Οι ταινίες της εβδομάδας 22/11 – 28/11


Εφτά νέες ταινίες κάνουν την εμφανίση τους σήμερα στις Αίθουσες, σε μία δυνατή Κινηματογραφική εβδομάδα

Cloud Atlas των Άντι Γουακόφσκι, Λάνα Γουακόφκσι, Τομ Τίκβερ (ΗΠΑ, Γερμανία – 2012)

Η ιστορία ξεκινάει το 19ο αιώνα από τα νησιά του Ειρηνικού, διασχίζει παρελθόν, παρόν και μέλλον και κάνει το γύρο του κόσμου για να καταλήξει στη Χαβάη, σε μια φουτουριστική κοινωνία που έχει επιβιώσει μετά την Αποκάλυψη. Οι Τομ Χανκς, Χάλι Μπέρι, Χιου Γκραντ, Σούζαν Σαράντον και Χιούγκο Γουίβινγκ υποδύονται πολλαπλούς ρόλους σε μια αλληλουχία διακεκομμένων ιστοριών, που πραγματεύονται το “Σύννεφο”, τον ατέρμονα μεταβαλλόμενο χαρακτήρα του “Άτλαντος”, της σταθερής ανθρώπινης φύσης.

Ο Τομ Τίκβερ (“Τρέξε Λόλα, Τρέξε”) και τα αδέλφια Γουακόφσκι (τριλογία “Matrix”) σκηνοθέτησαν την ταινία “Cloud Atlas”, βασισμένη στο βραβευμένο μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Μίτσελ.

Το “Cloud Atlas”, είναι αν μη τι άλλο μία πρωτότυπη ιστορία. Μία ιστορία αισθηματική και σε σημεία δραματική. Παράλληλα όμως είναι και ένα θρίλερ μυστηρίου, μια κωμωδία, αλλά και μια φουτουριστική sci-fi περιπέτεια. Κι όμως, η δύναμη του, είναι αυτή ακριβώς εξερεύνηση των μοτίβων του μυθιστορήματος, γύρω από την αέναη επανάληψη. Γεγονός, που μας επιτρέπει να αντιλαμβανόμαστε μία σειρά αναγνωριστικών déjà vu, όταν οι χαρακτήρες φαινομενικά συναντώνται για πρώτη φορά, αλλά νιώθουν ότι γνωρίζονται μεταξύ τους ή όταν οι νότες μια μουσικής συμφωνίας ακούγονται τόσο οικείες σε έναν υπάλληλο δισκάδικου, ίσως γιατί είναι ο άνθρωπος που τη συνέθεσε πολλά χρόνια πριν…

Αίθουσες στην Αθήνα: ODEON ΕΜΠΑΣΣΥ – ODEON ΟΠΕΡΑ – ΔΑΝΑΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STAR CITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS

Frankenweenie του Τιμ Μπάρτον (ΗΠΑ – 2012)

Αφού έχασε αναπάντεχα τον αγαπημένο του σκύλο Σπίθα, ο μικρός Βίκτωρ επιστρατεύει την επιστήμη για να επαναφέρει στη ζωή τον καλύτερο του φίλο, μόνο που θα προκύψουν μερικές περίεργες, καταστάσεις . Ο Βίκτωρ προσπαθεί να κρύψει το νέο του εγχείρημα, αλλά όταν ο Σπίθας το σκάει, οι συμμαθητές, οι δάσκαλοι κι ολόκληρη η πόλη τον αντιμετωπίζει σαν τέρας…

Το stop-motion animation, ήταν ανέκαθεν από τα αγαπημένα εργαλεία του Τιμ Μπάρτον, κι εδώ η ασπρόμαυρη φωτογραφία, λειτουργεί υπέροχα, φέρνοντας στο νου, το παλιό ανατριχιαστικό σινεμά του τρόμου. Με όμορφες και πανέξυπνες αναφορές, στη ρετρό παρακαταθήκη των κλασικών ταινιών τρόμου, όπως τα γιγαντιαία ερπετά από την Ιαπωνία της δεκαετίας του 50 , τα Gremlins, οι μούμιες, οι λυκάνθρωποι, ο Δράκουλας, ακόμα και η άσπρη τούφα της Νύφης του Φρανκεστάιν.

