατίθαση 16χρονη που ζει με τη μητέρα της, τη μικρότερη αδερφή της και τη γάτα τους, όμως αυτό που θέλει όσο τίποτα είναι να μετακομίσει με τον αποξενωμένο πατέρα της. Προσκολλημένη πάνω του όσο ο ίδιος περνάει μία δεύτερη εφηβεία, η Εύα ισορροπεί μεταξύ της τρυφερότητας και ευαισθησίας της εφηβικής ηλικίας και της σκληρότητας του κόσμου των ενηλίκων. Με εικόνες πλούσιας υφής και ένα αίσθημα ωμής ευαισθησίας να ρέουν καθ’ όλη της τη διάρκεια, η ταινία αποτυπώνει τη λεπτή γραμμή μεταξύ αγάπης και μίσους, σε έναν κόσμο όπου η επιθετικότητα και η οργή είναι συνυφασμένες με την ιλιγγιώδη αφύπνιση της γυναικείας

Νάρκωση / Narcosis
Μαρτάιν ντε Γιόνγκ
Ολλανδία

Μια δεμένη οικογένεια κλονίζεται όταν ο πατέρας επιχειρεί μια επαγγελματική κατάδυση από την οποία δεν αναδύθηκε ποτέ. Χωρίς κηδεία, χωρίς αντίο, με ένα σπίτι γεμάτο αναμνήσεις να είναι το μόνο που απέμεινε. Καταβεβλημένη από τη συγκεχυμένη αίσθηση της απώλειας, η Μίρελ αποφεύγει να αντιμετωπίσει το γεγονός πως ο σύζυγός της είναι νεκρός – και ό,τι σχετίζεται με αυτήν. Τα νεαρά σε ηλικία παιδιά της παγιδεύονται στο πλαίσιο της αναζήτησης απαντήσεων, οδηγώντας την οικογένεια σε τέλμα. Η Μίρελ δεν έχει άλλη επιλογή, πέρα από το να αντιμετωπίσει την απώλεια με τον δικό της τρόπο, ώστε μαζί να ξεκινήσουν μια καινούργια ζωή.

Προς τον βορρά / To the North
Μιχάι Μιντσάν
Ρουμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Τσεχία, Γαλλία

Βρισκόμαστε στο 1996, στα ανοιχτά της θάλασσας. Κατά τη διάρκεια της βάρδιας του στο κατάστρωμα ενός υπερωκεάνιου, ο Τζόελ, ένας θρησκευόμενος ναύτης από τις Φιλιππίνες, ανακαλύπτει τον Ντουμίτρου, έναν λαθρεπιβάτη κρυμμένο ανάμεσα στα κοντέινερ. Σε περίπτωση που τον βρουν οι Ταϊβανοί διοικητές του πλοίου, ο Ντουμίτρου κινδυνεύει να πεταχτεί στη θάλασσα. Ο Τζόελ αποφασίζει να τον προστατεύσει, σε ένδειξη της ευγνωμοσύνης του απέναντι στον Θεό. Σύντομα ξεκινάει ένα επικίνδυνο κρυφτοκυνηγητό. Όταν το πλήρωμα, οι φίλοι του, ακόμα και ο ίδιος ο Θεός τού γυρίζουν την πλάτη, ο Τζόελ αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να αντιμετωπίσει μόνος

του τη σκληρή του μοίρα… Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα και σε συνέχεια της πρώτης της παρουσίασης σε μορφή ραδιοφωνικού ντοκιμαντέρ, αυτή είναι μια ιστορία –με τα λόγια του δημιουργού της– «για τις ηθικές επιλογές, την καλοσύνη και τον συμβιβασμό, το θάρρος και τον φόβο. Μια ταινία που θα μπορούσε να μιλήσει στους ανθρώπους για τη δική τους ζωή».

Το Φράγμα / The Dam
Άλι Σερί
Γαλλία, Λίβανος, Σουδάν, Κατάρ, Γερμανία, Σερβία

Η ταινία μάς μεταφέρει στο Σουδάν, κοντά στο φαράγγι της Μερόης – του αρχαιότερου οικισμού της περιοχής. Ο Μαχέρ δουλεύει σε ένα παραδοσιακό πλινθοποιείο που βρέχεται από τα νερά του Νείλου. Κάθε απόγευμα, φεύγει κρυφά και κατευθύνεται προς την έρημο, όπου χτίζει μια μυστηριώδη κατασκευή από λάσπη. Καθώς ο Σουδανικός λαός επαναστατεί και διεκδικεί την ελευθερία του, το δημιούργημα του αρχίζει και αποκτά δική του ζωή… Μέρος ενός μεγαλύτερου έργου αφιερωμένου στα τοπία και στις εκτενείς γεωγραφίες της βίας, αυτή η ανατριχιαστική, υποβλητική ταινία εντοπίζει πώς οι βίαιες κρίσεις γίνονται αόρατες σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα, ενώ παράλληλα παρουσιάζει ως απτή πραγματικότητα τα πολιτικά, κοινωνικά και γεωπολιτικά γεγονότα που εγγράφονται στα πιο απίθανα μέρη.