Το «Frankenweenie» είναι ένα ακόμα υπέροχο δείγμα σκοτεινού παραμυθιού, τρυφερής νοσηρότητας και αδυναμίας στον διαφορετικό, τον αλλόκοτο κόσμο των μοναχικών και ονειροπόλων ψυχών με τα πελώρια μάτια και τους μαύρους κύκλους. Είναι μια ασπρόμαυρη ιστορία αγάπης για το genre του τρόμου, μια τρισδιάστατη ερωτική επιστολή στην παραδοσιακή τεχνική της κινούμενης κούκλας με την υπογραφή του πιο ρομαντικού, goth και φανατικού οπαδού της μεγάλης ανατριχίλας, αυτής που προκαλεί το εύστοχο μαύρο χιούμορ. Ο λόγος βέβαια, για τον Τιμ Μπάρτον…

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE IΛION – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE MALL – VILLAGE ATHENS METRO MALL – ΝΑΝΑ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ATHENS METRO MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS

Μπουένος Άϊρες Σε Αγαπώ (Superclásico) του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν (Δανία 2011)

Ο Κρίστιαν είναι ιδιοκτήτης μιας κάβας στο χείλος της χρεοκοπίας, αλλά και οι υπόλοιποι τομείς της ζωής του δεν είναι σε καλύτερη κατάσταση. Η σύζυγός του, Άννα, τον έχει εγκαταλείψει και ζει στο Μπουένος Άιρες, όπου εργάζεται ως επιτυχημένη ατζέντισσα ποδοσφαιριστών και χαίρεται τη ζωή της με τον πάμπλουτο σταρ του ποδοσφαίρου Χουάν Ντίας. Μια μέρα, ο Κρίστιαν και ο 16χρονος γιος τους παίρνουν το αεροπλάνο για το Μπουένος Άιρες. Η αφορμή για το ταξίδι είναι τα χαρτιά του διαζυγίου, τα οποία ο Κρίστιαν θέλει δήθεν να υπογράψει μαζί με την Άννα, στην πραγματικότητα, όμως, σκοπός του είναι να προσπαθήσει να την ξανακερδίσει.

Γυρισμένο στο Μπουένος Άιρες, στην Αργεντινή, το “Μπουένος Άϊρες Σε αγαπώ” είναι μια δανέζικη κωμωδία που λαμβάνει χώρα σε ένα εξωτικό μέρος. Με το κρασί, το τανγκό, τη θερμοκρασία των Λατίνων υψηλή, το ποδόσφαιρο, τον έρωτα, αλλά και το πάθος, το φιλμ σηματοδοτεί την πρώτη φορά, που ένα δανέζικο κινηματογραφικό συνεργείο πραγματοποιεί γυρίσματα στην Αργεντινή.

Το “Μπουένος Άϊρες Σε αγαπώ” είναι το τελευταίο μέρος μιας τριλογίας που ξεκίνησε το 2001 με την ταινία “Kira s Reason – A Love Story” και συνεχίστηκε το 2006 με το “Prague”. Η πρώτη ταινία είναι μια εισαγωγή για το χωρισμό, η δεύτερη ο ίδιος ο χωρισμός και το “Μπουένος Άϊρες Σε αγαπώ” μιλάει για τον χρόνο μετά τον χωρισμό. Ωστόσο, οι δυο πρώτες ταινίες ήταν δραματικές, με μια αμυδρή αίσθηση του χιούμορ, σε αντίθεση με την τωρινή.

Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η ταινία αποτέλεσε την επίσημη υποψηφιότητα της Δανίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας 2012, φτάνοντας μέχρι τους 9 φιναλίστ. Ενώ, η πανελλήνια πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε πέρσι, στο 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο του 2011, εκεί όπου είχαμε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε στο πλαίσια του αφιερώματος στο σύνολο της φιλμογραφίας του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν που είχε επιμεληθεί, το Φεστιβάλ.

Αίθουσες: ΑΣΤΥ

Ποτέ Δεν Είναι Αργά (Hope Springs) του Ντέιβιντ Φράνκελ (ΗΠΑ – 2012)

Η Kay (Μέριλ Στριπ) και ο Arnold (Τόμι Λι Τζόουνς) μπορεί να είναι ένα αγαπημένο ζευγάρι, πάσχουν όμως από όλα τα συμπτώματα της οικειότητας. Μετά από δεκαετίες έγγαμου βίου, η Kay αισθάνεται την ανάγκη να αναζωπυρώσει το μεταξύ τους πάθος. Έτσι, όταν μαθαίνει για έναν φημισμένο σύμβουλο γάμου (Στιβ Καρέλ) που εδρεύει στο Great Hope Springs, μια επαρχιακή κωμόπολη, προσπαθεί να πείσει τον επιφυλακτικό σύζυγο της να φύγει μαζί της για μια εβδομάδα εντατικής θεραπείας.

Μετά την εισπρακτική επιτυχία του «Ο Διάβολος φοράει Prada», ο σκηνοθέτης David Frankel και η πρωταγωνίστρια Meryl Streep συναντιούνται ξανά σε μια απολαυστική κομεντί για την αναπάντεχη απόφαση μιας γυναίκας να αναθερμάνει τη σεξουαλική της ζωή μετά από 30 χρόνια γάμου. Σε σενάριο της ταλαντούχας Vanessa Taylor (Game of Thrones) και με συμπρωταγωνιστές τους Tommy Lee Jones και Steve Carell, το “Ποτέ δεν είναι αργά” εκτός από καταπληκτικές ερμηνείες διαθέτει όλα τα συστατικά μιας ταινίας που μπορεί να αφοπλίσει και τους πιο κυνικούς.

Ακόμα κι αν το θέμα, φαίνεται εκ πρώτης όψεως, κάπως τετριμμένο, ωστόσο η ταινία καταφέρνει να το παρουσιάσει αρκετά έξυπνα. Αλλά πέρα από το συμπαθέστατο σενάριο, η ταινία μας, έχει την τύχη να έχει δύο μοναδικούς ηθοποιούς, σε μεγάλα κέφια. Ο λόγος βέβαια, για τους Μέριλ Στριπ και Τόμι Λι Τζόουνς, που δίνουν ένα ρεσιτάλ ηθοποιίας, έχοντας μία καταπληκτική χημεία, μεταξύ τους.

Αίθουσες στην Αθήνα: ΑΒΑΝΑ – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΓΛΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE IΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ATHENS METRO MALL – ΕΛΛΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΝΑΝΑ – ΝΙΡΒΑΝΑ – ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ – ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΣΙΝΕΑΚ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ
Αίθουσες στη Θεσσαλονίκη: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER MAKEΔONIA – VILLAGE COSMOS – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ

Νοσφεράτου (Nosferatu, a Symphony of Horror) του Φρίντριχ Β. Μουρνάου (Γερμανία – 1922)

Στη Βρέμη της Γερμανίας, ο κτηματομεσίτης Κνόκ αναθέτει στον νεαρό υπάλληλό του Χούτερ, να ταξιδέψει στα Καρπάθια όρη, για να παραδώσει κάποια συμβόλαια στον μυστηριώδη Κόμη Όρλοκ, ο οποίος ψάχνει για σπίτι στην γερμανική πόλη. Πριν ακόμη φτάσει στο κάστρο του Κόμη, ο Χούτερ αντιλαμβάνεται τον τρόμο των κατοίκων του κοντινού χωριού. Κρυφά του δίνουν ένα βιβλίο σχετικά με τους βρικόλακες, που αρχικά βρίσκει διασκεδαστικό. Κάποια στιγμή θα συναντήσει τον Κόμη, που στην εμφάνιση δεν έχει μεγάλη σχέση με το ανθρώπινο είδος. Τα αυτιά του είναι μυτερά, το κρανίο του παραμορφωμένο και τα νύχια του μακριά. Παρουσιάζεται εξαιρετικά ευθύγραμμος και οι κινήσεις του χαρακτηρίζονται από εφιαλτική βραδύτητα. Όταν δει το φυλακτό του Χούτερ με τη φωτογραφία της όμορφης συζύγου του, της Έλεν, υπογράφει αμέσως το συμβόλαιο και αποκτά το παλιό σπίτι στη Βρέμη.

Σύντομα ο Χούτερ ανακαλύπτει ότι με το συμβόλαιο αυτό άνοιξε τον δρόμο στον ίδιο τον Τρόμο να έρθει στην πόλη του. Τη νύχτα, όταν ο αιμοδιψής Κόμης εμφανίζεται στο δωμάτιο του, η Έλεν ξυπνά στη μακρινή Βρέμη και φωνάζει το όνομα του συζύγου της. Κατόπιν ο Όρλοκ ξεκινά το ταξίδι του για τη Βρέμη. Ένας, ένας οι ναύτες του πλοίου που μεταφέρει τον Όρλοκ αρρωσταίνουν και πεθαίνουν. Αφού ο Όρλοκ φτάνει σχεδόν συγχρόνως με τον Χούτερ στη Βρέμη, η επιδημία εξαπλώνεται ταχύτατα στην πόλη. Αξιοπρόσεκτο χαρακτηριστικό όλων των θυμάτων: πληγές στο λαιμό. Η Έλεν βρίσκει το βιβλίο των βρικολάκων του συζύγου της και διαβάζει εκεί ότι μόνον η θυσία μιας αθώας γυναίκας θα θέσει τέλος στο κακό. Αποφασίζει λοιπόν, να αναλάβει η ίδια τον ρόλο αυτό…

Λίγες ταινίες, έχουν επηρεάσει τόσο σημαντικά την ιστορία της 7ης Τέχνης και το υπέροχο «Νοσφεράτου», ανήκει δικαιωματικά σε αυτή την κατηγορία. Η ταινία-ορόσημο του κινήματος του γερμανικού εξπρεσιονισμού, που πραγματεύεται τον μύθο του Κόμη Δράκουλα από τον μεγάλο σκηνοθέτη Φρίντιχ Μουρνάου. Η υποβλητική ατμόσφαιρα, οι απόκοσμες φιγούρες και η αριστουργηματική φωτογραφία καθιστούν το Νοσφεράτου μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών!