Λύκοι και Σκυλιά / Wolf and Dog
Κλαούντια Βαρεζάου
Πορτογαλία, Γαλλία

Η Άννα γεννήθηκε στο Σάου Μιγκέλ, ένα νησί στη μέση του Ατλαντικού, το οποίο διέπεται από θρησκευτικούς κανόνες και παραδόσεις. Ως το μεσαίο παιδί της οικογένειας, μεγαλωμένο από τη μητέρα και τη γιαγιά του, η Άννα αντιλήφθηκε από νωρίς πως τα αγόρια και τα κορίτσια κουβαλάνε διαφορετικού είδους ευθύνες. Μέσα από τη φιλία της με τον Λούι, τον queer φίλο της στον οποίο αρέσουν τόσο τα φορέματα όσο τα παντελόνια, η Άννα αμφισβητεί τον κόσμο που της είχαν υποσχεθεί. Όταν η φίλη της η Κλοέ έρχεται από τον Καναδά, κουβαλώντας στις αποσκευές της τις λαμπερές μέρες της νιότης, η Άννα βάζει πλώρη για ένα ταξίδι πέρα από τον ορίζοντα. Γεμάτο πάθος και ελευθερία, το φως του Λύκοι και σκυλιά θα αποκαλύψει στην Άννα ποια είναι για εκείνη η ιδανική θάλασσα να διασχίσει. Μια μαγευτική ωδή στην queer κοινότητα του νησιού, όπου η λάμψη του λυκόφωτος διαχέεται στον απέραντο Ατλαντικό Ωκεανό και διαθλάται σε όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου.

Blue Jean
Τζώρτζια Όκλι
Ηνωμένο Βασίλειο

Αγγλία, 1988 – Η συντηρητική κυβέρνηση της Μάργκαρετ Θάτσερ πρόκειται να ψηφίσει έναν νόμο που στιγματίζει τους γκέι και τις λεσβίες, αναγκάζοντας τη Ζαν, μια δασκάλα γυμναστικής, να ζήσει μια διπλή ζωή. Καθώς η πίεση αυξάνεται από όλες τις πλευρές, η άφιξη ενός νέου κοριτσιού στο σχολείο δημιουργεί μια κρίση που θα φέρει τη Ζαν αντιμέτωπη με καινούργιες προκλήσεις. Η Βρετανίδα σκηνοθέτις Τζώρτζια Όκλι, στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο, καταθέτει ένα συναρπαστικό δράμα για την πολιτική και τη σεξουαλικότητα, κατά την ομοφοβική περίοδο του θατσερισμού, διατυπώνοντας ένα – διαχρονικής αξίας – σχόλιο πάνω στη βιοπολιτική και την προσπάθεια της εξουσίας να ελέγξει τα ανθρώπινα σώματα. Ανοίγοντας γόνιμο διάλογο με το σήμερα και τις σύγχρονες διεκδικήσεις της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, το φιλμ της Όκλι μας καλεί σε επαγρύπνηση ενώ προσφέρει μια καλή αφορμή για συζήτηση πάνω σε θέματα που κάθε άλλο παρά έχουν εξαντληθεί.

63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Πραγματοποιείται από την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου έως την Κυριακή 13 Νοεμβρίου, σε φυσικούς χώρους και online. Στο 63ο ΦΚΘ προβάλλονται 199 μεγάλου μήκους και 68 μικρού μήκους ταινίες στις αίθουσες Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας, στις αίθουσες του Λιμανιού, Φρίντα Λιάππα, Τώνια Μαρκετάκη, Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές, καθώς και στον κινηματογράφο Μακεδονικόν. Παράλληλα, 93 ταινίες παρουσιάζονται και διαδικτυακά, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ online.filmfestival.gr.

Τo Φεστιβάλ υποδέχεται την πολυσύνθετη, λαμπερή και πάντα τολμηρή στις επιλογές της, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, η οποία θα παρουσιάσει τη νέα της ταινία, «Νυχτερινοί Επισκέπτες» του Μικαέλ Ερς. Επίσης, το παρών θα δώσει και ο παλιός και αγαπημένος φίλος του Φεστιβάλ, Φατίχ Ακίν, ο οποίος θα παρουσιάσει τη νέα του ταινία, «Το Χρυσάφι του Ρήνου».

Διαβάστε Επίσης:
«Ποιος παίζει; / Time to Act»: Με άρωμα από Χόλιγουντ το μεγάλο αφιέρωμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στην Υποκριτική Τέχνη
Η Αφίσα του 63ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
«Κορσές» της Μαρί Κρόιτσερ: Ένα αντισυμβατικό δράμα εποχής είναι η Ταινία Λήξης του 63ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
10 χρόνια χωρίς τον Θόδωρο Αγγελόπουλο: Ένα καινοτόμο και πολυεπίπεδο αφιέρωμα από το 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s