Αίθουσες: CAPITOL ΖΕΦΥΡΟΣ

Δάσος (Forest / Rengeteg) του Μπένεντεκ Φλιγκάουφ (Ουγγαρία – 2003)

Στην οθόνη παρουσιάζεται η καθημερινή ζωή νεαρών αντρών και γυναικών στη Βουδαπέστη. Όλοι οι «άγριοι έφηβοι» από τη στιγμή που ο κομμουνισμός εξαφανίστηκε στην Ανατολική Ευρώπη, τώρα βλέπουν τον κόσμο με ένα δυσοίωνο τρόπο. Μεταξύ άλλων, βλέπουμε μία γυναίκα η οποία ενοχλείται από έναν άντρα που έχει εγκαταλείψει τον σκύλο του. Ένας πατέρας έχει μία διαφωνία με τη γυναίκα του για την προειδοποιητική (σύμφωνα με αυτούς) αναδεικνυόμενη σεξουαλικότητα της δεκάχρονης κόρης τους. Μία νέα κοπέλα συντετριμμένη γιατί συνειδητοποιεί συνεχώς ότι μοιάζει ολοένα και περισσότερο στη σαδιστική γιαγιά της. Αλλά και μια συζήτηση ανάμεσα σε δύο τύπους, φαινομενικά για ένα παλιό αυτοκίνητο, παίρνει μία ανεξήγητη τροπή.

Ο Ούγγρος σκηνοθέτης Benedek Fliegauf κάνει εδώ το ντεμπούτο του στις ταινίες μεγάλου μήκους με το φιλμ “Rengeteg (Forest)”. Γυρισμένη σε ψηφιακό βίντεο η επεισοδιακή ταινία συνθέτεται από μία σειρά από επτά διαφορετικά οικεία μέρη που υποστηρίζονται από πλάνα ίδιων ανθρώπων σε ένα μεγάλο δημόσιο χώρο.

“Συνεχώς υποδυόμαστε ρόλους, και με ενδιαφέρουν οι στιγμές που κάτι μας εμποδίζει εντελώς από τα να υποδυθούμε τους φυσιολογικούς μας ρόλους. Σε αυτές τις στιγμές κάνει την εμφάνισή του ο πραγματικός μας εαυτός, η αυτοπεποίθησή μας εξαφανίζεται και αόριστα συνειδητοποιούμε σιγά σιγά τι είναι αυτό που μας τρομάζει περισσότερο“, σχολιάζει ο σκηνοθέτης, Μπένεντεκ Φλιγκάουφ.

Αίθουσες: TITANIA

Holy Motors του Λεός Καράξ (Γαλλία, Γερμανία – 2012)

Ένας ηθοποιός γυρίζει ταυτόχρονα περισσότερες από μία ταινίες και σε διάρκεια 24 ωρών ζει διαφορετικές ζωές μέσα από τους ρόλους του. Εγκληματίας, ζητιάνος, πατέρας, διευθυντής πολυεθνικής και τερατόμορφο πλάσμα συνυπάρχουν και αλληλοσυγκρούονται σε έναν άνθρωπο. Τον υποδύεται ο Ντενίς Λαβάρτ, για τέταρτη φορά πρωταγωνιστής σε ταινία του Καράξ. Όμως, που αρχίζει και που τελειώνει ο κάθε ρόλος και που βρίσκεται τελικά η αλήθεια του;

Δώδεκα χρόνια μετά το «Pola X», το ζωηρό παιδί του γαλλικού σινεμά, Λεό Καράξ, επιστρέφει. Η ταινία του Γάλλου σκηνοθέτη Λεός Καράξ αφηγείται την 24ωρη σουρεαλιστική οδύσσεια του αινιγματικού κυρίου Όσκαρ στους δρόμους ενός ονειρικού Παρισιού, μέσα από ένα διαδοχικό παιχνίδι ρόλων και μεταμορφώσεων.

Πρόκειται για μια ταινία – φόρος τιμής στην ανθρώπινη ψυχή και την ελευθερία του σινεμά, ανένταχτη και καθηλωτική, με τον Ντενί Λαβάν και τους Εύα Μέντες, Κάιλι Μινόγκ και Μισέλ Πικολί σε απρόβλεπτες εμφανίσεις.

Αίθουσες: ΑΑΒΟΡΑ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – GAZARTE – ΔΑΝΑΟΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s